Fan vad jag hatar att vara sjuk!!1 Nu åkte jag på någon helvetes attackinfluensa, eller nåt, o den gamla reklamfilmen är minst sagt mild i jämförelse.
För att göra en kort historia lång; Hade halvdag i torsdags och ledig fredag, tog det bara lugnt, träffade bokstavligen inte en käft på fredagen förrns på kvällen då vi skruva lite med tjejens bil. Mådde som en prins när jag vakna på hjärtdagen och eftersom vi var sent ute åkte vi till restaurangen för att reka bord till kvällen, i.o.m. att vi hade för avsikt till ganska sen middag trodde värdinnan att det kunde gå vägen men inget spikat.
På väg därifrån började jag ana oråd, mådde helt klart inte toppen utan började känna mig lite febrig och hostade med bröstkorgen i självsvängning.. fakk! Vi bestämde oss för att oxfiléa själva istället och jag yrade runt down town när vi skulle handla det som saknades. Väl hemma kändes det bättre i.a.f., åt gott och tittade senare på alpint. Vid midnatt var jag helt färdig o gick o la mig.
Några timmar senare vakna jag av att jag frös som en hund samtidigt som jag höll på att brinna upp = moment 22. Jag skakade som ett asplöv under tjockistäcket till den grad att tjejen vakna och insåg att tempen var oroväckande hög medan jag spontant ville ha fler täcken vilket såklart inte var ngt alt. Karl som man är förklara jag naturligtvis att jag höll på att dö i omgångar men insåg väl snart att det inte gick att värma bort febern. Stapplade upp och frågade om jag kunde ta en dusch eftersom jag var för väck att fatta egna beslut, fick det godkänt men att jag inte borde duscha för varmt. Duschen var uppfriskande men efter ett tag höll jag på att slå på arslet när jag vände mig om och världen snurra åt något annat håll, lyckades dock greppa luften och hålla mig på benen = färdigduschat. Morgonen fortsatte med attackbesök på muggen varvat med att jag låg o yra i sängen men tillslut kunde jag sova några få timmar i.a.f.. Under tiden hade den bättre hälften hängt på låset hos apoteket och efter diverse kvacksalveri mår jag åtminstone så pass att jag inte blir åksjuk framför internet.
Hatar det sa jag! Om någon besitter voodokunskaper för patient som har hostat lungorna ur led och håller på att bli jordgubbe i största allmänhet så är det välkommet.