Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
250?
Hur gjorde du då?
310orna var lättdödade (även om de var betydligt bättre än allt samtida och det mesta nyare), men 250n VAR tålig.

Asch, nej, nu pratade jag i nattmössan, jag hade bara ihjäl en enda 250, men tre 310/320 (hajfenan)...
Men 250 var näst intill odödlig. Farsan hade en sån som han tappade i svämbrunnen, och sedan fick plocka loss ur pumpen. Den överlevde det, att bli överkörd av traktorer och diverse annat. Yttre påverkan var de totalt okänsliga för. Far använde sin som hammare ett okänt antal gånger. Han hade dessutom en såndär skitful flip-up-antenn, så han hade mottagning över-jävla-allt. Han slog till och med huggarna som fortfarande körde stora åbäkiga NMT-telefoner i maskinerna.
Min dog av överhettning, antennmodulen som typ kokade bort. Sedan fick jag de där hajfenorna, som var av markant sämre kvalité.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Asch, nej, nu pratade jag i nattmössan, jag hade bara ihjäl en enda 250, men tre 310/320 (hajfenan)...
Men 250 var näst intill odödlig. Farsan hade en sån som han tappade i svämbrunnen, och sedan fick plocka loss ur pumpen. Den överlevde det, att bli överkörd av traktorer och diverse annat. Yttre påverkan var de totalt okänsliga för. Far använde sin som hammare ett okänt antal gånger. Han hade dessutom en såndär skitful flip-up-antenn, så han hade mottagning över-jävla-allt. Han slog till och med huggarna som fortfarande körde stora åbäkiga NMT-telefoner i maskinerna.
Min dog av överhettning, antennmodulen som typ kokade bort. Sedan fick jag de där hajfenorna, som var av markant sämre kvalité.
Tack för svaret.
Nu kan jag sova lugnt.
Trodde att min världsbild störtat samman.

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Den djupt rotade instinkten att motstyra.
Blir inge bra när man ska ta hårnålskurvor i djup sand.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Jodå den har nödöppning men problemet var att hela djävla axeln med fjädern hade skjutits åt sidan och vajrarna hoppat av hjulen. Porten fastnade i översta läget och jag lossade spärren för nödöppningen så jag skulle kunna få ordning på skiten. Vågar ju inte ha porten vidöppen på nätterna för då blir det rensat. Rätt vad det var så smäller det bara till och hela porth-vete far ner. Stängt blev det i alla fall. Hade nog gått att få upp igen men f-n vet om det och stänga igen då. Har garanti kvar så jag bestämde mig för att det fick bli någon annans problem att laga. Satte mig i TV soffan med en virre istället.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skulle pilla isär en plastmojäng med snäppfästen.
Håller mojängen i vänsterhanden och en liten skruvmejsel i högerhanden.
Sätter in skruvmejseln i fästet och bryter försiktigt.
Inget händer.
Trycker skruvmejseln hårdare in i fästet men det ger inte vika.
Trycker ännu hårdare varpå såklart plasten spricker helt och skruvmejseln åker in i handen. Djupt.
Nu kommer jag få leva med en molande värk i vänsterhanden de närmaste dagarna.

Har tappat räkningen på antalet gånger detta hänt. Att man fan aldrig lär sej!
Bättre att slå sönder plastmojänger med en hammare än att försöka pilla isär dem med skruvmejsel.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skulle pilla isär en plastmojäng med snäppfästen.
Håller mojängen i vänsterhanden och en liten skruvmejsel i högerhanden.
Sätter in skruvmejseln i fästet och bryter försiktigt.
Inget händer.
Trycker skruvmejseln hårdare in i fästet men det ger inte vika.
Trycker ännu hårdare varpå såklart plasten spricker helt och skruvmejseln åker in i handen. Djupt.
Nu kommer jag få leva med en molande värk i vänsterhanden de närmaste dagarna.

Har tappat räkningen på antalet gånger detta hänt. Att man fan aldrig lär sej!
Bättre att slå sönder plastmojänger med en hammare än att försöka pilla isär dem med skruvmejsel.
För ganska många år sedan sammanställdes statistik över vilka verktyg som orsakade mest sjukfrånvarotimmar inom byggindustrin.
Skruvmejseln vann.

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
För ganska många år sedan sammanställdes statistik över vilka verktyg som orsakade mest sjukfrånvarotimmar inom byggindustrin.
Skruvmejseln vann.

För inte fullt lika många år sedan så orsakade fallolyckor flest.
Sen kom nittiotalisterna in i branschen, så nu är fallolyckor passerade av "ont i magen".

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj