Idag är jag förbannad därför att...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Förbannad är väl fel ord, men lite småpurken!

De har med en artikel om Team Chasing i Galoppmagasinet, och på bilden till artikeln har de en TRAVARE! Vafan, vi vann SM, och har galopphästar hela högen, så har de med en bild på en TRAVARE, som bara kom 3a. Fail!

Mary mary det här är ett hojforum då kan du inte skriva om havremoppar, vet att du vill skryta lite :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förbannad är väl fel ord, men lite småpurken!

De har med en artikel om Team Chasing i Galoppmagasinet, och på bilden till artikeln har de en TRAVARE! Vafan, vi vann SM, och har galopphästar hela högen, så har de med en bild på en TRAVARE, som bara kom 3a. Fail!

Execute me gays, men är "Galoppmagasinet" en klubbtidning eller nåt?
Aldrig hört talas om tidigare.
Grattis (eller något) jallifall.

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Jävla kattjävel snart nackar jag fanskapet!

Alltså visst jag är djurvän och tycker mycket om djur, har just nu en kattunge och dom är ju mysiga som få MEN han kan inte tänka sig att gräva igen sin skit så det stinker något groteskt. Visst det kan ja väl leva med han är ju ändå kattunge liksom, sen har vi då den äckligare versionen då han har börjat att trampa i skiten och sedan går han runt i huset.

Just i dom stunderna så är mina händer kring hans hals inte långt borta hur söt eller gullig han må vara, någon som har tips på hur man kommer runt problemet?

Var kattvakt för första och sista gången...
Jätte gulliga och så men så fort man lämnade dom ensamma lyckades dom pilla upp golvbrunnen sen av någon outgrundlig anledning badda tassarna först i vattnet sen kattlådan vilket resulterade i att det blev grå "stig" av avföring och sand (betongliknande sörja) från badrummet. Ett jäkla sjå att skura bort...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Något jävla stolpskott som är ansvarig för den distribuerade konfigurationen i vår IDE har stängt av java i java-content-assist. FFS! Här ska jagas rätt på fullblodspuckot och helt odiplomatiskt fråga om han är dum på riktigt eller bara låtsas.
:argpådato :mad:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
För att det är så jävla svårt att hitta boende. :mad: Blocket är ju en katastrof, ockerhyror överallt. En snubbe vill hyra ut en "uthyrningsdel" såg jävligt bra ut tills man fick reda på att det inte fanns en dusch. För att duscha var man tvungen att gå över till grannhuset och ner i källaren där. Vad faaaan?!

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
För att det är så jävla svårt att hitta boende. :mad: Blocket är ju en katastrof, ockerhyror överallt. En snubbe vill hyra ut en "uthyrningsdel" såg jävligt bra ut tills man fick reda på att det inte fanns en dusch. För att duscha var man tvungen att gå över till grannhuset och ner i källaren där. Vad faaaan?!

Min första lägenhet hade heller ingen dusch. Fanns i källaren bredvid en lokal där obskyra rollspelsmänniskor huserade och på sommaren flög det runt ett trettiotal harkrankar i duschutrymmet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Det är inte så farligt. :) Man piggnar till av att kuta över gården iklädd enbart en handduk och barfota i vintersnön. :D
Jag har bott sådär ett par år. I huvudhuset drevs ett daghem, så en del föräldrar tittade storögt när det kom en tok springande över gården i 1-2 dm snö, barfota med bara en handduk om midjan. ;)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01

Finns inget som gör mig så förbannad som när de klipper in galopplopp i travsändningarna. Bah! :4skrika

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Något jävla stolpskott som är ansvarig för den distribuerade konfigurationen i vår IDE har stängt av java i java-content-assist. FFS! Här ska jagas rätt på fullblodspuckot och helt odiplomatiskt fråga om han är dum på riktigt eller bara låtsas.
:argpådato :mad:

Vad blir det på svenska, för oss som inte talar nerdiska?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

En jävla tomte har ställt in en funktion i verktyget som automatiskt hämtar tillgängliga funktioner och variabler och listar dem i en dropdown när man skriver kod, så att det bara är att välja den man vill ha, så att verktyget inte ska visa några funktioner/variabler alls i sagda dropdown. Detta har dessutom ändrats i en distribuerad konfiguration av en person ansvarig för sagda konfiguration.

