Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Snigelätarbiljäveln.
Börjat skramla lite, så när jag äntligen fick tid så kröp jag in under för att kolla vad det var. Hoppades på en värmesköld som lossnat.
Jag hittade en värmesköld som fästena rostat bort på, så jag snidade ett par nya av ett par ölburksbottnar, men det är fan svårare att snida till de två andra sakerna av ölburkar. Dvs de totalt bortrostade svetsfogarna på båda fästena på avgasröret. Röret ser inte ens speciellt rostangripet ut. Dafuq!
Biljävlar.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Bara du vet diametern på röret och ungefär hur pinnarna ska peka så lär du kunna hitta något lämpligt hos valfri reservdelsnasare, Volvoklammorna är kanske de vanligaste:

98031

2000020222

2000020713

9813752

9813152

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bara du vet diametern på röret och ungefär hur pinnarna ska peka så lär du kunna hitta något lämpligt hos valfri reservdelsnasare, Volvoklammorna är kanske de vanligaste:

98031

2000020222

2000020713

9813752

9813152

De där funkar dåligt däremot. >.<
Behöver isf svetsa dit en arm från en såndär till infästningspunkten i chassit som är 10 cm från avgasröret. Då kan jag lika gärna putsa av rosten på rör och fäste och svetsa dit det igen. :p
Ivf måste jag isf skaffa en svets. Vilket jag iofs kikat lite efter en vettig begagnad ett tag nu.

Kollat runt på avgasrör till min skitbil... Det finns en handfull olika modeller av avgasrör, med en handfull olika fästen. Seriöst, frankrike, vad fan? För att inte tala om avgasröret jag hittade som totalt saknar fästena, men i övrigt ser exakt likadant ut som mit. :gnissla Lite lockande att bara plocka bort dem, men då skakar säkert avgasröret sönder grenröret eller nåt annat spännande. :huvet
Definitivt sista gången jag köper något franskt.

- - - Updated - - -

Ståltråd är din vän.

Ja, det skulle väl vara något sånt. Vill gärna laga saker ordentligt när jag ändå är i farten.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Njanå, fastnade som omslagsflicka på lokaltidningen. De hade besök på jobbet. Aldrig sett mina kolleger röra sig så fort...
ta med dig några ex av tidningen och gå ut på krogen till helgen, finns säkert något mindre nogräknat fruntimmer vid något sent klockslag som vill ha en omslagspojke över natten eller mera permanent :fyllisar :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Höll på att bli överkörd av en postnord-lastbil idag påväg hem från jobbet. Han körde rakt ut vid lämna företräde i en galen hastighet o jag höll min hastighet på 30 km/h då det var inne på industriområdet vid jobbet. Han kan omöjligt ha missat mig och jag var cirka 1-2 cm från hans front på lastbilen. Som tur var hade jag snabba reflexer och hann att slänga hojen åt sidan, samma tur som att det inte kom någon bil bakom som körde i andra filen.
Önskar att jag hade tagit regnummer för det är inte första gången detta händer med postnordbilar när de åker ut från sin terminal. :mad:

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Höll på att bli överkörd av en postnord-lastbil idag påväg hem från jobbet. Han körde rakt ut vid lämna företräde i en galen hastighet o jag höll min hastighet på 30 km/h då det var inne på industriområdet vid jobbet. Han kan omöjligt ha missat mig och jag var cirka 1-2 cm från hans front på lastbilen. Som tur var hade jag snabba reflexer och hann att slänga hojen åt sidan, samma tur som att det inte kom någon bil bakom som körde i andra filen.
Önskar att jag hade tagit regnummer för det är inte första gången detta händer med postnordbilar när de åker ut från sin terminal. :mad:

Är nog mest impad att du kör hoj så här sent på hösten. Är själv åt h-vete för bekväm för det.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka