Idag är jag förbannad därför att...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du ska ju ändå ha cred för att du är alldeles för tjurskallig för att stänga av filmen när du märker att den suger. :tungan

Jag stänger av extremt få filmer i förhållande till hur många jag ser. De ska vara extreeeeeeeeemt usla då. Jag kan nog bara komma på två filmer just nu, den ena var några kampsportstjejer som visade klyftan och bodde på något psyke och den andra var om två äventyrsföräldrar som försvann när de letade gamla vaser i djungeln och deras två söner fick leta efter dem.
Så jävla drygt när en film har över 5 på imdb och sen var den inte ens värd en etta :mad:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag stänger av extremt få filmer i förhållande till hur många jag ser. De ska vara extreeeeeeeeemt usla då. Jag kan nog bara komma på två filmer just nu, den ena var några kampsportstjejer som visade klyftan och bodde på något psyke och den andra var om två äventyrsföräldrar som försvann när de letade gamla vaser i djungeln och deras två söner fick leta efter dem.
Så jävla drygt när en film har över 5 på imdb och sen var den inte ens värd en etta :mad:

Jag är likadan, sitter ofta kvar och svär över hur kass en film är med förhoppningen att den ska ta en oväntad vändning och helt plötsligt bli bättre. Dessvärre händer det alldeles för sällan.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fan vad jag hatar att vara sjuk!!1 Nu åkte jag på någon helvetes attackinfluensa, eller nåt, o den gamla reklamfilmen är minst sagt mild i jämförelse.

För att göra en kort historia lång; Hade halvdag i torsdags och ledig fredag, tog det bara lugnt, träffade bokstavligen inte en käft på fredagen förrns på kvällen då vi skruva lite med tjejens bil. Mådde som en prins när jag vakna på hjärtdagen och eftersom vi var sent ute åkte vi till restaurangen för att reka bord till kvällen, i.o.m. att vi hade för avsikt till ganska sen middag trodde värdinnan att det kunde gå vägen men inget spikat.

På väg därifrån började jag ana oråd, mådde helt klart inte toppen utan började känna mig lite febrig och hostade med bröstkorgen i självsvängning.. fakk! Vi bestämde oss för att oxfiléa själva istället och jag yrade runt down town när vi skulle handla det som saknades. Väl hemma kändes det bättre i.a.f., åt gott och tittade senare på alpint. Vid midnatt var jag helt färdig o gick o la mig.

Några timmar senare vakna jag av att jag frös som en hund samtidigt som jag höll på att brinna upp = moment 22. Jag skakade som ett asplöv under tjockistäcket till den grad att tjejen vakna och insåg att tempen var oroväckande hög medan jag spontant ville ha fler täcken vilket såklart inte var ngt alt. Karl som man är förklara jag naturligtvis att jag höll på att dö i omgångar men insåg väl snart att det inte gick att värma bort febern. Stapplade upp och frågade om jag kunde ta en dusch eftersom jag var för väck att fatta egna beslut, fick det godkänt men att jag inte borde duscha för varmt. Duschen var uppfriskande men efter ett tag höll jag på att slå på arslet när jag vände mig om och världen snurra åt något annat håll, lyckades dock greppa luften och hålla mig på benen = färdigduschat. Morgonen fortsatte med attackbesök på muggen varvat med att jag låg o yra i sängen men tillslut kunde jag sova några få timmar i.a.f.. Under tiden hade den bättre hälften hängt på låset hos apoteket och efter diverse kvacksalveri mår jag åtminstone så pass att jag inte blir åksjuk framför internet.

Hatar det sa jag! Om någon besitter voodokunskaper för patient som har hostat lungorna ur led och håller på att bli jordgubbe i största allmänhet så är det välkommet.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Har nu suttit i kö till bredbandsbolaget i 1 timme och 32 minuter för att säga upp en tjänst jag aldrig bett om och som jag redan sagt upp två gånger. :mad:
Förväntad väntetid är nu bara 30 minuter TILL. :4skrika :mad:

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Har nu suttit i kö till bredbandsbolaget i 1 timme och 32 minuter för att säga upp en tjänst jag aldrig bett om och som jag redan sagt upp två gånger. :mad:
Förväntad väntetid är nu bara 30 minuter TILL. :4skrika :mad:

Har inte Bredbajsbolaget nån hemsida med typ "mina sidor" där man kan logga in och hantera sitt abonnemang?
Det finns ju en viss risk att man mest sitter och frustar och vrålar av uppdämd ilska när man väl kommit fram efter 2 timmars telefonköande... :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Har inte Bredbajsbolaget nån hemsida med typ "mina sidor" där man kan logga in och hantera sitt abonnemang?
Det finns ju en viss risk att man mest sitter och frustar och vrålar av uppdämd ilska när man väl kommit fram efter 2 timmars telefonköande... :D

Snart två timmar!!!

