Jag hatar att handla, är det inte pensionärer som blockerar gångarna och står och pratar i klungor, så är det TikTok-thots som spelar in i fruktgången... (hände mig i går, tydligen är kundvagnar bra som kameratrolleys)
Men nu handlar jag inte bara åt mig själv, utan även åt ett par som måste totalisolera sig för att dom hör till en riskgrupp.
När dom ringer in veckans handlingslista till mig så slutar det med en lista där allt står i oordning, t.e.x mjölken förs, det finns ingen affär i världen som har mjölkdisken innanför dörren, den är alltid längst in.
Vad jag skulle vilja ha är en App , där man skriver in sin handlingslista, och sedan sorteras den om i den ordning grejorna finns i den valda butiken, helst skulle den ha GPS stöd också och plinga till när man passerar en vara man ska lägga i korgen.
När jag ska handla åt mig själv skriver jag sällan lista, men om jag gör det hamnar allt i rätt ordning eftersom jag i huvudet går igenom butiken och tänker mig vad jag ska handla.
Jag vet att jag börjar med att gå förbi ost, kaviar, pålägg, korv, chark, ägg, bröd, mejeri, frukt/grönt, frysvaror, kaffe, osv...