Och med en kodbas på några miljoner rader är det svårt att komma ihåg alla jävla funktioner som finns utantill. Inte desto mindre när det är miljoner rader fulkod.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
En jävla tomte har ställt in en funktion i verktyget som automatiskt hämtar tillgängliga funktioner och variabler och listar dem i en dropdown när man skriver kod, så att det bara är att välja den man vill ha, så att verktyget inte ska visa några funktioner/variabler alls i sagda dropdown. Detta har dessutom ändrats i en distribuerad konfiguration av en person ansvarig för sagda konfiguration.

Och med en kodbas på några miljoner rader är det svårt att komma ihåg alla jävla funktioner som finns utantill. Inte desto mindre när det är miljoner rader fulkod.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

en 5-poängs grundkurs i programmering på högskola. :näsblod

Alternativt, tänk dig att du ska byta nån pryl inne i mitten på en lastbilsmotor, du vet inte vilken måtttyp det är på skruvar/muttrar eller något annat, dessutom är det OLIKA standarder på allt i motorn. Det finns en stor hög med verktyg utspridd över hela golvet, ALLA helt utan någon text eller storleksinformation. Verktygen är av alla möjliga upptänkliga storlekar, former och standarder. Dessutom dubletter och tripletter av alla, och några saknas helt.

Ungefär så är det här.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jävelstyg! :4skrika

Fast första inlägget var nog lättare at förstå för den icke-invigde. :lol

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Min första lägenhet hade heller ingen dusch. Fanns i källaren bredvid en lokal där obskyra rollspelsmänniskor huserade och på sommaren flög det runt ett trettiotal harkrankar i duschutrymmet.

Det är inte så farligt. :) Man piggnar till av att kuta över gården iklädd enbart en handduk och barfota i vintersnön. :D
Jag har bott sådär ett par år. I huvudhuset drevs ett daghem, så en del föräldrar tittade storögt när det kom en tok springande över gården i 1-2 dm snö, barfota med bara en handduk om midjan. ;)

Jag fy fan vad man har bott dåligt och jag också just för tillfället bor dåligt och betalar alldeles för mycket i hyra... Så trött på att bo så här när man gjort det ett par år, det som gör mig mest förbannad är att när jag nu för första gången har ett bra jobb med en bra lön då jag faktiskt kan betala hyra för en lägenhet så finns det ett ytterst fåtal som är halvt omöjliga att få. Jaja, man skall väl vara glad över att man har tak över huvudet... :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fy fan vad man har bott dåligt och jag också just för tillfället bor dåligt och betalar alldeles för mycket i hyra... Så trött på att bo så här när man gjort det ett par år, det som gör mig mest förbannad är att när jag nu för första gången har ett bra jobb med en bra lön då jag faktiskt kan betala hyra för en lägenhet så finns det ett ytterst fåtal som är halvt omöjliga att få. Jaja, man skall väl vara glad över att man har tak över huvudet... :gnissla

Att det är lite trångt förstår jag, men standarden och utsikten är det väl inget fel på?

(apropå din angivna bostad)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Att det är lite trångt förstår jag, men standarden och utsikten är det väl inget fel på?

(apropå din angivna bostad)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min jävla skittelefon (Androgyn) håller på att säga upp sig, stänger av sig fem gånger om dagen. Ska en telefon inte hålla mer är sjutton månader!?

Typiskt! Har inte medel att köpa en ny och måste ha mobil pga jourpass på jobbet. :( Hade det inte varit för jouren så hade det nog bara varit skönt med en mobilfri månad eller så.

Får väl tigga nån avdankat Nokia eller så från någon polare så länge...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Min jävla skittelefon (Androgyn) håller på att säga upp sig, stänger av sig fem gånger om dagen. Ska en telefon inte hålla mer är sjutton månader!?

Typiskt! Har inte medel att köpa en ny och måste ha mobil pga jourpass på jobbet. :( Hade det inte varit för jouren så hade det nog bara varit skönt med en mobilfri månad eller så.

Får väl tigga nån avdankat Nokia eller så från någon polare så länge...

Konsumentköplagen ger dig 36 månaders reklamationsrätt, om du inte har misshandlat eller blött ner den så borde sen gälla.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA