Idag är jag förbannad därför att...

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Har bara sluddrat igenom tråden lite snabbt....








Du borde pröva att åka till en stor parkering och sen, typ sladda runt lite så du lär känna bilen.
Jättebra!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag blir bitter när jag tänker på alla dessa tobaksmissbrukare som ska kosta så förbannat innan de lämnar in i olika följdsjukdomar och annat

Kan du då nämna vilka följdsjukdomar som man BEVISLIGEN får av snusning?

Dom sänkte ju IOFS skatten på alkohol en aning, eftersom den inte alls orsakar några som helst kostnader... :rolleyes:
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Kan du då nämna vilka följdsjukdomar som man BEVISLIGEN får av snusning?

Dom sänkte ju IOFS skatten på alkohol en aning, eftersom den inte alls orsakar några som helst kostnader... :rolleyes:
Snus innehåller nikotin som har en kärlkrympande effekt och leder i slutändan till ökad risk för åderförkalkning. Sen läste jag om en studie från västerbotten som visade att storsnusare led större risk att drabbas av fetma och förhöjda blodfettsvärden vilket i sin tur leder till ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Att snus skulle vara ofarligt är ju en rätt lustig vanföreställning då tobak innehåller rätt mycket skit ;)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Snus innehåller nikotin som har en kärlkrympande effekt och leder i slutändan till ökad risk för åderförkalkning. Sen läste jag om en studie från västerbotten som visade att storsnusare led större risk att drabbas av fetma och förhöjda blodfettsvärden vilket i sin tur leder till ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Att snus skulle vara ofarligt är ju en rätt lustig vanföreställning då tobak innehåller rätt mycket skit ;)

Och manlig homosexualitet leder till ökade analbesvär som tynger den redan belastade svenska vården. Ska vi skattebetalare behöva stå för denna kotsnad? Nej upp till kamp och förbjud homosexualiteten!!!1!!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Snus innehåller nikotin som har en kärlkrympande effekt och leder i slutändan till ökad risk för åderförkalkning. Sen läste jag om en studie från västerbotten som visade att storsnusare led större risk att drabbas av fetma och förhöjda blodfettsvärden vilket i sin tur leder till ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar. Att snus skulle vara ofarligt är ju en rätt lustig vanföreställning då tobak innehåller rätt mycket skit ;)

Och det har bevisats?

Jag ser snus som rena hälso-alternativet mot rökning.
Givetvis anser jag att ett nikotinfritt liv är absolut bäst, men att höja skatten på snus och sänka den på alkohol anser jag vara att skjuta sig i foten med granatgevär.

Min far till exempel använder snus för att hålla rökningen nere, blir nu snuset mycket dyrare så kanske han istället för att ta en snus var tredje timme röker fem cigaretter på samma tid, vilket jag anser vara betydligt sämre för hälsan.
(helt rök och snusfri lär han aldrig bli)
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Nu är jag astrött och förbannad för att jag har sån jävla värk i foten att jag inte kan sova i natt heller. Det blir inte bättre utav att jag inte har någon som helst anledning att ha ont, som jag vet om iaf. :(

Kom på nu att jag kanske har några receptvärktabletter som jag kan ta :ätapiller
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Och det har bevisats?

Jag ser snus som rena hälso-alternativet mot rökning.
Givetvis anser jag att ett nikotinfritt liv är absolut bäst, men att höja skatten på snus och sänka den på alkohol anser jag vara att skjuta sig i foten med granatgevär.

Min far till exempel använder snus för att hålla rökningen nere, blir nu snuset mycket dyrare så kanske han istället för att ta en snus var tredje timme röker fem cigaretter på samma tid, vilket jag anser vara betydligt sämre för hälsan.
(helt rök och snusfri lär han aldrig bli)

Om man jämför med rökning så är snus helt underbart, det tycker jag med. Men det har inverkan på hälsan, även om det är mildare än röktobak. Om alla rökare kunde börja snusa istället så hade vi varit en bit på vägen mot ett bättre samhälle ;)

Sen kan jag inte heller förstå varför man höjer det ena och sänker det andra, och det gör nog inte de som beslutar om det heller :va
 

Exquisites

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Gbg
Hoj
98
Sen kan jag inte heller förstå varför man höjer det ena och sänker det andra, och det gör nog inte de som beslutar om det heller :va

Kanske ingår i någon större Yin och Yang filosofi, balans i helheten... Eller så var det helt enkelt så som tärningarna blev kastade under senaste yatzy-träffen på departementet... ^^
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Alla jävlar som tror att jag jobbar gratis:mad:

Va, gör du inte, jag som hade tänkt svänga förbi :mad:

Folk tror att jag jobbar gratis också, och sen säger dom "men det tar ju bara 10min att fixa" medans dom i huvet räkna "Hmm, den där slusken tjänar säkert inte mer än 100:-/tim så en tjuga borde räcka"

Vad jobbar sånt folk egentligen med?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag fick en superidé idag! Jag tror det är bra om jag åker till en parkering och sladdar lite. Smart va? :-D

Då bör du nog öva på det. Eller låta bilen stå på vintern och ta bussen. Att vara ute och köra när det är halt och inte klara av en eventuell sladd låter inte särskilt trafiksäkert.

Yes, jag vet att jag behöver öva. Ska bara hitta den där parkeringen först :)
Trafiksäkert och trafiksäkert, eftersom de varken plogar, sandar eller saltar på våra vägar härute så är det bara köra långsamt så att man inte råkar ut för sladd. Om man nu ändå skulle göra det, hoppas jag att jag kan häva skiten, men kan jag inte så hamnar jag i diket.

Jag önskar jag slapp köra bil på vintern och hade möjlighet att åka buss.
Men mitt jobb ligger 10 mil bort och att åka buss är inte att tänka på.
Däremot åker jag tåg, efter att jag kört bil till tåget :-D

För övrigt har du något av det hemskaste jag läst som signatur under rr-länken! :gnissla

ey bitch. det är ju KENT. världens bästa band :rock

Dessutom är det ju så. Det kan ta slut närsomhelst. Så man måste leva nu.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top