Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
På motorcyklar njuter jag av enkelheten med förgasare, luftkylning och kickstart på få cylindrar.
Man får inte samma effekt som en vätskekyld multicylinderhoj, men jag gillar känslan.

Kick är jätteskönt, skiten startar och går oavsett om batteriet är kasst. Inte som modernare hojar... Råkade lämna morsans virago 535 med lyset igågn en eftermiddag, och när jag skulle köra hem igen var batteriet stendött. "jaja, puttar igång den då" tänkte jag. Föga anade jag att generatorn inte är stark nog att driva hojen utan batterikraft i bakgrunden, gnistan var så dålig att hojen nätt och jämnt gick igång. Slutade med att jag fick köra 2.5 mil i gånghastighet, för det enda hojen klarade var att gå på tomgång med minimal choke. Minsta gas så dog den och man fick springa igång igen... Funny times...:huvet

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
La in en full 2-liters juiceförpackning i kylen på jobbet i morse som jag tänkte dricka ur i veckan.
Nu är den tom och jag har inte druckit en droppe :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är förbannad för att min veka lekamen först bestämde sig för att ryggen skulle gå åt helvete, sedan när ryggen nästan återhämtat sig blev det en släng av turbomagsjuka. Jag får väl trösta mig med att det är lite drygt 17 år sen jag var magsjuk, men det känns fan inte som nån höjdare att sitta på dass hela jävla natten.
Jaja, jag hade iaf användning för att jag lärt mig att spy ordentligt, så magsäcken tömdes helt på första omgången. >.<

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Min granne. Väsnas och gapar långt in på småtimmarna. Det sjuka är att HON har klagat på grannen under, som leker DJ på dagarna. Han stör inte mig ett dugg. Och han slutar spela runt 20-snåret.

Tjejen bredvid är hopplös. Sen tror jag att hennes bror bor där också. Fast inte på kontraktet...

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
..någon jävel stänger av tiduret på motorvärmaruttaget på jobbet, blir galen.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Polarns nya bitterfitta till flickvän.

Nuff said.

Man blir förbannad.

Jente

Angel in disguise
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Har ingen
Dagen började med att man glömde mobilen i bilen imorse, så väl hemma va de bara att slänga på sig ytterkläderna igen för att gå tillbaka till garaget. Väl där så försöker man öpnna garage dörren med dosan som jag har men tydligen så ville den inte, stog där ett tag och försökte se om batteriet hamnat fel eller något sånt men då de sitter en skruv i den så va de bara att gå hem igen lossa skiten och testa igen, funkade inte iallafall :gnissla

Jaha, då är de bara att vänta tills syrran kommer hem så man kan låna hennes bricka istället. Självklart har man samtal missade och sms så va bara o sätta sig och ringa runt alla som ringt, slutade med att jag höll på att kasta mobilen i väggen av ren frustration då vissa tänker med röven! :huvet

Sen att man inte kan radera helvetes sms på skit mobilen gjorde mig ju inte gladare, sitta o radera varje sms var för sig istället för hela konversation, mobilen höll på att få smaka på väggen igen :4skrika så efter ca 2 timmar så har man rensat allt onödigt i mobilen

Woopelifuckingdoooo!!!

Och nu lägga sig i ett tok för kallt rum så måste sova med mjukiskläder på igen då hyresvärden inte kan ta sin feta röv hit och fixa elementen! Och inte fan mår ens kropp bra av att de är så kallt, så ryggen blir stel och har ont pågrund av olycka i somras, så de får man välja ha ont eller ta värktablett som man känner sig groggig på.
Och när det är kallt så får jag får tydligen ryckningar i armarna när jag sover så får sova typ 3-4 timmar per natt, så ska bli kul att få börja jobba nästa vecka igen när sjukskrivningen tar slut. Inte för att man ser bra emot att gå till jobbet heller....

Funderar starkt på lägga sig i badkaren med rinnade varmvatten hela natten, då slipper man frysa iallafall!

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Verkligen INGEN mc-handlare i Stockholm verkar ha några reservdelar i lager! Aluminiumbrickor och shims känns väl rätt så universalt så det borde man kanske ha men nej...

Ska fortsättningsvis bara beställa på nätet så man slipper åka runt i hela landet och prata med någon som inte ens ser skillnad på aluminium och koppar... :huvet

edit: Precis allt måste man ha artikelnummer på också, t.o.m jävla M10-brickor OCH Shims! Att säga namnet och måtten räcker tydligen inte...

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Verkligen INGEN mc-handlare i Stockholm verkar ha några reservdelar i lager! Aluminiumbrickor och shims känns väl rätt så universalt så det borde man kanske ha men nej...

Ska fortsättningsvis bara beställa på nätet så man slipper åka runt i hela landet och prata med någon som inte ens ser skillnad på aluminium och koppar... :huvet

edit: Precis allt måste man ha artikelnummer på också, t.o.m jävla M10-brickor OCH Shims! Att säga namnet och måtten räcker tydligen inte...

Kompetens är få förunnat dessa tider.

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Va faan är det för fel på folk från England, fick kostnadsförslag på laserskuren Plexi till en Nixie-klocka. Priset på jobbet är väldigt bra men sen ska token ha 31 pund för att skicka till Sverige. :huvet

Mailade och ifrågasatte prissättningen och fick 50% rabatt på frakten. :va

Kör dom gungor och karusell-principen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Va faan är det för fel på folk från England, fick kostnadsförslag på laserskuren Plexi till en Nixie-klocka. Priset på jobbet är väldigt bra men sen ska token ha 31 pund för att skicka till Sverige. :huvet

Mailade och ifrågasatte prissättningen och fick 50% rabatt på frakten. :va

Kör dom gungor och karusell-principen?

Snackar vi klocka som i armband eller mora?

En sketen plexiskiva kan de väl stoppa i ett kuvert och skicka för max 2 pund eller något, allt över det vore stöld.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Kompetens är få förunnat dessa tider.

Minst sagt! Arbetslösheten är hög just nu men jag börjar fan undra hur vissa ens kan ha jobben som dom är på nu.
Frågade även efter aluminumpasta på en bensinmack och fick svaret att dom inte serverade pasta. :rolleyes:

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Mitt i mellan, bordsmodell med 6 rör. Delarna till lådan får precis plats på ett A4.
bänkmodell IN-14.JPG

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Mitt i mellan, bordsmodell med 6 rör. Delarna till lådan får precis plats på ett A4.
View attachment 353120

Ok, borde ju ändå gå att trycka ner i ett vadderat kuvert då kan jag tycka. mellan fem och 10 pund kanske vore rimligt beroende på vikten?:va

Själv beställde jag hem en metallkap från storbritannien häromsistens. Stor pjäs, 30 kg tung och en låda på sisådär 0.7x0.7x0.8 m. Fraktkostnad: £29:banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år