Idag är jag förbannad därför att...

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
För att jag måste köpa nya sommardäck tidigare än jag tänkt. Och bråttom är det också...

140309_dackexplosion.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Kan ju säga att det håller luften ganska kort tid...
Fast det kommer i fel tråd egentligen (resterande inlägg borde vara i "le-tråden"), fruga + dotter var på väg till Västerås för att spela match när däcket bara slutar att fungera, konstigt nog (med tanke på hur det ser ut) så var det ingen explosion.

De hissar upp bilen, fram med reservhjulet och sedan inget fälgkors eller liknande... Måttligt arg när hon ringer mig som är på Värmdö med andra dotter för match.

Stannar ett par killar som hjälper dem, de hade fälgkors.

+ för hjälpsamma medtrafikanter.

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jävla anti-pepp-folk kan dra åt helvete :mad:
Blir så jävla arg på mig själv som efter 40 år fortfarande tror det finns hopp om vissa :huvet

Du ska inte lyssna på sånt folk. Umgås endast med folk som delar med sig av sin energi inte med de som suger ut din. :krama

Kan ju säga att det håller luften ganska kort tid...
Fast det kommer i fel tråd egentligen (resterande inlägg borde vara i "le-tråden"), fruga + dotter var på väg till Västerås för att spela match när däcket bara slutar att fungera, konstigt nog (med tanke på hur det ser ut) så var det ingen explosion.

De hissar upp bilen, fram med reservhjulet och sedan inget fälgkors eller liknande... Måttligt arg när hon ringer mig som är på Värmdö med andra dotter för match.

Stannar ett par killar som hjälper dem, de hade fälgkors.

+ för hjälpsamma medtrafikanter.

Ganska oansvarigt av både dig och din fru att låta era barn åka i en bil som är en trafikfara måste jag påstå.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Du ska inte lyssna på sånt folk. Umgås endast med folk som delar med sig av sin energi inte med de som suger ut din. :krama

Svårt när vi pratar släkt, man väljer dom inte o trots att jag tydligt sagt min åsikt om anti-pepp så bara fortsätter det. Nu var det så ologiskt skit så jag vet ju att det är fel men det sårar ändå att få skit i ansiktet o blev utskälld-när jag berättade nått bra.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Ganska oansvarigt av både dig och din fru att låta era barn åka i en bil som är en trafikfara måste jag påstå.

Men hans fru som framför fordonet med blanka däck kan luta sig mot faktumet att hon är kvinna och skylla på sin kille.......

Jämlikhet är allt en rolig pryl, aldrig är det jämt.:D

OBS, inte riktat till dig som person, du är omgiven av likatänkande och skall inte ta till dig av min skrivelse utan se den riktad i en bred svepande skopa.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men hans fru som framför fordonet med blanka däck kan luta sig mot faktumet att hon är kvinna och skylla på sin kille.......

OBS, inte riktat till dig som person, du är omgiven av likatänkande och skall inte ta till dig av min skrivelse utan se den riktad i en bred svepande skopa.

Därav skrev jag att det är oansvarigt av både honom och hans fru. Hon kommer inte undan för att hon är kvinna. Har hon körkort ska hon fan i mig kunna se om ett fordon är dugligt att köra med på något så enkelt som däcken. :mad:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj

Eh, läs citatet som du citerade.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Svårt när vi pratar släkt, man väljer dom inte o trots att jag tydligt sagt min åsikt om anti-pepp så bara fortsätter det. Nu var det så ologiskt skit så jag vet ju att det är fel men det sårar ändå att få skit i ansiktet o blev utskälld-när jag berättade nått bra.

Eh, läs citatet som du citerade.

Förstår inte varför han skall hållas ansvarig för något hans fru gör flera mil därifrån.

Det skulle ju iså fall innebära att hon inte till fullo är ansvarig för sina egna handlingar.

Vilket innebär att jag borde ha några saker jag kan skylla över på frugan, eller går det bara åt ett håll?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Därav skrev jag att det är oansvarigt av både honom och hans fru. Hon kommer inte undan för att hon är kvinna. Har hon körkort ska hon fan i mig kunna se om ett fordon är dugligt att köra med på något så enkelt som däcken. :mad:

Det var mer menat som en reflektion av fenomenet, inte så mycket just det du skrev.

Även om du ganska starkt tangerade det.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det var mer menat som en reflektion av fenomenet, inte så mycket just det du skrev.

Även om du ganska starkt tangerade det.

Jag tror inte riktigt att du alls förstår!

Den som framför ett fordon som ej är trafiksäkert är oansvarig oavsett om det är en man eller en kvinna! PunGt

Man kan aldrig skylla på någon annan. Kvinnan kan inte skylla på sin man och mannen kan inte skylla på sin kvinna. Den som kör är ansvarig!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror inte riktigt att du alls förstår!

Den som framför ett fordon som ej är trafiksäkert är oansvarig oavsett om det är en man eller en kvinna! PunGt

Man kan aldrig skylla på någon annan. Kvinnan kan inte skylla på sin man och mannen kan inte skylla på sin kvinna. Den som kör är ansvarig!

Vem körde, han?

Satt han i bilen?

Om båda svaren blir nej, varför tar du med han i ditt inägg och håller honom för ansvarig?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vem körde, han?

Satt han i bilen?

Om båda svaren blir nej, varför tar du med han i ditt inägg och håller honom för ansvarig?

Därför att han låter sina barn åka med i en oduglig bil. Så fort det är barn inblandade blir det bägges fel, då bägge är ansvariga för att deras barn åker i ett säkert fordon. Capiche?

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Om man gör antagandet (felaktigt kanske?) att det är en gemensam bil så kan man tycka att att ansvaret för bilens körduglighet ligger hos båda.
Nu vet jag inte hur det ligger till med den där bilen/familjen/däcket men det verkar ju ha gått bra och dom har förhoppningsvis båda fått en påminnelse att kolla igenom däck och annat som är viktigt för att hålla sig på vägen.
Jag tänker inte kasta sten i glashus för jag vet själv hur corden ligger i bakhåll å tittar fram när man minst anar...

Fan, nu blir det ju OT i den här tråden, jag är ju inte ens förbannad idag. Än

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Därför att han låter sina barn åka med i en oduglig bil. Så fort det är barn inblandade blir det bägges fel, då bägge är ansvariga för att deras barn åker i ett säkert fordon. Capiche?

Jaja, jag skall gå upp lite tidigare varje gång frugan skall iväg med sin bil så jag hinner gå igenom den.

Skall kolla med grannen om han kan hjälpa mig de gånger jag är bortrest.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om man gör antagandet (felaktigt kanske?) att det är en gemensam bil så kan man tycka att att ansvaret för bilens körduglighet ligger hos båda.
Nu vet jag inte hur det ligger till med den där bilen/familjen/däcket men det verkar ju ha gått bra och dom har förhoppningsvis båda fått en påminnelse att kolla igenom däck och annat som är viktigt för att hålla sig på vägen.
Jag tänker inte kasta sten i glashus för jag vet själv hur corden ligger i bakhåll å tittar fram när man minst anar...

Det är ju många antaganden som måste stämma om man ens funderar på att hållla någon annan ansvarig.

Det enklaste är ju att alla tar ansvar för sina egna saker.

Men, jag skall iaf gå över alla bilar efter det här.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Det är ju många antaganden som måste stämma om man ens funderar på att hållla någon annan ansvarig.

Det enklaste är ju att alla tar ansvar för sina egna saker.

Men, jag skall iaf gå över alla bilar efter det här.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jösses vilken reaktion. Däcket exploderade (fast tyst), och när det gjorde det så hände något. Alla däcken såg bra ut innan (kan fota ett av de hela om ni inte tror mig) så det var inte så att vi medvetet åkte med dåliga däck.

Det man kollar på oftast är ju framdäcken, då de syns bättre. Om de ser bra ut så är det ju inte direkt så att man lägger sig på marken och detaljgranskar bakhjulen. Alla fyra hjul var helt ok när vi bytte till dem i början på säsongen.

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...