Nej det funkar inte att logga in på deras hemsida och om man väljer har glömt lösenord så finns det en rull-lista som heter välj användarnamn men inga finns att välja även om man på raden nedanför fyller i personnummer. Jag flippar ur snart.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Snart två timmar!!!

Nej det funkar inte att logga in på deras hemsida och om man väljer har glömt lösenord så finns det en rull-lista som heter välj användarnamn men inga finns att välja även om man på raden nedanför fyller i personnummer. Jag flippar ur snart.

Brukar det inte stå användarnamn och lösenord på fakturan?
Har du nån valium hemma? En smärre mängd alkohol kan också få livet att kännas lite mer meningsfullt när man sitter i telefonkö. Lycka till!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Brukar det inte stå användarnamn och lösenord på fakturan?
Har du nån valium hemma? En smärre mängd alkohol kan också få livet att kännas lite mer meningsfullt när man sitter i telefonkö. Lycka till!

Endast användarnamnet står.
Tre timmar senare kom jag fram och som tur var höll jag mig lugn och snäll och stackaren va helt slutkörd. Berättade att de haft det såhär i två veckor sedan BBB och tele2 började slås ihop. Tydligen kommer det vara såhär illa till maj. De flyttade över 70 000 kunder och gav dom samma information samtidigt vilket har gjort att deras uppringningsfunktion slagits ut, plus att en stor del av kunderna inte kan logga in på hemsidan och massa annat strul. Kundtjänsten är inte så glada på ledningen som bara slår ifrån sig med; - Vi jobbar på det. Förstår de på kundtjänst ärligt talat och de behöver inte mer skit än de redan får.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Finns många trådar om Bredbandsbolaget på fejsboken. Om man säger så här, du är inte ensam om att spy på deras s.k. kundtjänst. Dom verkar faktiskt helt kassa om man ska vara ärlig. Jag har bestämt mig för att aldrig mer gnälla på Comhem för jag inser att det kunde vara mycket värre, jag kunde ju ha varit kund hos Tele2/Bredbandsbolaget.......

Lycka till... av många inlägg jag läst överstiger telefonkön ganska ofta 4 timmar men det får man aldrig veta i förväg... Have fun..

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Finns många trådar om Bredbandsbolaget på fejsboken. Om man säger så här, du är inte ensam om att spy på deras s.k. kundtjänst. Dom verkar faktiskt helt kassa om man ska vara ärlig. Jag har bestämt mig för att aldrig mer gnälla på Comhem för jag inser att det kunde vara mycket värre, jag kunde ju ha varit kund hos Tele2/Bredbandsbolaget.......

Lycka till... av många inlägg jag läst överstiger telefonkön ganska ofta 4 timmar men det får man aldrig veta i förväg... Have fun..

Jag har aldrig suttit i kö längre än tio minuter tidigare hos dom och personalen är alltid kompetent och trevlig. Har råkat ut för en snorkig av alla samtal man ringt under åren så det kan vara 1 på 50.
Har haft comhem tidigare och om dom har jag inget positivt att säga däremot.
Har väldigt sällan problem med BBB och när det händer löser de problemet med ett leende.
Jag är inte förbannad längre så jag byter tråd. :)

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Kanske inte förbannad men klart irriterad.

Behövde en ny glaskanna som normal används av kaffebryggare. Glaskannan kostar cirka 200-250:-
Köpte en komplett kaffebryggar för 79:- tog kannan och slängde resten, det är andra gången på några år
som jag gjort detta. Känns inte bra.:gnissla

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Försöker få ordning på en förgasare.
Trots att det är en rätt enkel pryl lyckas jag fan inte hur mycket jag än rengör och justerar. Motorn går likförbannat som en påse nötter, troligen galet fett av färgen på stiftet att döma.
:brinnerup

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Försöker få ordning på en förgasare.
Trots att det är en rätt enkel pryl lyckas jag fan inte hur mycket jag än rengör och justerar. Motorn går likförbannat som en påse nötter, troligen galet fett av färgen på stiftet att döma.
:brinnerup

Det kan inte vara någon annan stans problemet sitter, typ ventilspel?
Förgasare med vakumspjäll brukar kunna vara riktigt känsliga på sådant tex.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring