Idag är jag förbannad därför att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det var minsann svårare än jag trodde att hitta en fast spetsplog, det verkar mest bara vara vikplogar, så fjunigt.
Men bysmeden kan säkert snida ihop en rejäl spetsplog annars. Om den bara ska krossa audis och liknande otyg så behöver den ju inte ha bra arbetsvinkel och sånt där.
Två raka skär i armox med en brutal klyvegg, och decimeterlånga spikar svetsade i balkar längs sidorna på bilen har man ju funderat på som skydd mot diverse audi och bmw suvar som kör helt efter egna trafikregler(min väg jag äger den)
Gärna ett par 40mm granatorglar också..

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Detta:
IMG_8076.JPG

Även om det är en trivial sak att bli upprörd över undrar jag ändå vad det är för sorts felvaggade jävla idioter som inte klarar av att tänka längre än så här? Det här är ju ett beteende som man stöter på även på andra ställen i vardagen och jag upplever att det blir allt vanligare. Är det så att mänskligheten håller på att degraderas, likt filmen Idiocracy, eller är det bara en tillfällig svacka?

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Ordentlig som jag är (?), kördes alla hojarna på akrylatbensin sista tankningen. Glömde gräsklipparn, som inte ville starta.
Så i dag är jag förbannad på mig själv. Lite sur på Husqvarna som gör det krångligt att mecka.
vad fan ska man göra med några liter vattenskadad bensin?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Detta:
View attachment 453843

Även om det är en trivial sak att bli upprörd över undrar jag ändå vad det är för sorts felvaggade jävla idioter som inte klarar av att tänka längre än så här? Det här är ju ett beteende som man stöter på även på andra ställen i vardagen och jag upplever att det blir allt vanligare. Är det så att mänskligheten håller på att degraderas, likt filmen Idiocracy, eller är det bara en tillfällig svacka?
Alltså ursäkta men jag fattar inte?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Lite svårt för någon annan att ställa sig vid något av facken för att lämpa av det man ska lämna. Backa rakt in så kommer i alla fall tre till åt att slänga grejor.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Alltså ursäkta men jag fattar inte?

Lite svårt för någon annan att ställa sig vid något av facken för att lämpa av det man ska lämna. Backa rakt in så kommer i alla fall tre till åt att slänga grejor.

Jaha, det var så :tummenupp

Precis så. Backar man rakt in så får fyra bilar/släp plats samtidig, men den här personen tyckte tydligen att alla andra kan vänta tills han var klar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Precis så. Backar man rakt in så får fyra bilar/släp plats samtidig, men den här personen tyckte tydligen att alla andra kan vänta tills han var klar.

Kan ju också vara så att personen i fråga är typ sämst i världen på att backa med släp och helt enkelt inte redde ut det. Då ska å andra sidan kompanistryk utdelas eftersom vederbörande bevisligen inte insåg sina begränsningar utan valde att trots bristande förmåga åka till tippen med släphelvetet vars handhavande hen inte behärskar. Kass människa oavsett alltså.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kan ju också vara så att personen i fråga är typ sämst i världen på att backa med släp och helt enkelt inte redde ut det. Då ska å andra sidan kompanistryk utdelas eftersom vederbörande bevisligen inte insåg sina begränsningar utan valde att trots bristande förmåga åka till tippen med släphelvetet vars handhavande hen inte behärskar. Kass människa oavsett alltså.

Visst är det inte alla som behärskar konsten att backa med släp, men det betyder inte att man måste ställa sig raklång på tvären. Ratten borde man veta hur den fungerar om man lyckats ta sig hela vägen till återvinningsstationen.

Det där med kompanistryk tycker jag låter som en helt rimlig påföljd.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Visst är det inte alla som behärskar konsten att backa med släp, men det betyder inte att man måste ställa sig raklång på tvären. Ratten borde man veta hur den fungerar om man lyckats ta sig hela vägen till återvinningsstationen.

Det där med kompanistryk tycker jag låter som en helt rimlig påföljd.

Man ska aldrig förvånas över hur dåliga vissa människor är. Det finns säkerligen både en och två som är precis så rikskassa att trots att de kan köra bilen från a till b så skulle det vara fullständigt omöjligt för dem att backa en enda decimeter med släp utan att det slutar med att släpet saxar upp sig ovanpå bilen.

Jag tror att en del behöver lite mer handfasta metoder för att faktiskt förstå hur ovanligt omöjligt dåliga de är, men funkar det med vanlig hederlig gammal dialog så är det ju såklart bra. Det viktiga är ju att budskapet når fram. Något sånt här skulle kanske också funka:
https://www.youtube.com/watch?v=zr1m3d4sxwQ

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast "backa", "rakt" och "släpvagn" kan vara väldigt svårt att kombinera efter vad jag sett på exempelvis byggmarknader och återvinningscentraler... :)

Nej.
Kan man inte backa rakt, eller åtminstone - ish så får man väl för satan ge upp projektet och låta frugan köra istället.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS