Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror att de har en chef utan branscherfarenhet vilket gör att denne "tänker utanför lådan" och lyssnar därmed inte på de som "inte är förändringsbenägna" i personalen! :crash
Om 3 - 5 år kommer denne att "gå vidare till nya, spännande utmaningar" med något som är nytt... :D

:hej .

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Håller med, skriver alltid i kundenkäter att det bästa de kan göra för att öka min "kundnöjdhet" är att inte möblera om hela tiden.
Och, med modärn teknik, så skulle man kunna göra som Feltema och Systemet där man kan söka och se saldo och hyllplats.
Vill man köpa fågelmatare i Gävle går man till FRITID 25
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/fagelmatare/

Skulle hjälpa under Sverigesemestern när man är på resande fot...
Nu får man tänka positivt och tänka att man är ute på resa och handlar i en okänd butik! :tummenupp:)

Ska man till Biltema så ska man ladda ner appen och göra inköpslistan hemma i lugn och ro. Man väljer sitt varuhus och ser lagersaldo direkt. Man ser också vilken gång, hylla och artikelnummer. Om det är något som saknas så byter man varuhus så uppdateras listan med lagersaldo så man kan åka dit istället. Hyllplats mm uppdateras såklart. Totalbeloppet står på inköpslistan. Så bra det kan bli. En kul grej är att varuhusen i Katrineholm och Norrtälje är exakt likadana. Ibland blir man sugen på kedjespray men har långt hem.

En annan grej när man inte hittar i butiker är att... fråga personalen! Funkar skitbra. Jag har en Ica som inte är närmast eller billigast men snygg butik och trevlig personal.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ska man till Biltema så ska man ladda ner appen och göra inköpslistan hemma i lugn och ro. Man väljer sitt varuhus och ser lagersaldo direkt. Man ser också vilken gång, hylla och artikelnummer. Om det är något som saknas så byter man varuhus så uppdateras listan med lagersaldo så man kan åka dit istället. Hyllplats mm uppdateras såklart. Totalbeloppet står på inköpslistan. Så bra det kan bli. En kul grej är att varuhusen i Katrineholm och Norrtälje är exakt likadana. Ibland blir man sugen på kedjespray men har långt hem.

En annan grej när man inte hittar i butiker är att... fråga personalen! Funkar skitbra. Jag har en Ica som inte är närmast eller billigast men snygg butik och trevlig personal.

Man kan handla på nätet och få det hemkört. :tummenupp
Även hemkört kan man få hemkört men där finns ingen hemsida att beställa ifrån utan det är lokala förmågor som står för den servicen!:hej

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
De flyttar om för att man ska irra runt och göra fler spontanköp. Hittar du går du direkt till det du ska ha, blir få spontanköp då. Maxi hade en karta på vagnen när de öppnade här i Botkyrka. Kartan togs bort och allt flyttas omkring med ojämna mellanrum.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hatar att handla, är det inte pensionärer som blockerar gångarna och står och pratar i klungor, så är det TikTok-thots som spelar in i fruktgången... (hände mig i går, tydligen är kundvagnar bra som kameratrolleys)

Men nu handlar jag inte bara åt mig själv, utan även åt ett par som måste totalisolera sig för att dom hör till en riskgrupp.

När dom ringer in veckans handlingslista till mig så slutar det med en lista där allt står i oordning, t.e.x mjölken förs, det finns ingen affär i världen som har mjölkdisken innanför dörren, den är alltid längst in.

Vad jag skulle vilja ha är en App , där man skriver in sin handlingslista, och sedan sorteras den om i den ordning grejorna finns i den valda butiken, helst skulle den ha GPS stöd också och plinga till när man passerar en vara man ska lägga i korgen.

När jag ska handla åt mig själv skriver jag sällan lista, men om jag gör det hamnar allt i rätt ordning eftersom jag i huvudet går igenom butiken och tänker mig vad jag ska handla.

Jag vet att jag börjar med att gå förbi ost, kaviar, pålägg, korv, chark, ägg, bröd, mejeri, frukt/grönt, frysvaror, kaffe, osv...

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
...
En annan grej när man inte hittar i butiker är att... fråga personalen! Funkar skitbra.
...

Om det finns personal att fråga..
Senast detta drabbade mig skulle jag ha ananas-skivor på konservburk. Idiotförklarade mig själv när jag scannat konserv-hylle-väggen för tredje gången utan att hitta några.
Tittade efter personal, fyra-fem pers framför mig i kö som inte heller hittade vad de sökte, där varje person närmast gick igenom _hela_ sin inköpslista, och så långsamt som möjligt försökte plita ner något angjorde att de skulle komma ihåg det. F*ck that, jag letar vidare..
Andra änden av butiken, inga ananas-skivor bland torkad frukt heller. Ser en annan ur personalen, tjockt med folk även där som inte hittar sina saker. Nåja, då går jag väl och letar på andra mindre logiska ställen såsom bakning, nyponpulver, mat i allmänhet. Ingen jävla stans finns dessa konserv-burkar.
Till slut får jag krypa till korset och ställa mig i kö när jag dragit femte varvet i butikhelvetet.
-Jasså ananas-skivor? Det står i godis-hörnan, på hyllan längst ner, mittemot lösgodiset!
Vem ända in i hela helvetet kopplar ihop ananas-skivor på konservburk med lösgodis?
Och inte fan var det ens i närheten av godis alá torkad frukt (där finns ju ananas, och även där hade jag ju letat), för den är ju borta vid kaffet(!) :4skrika

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag hatar att handla, är det inte pensionärer som blockerar gångarna och står och pratar i klungor, så är det TikTok-thots som spelar in i fruktgången... (hände mig i går, tydligen är kundvagnar bra som kameratrolleys)

Men nu handlar jag inte bara åt mig själv, utan även åt ett par som måste totalisolera sig för att dom hör till en riskgrupp.

När dom ringer in veckans handlingslista till mig så slutar det med en lista där allt står i oordning, t.e.x mjölken förs, det finns ingen affär i världen som har mjölkdisken innanför dörren, den är alltid längst in.

Vad jag skulle vilja ha är en App , där man skriver in sin handlingslista, och sedan sorteras den om i den ordning grejorna finns i den valda butiken, helst skulle den ha GPS stöd också och plinga till när man passerar en vara man ska lägga i korgen.

När jag ska handla åt mig själv skriver jag sällan lista, men om jag gör det hamnar allt i rätt ordning eftersom jag i huvudet går igenom butiken och tänker mig vad jag ska handla.

Jag vet att jag börjar med att gå förbi ost, kaviar, pålägg, korv, chark, ägg, bröd, mejeri, frukt/grönt, frysvaror, kaffe, osv...

Nu är det såklart inte så automatiserat som du önksar, men ICA's app har en funktion för inköpslista och den går att sortera percis som man vill. Dessutom kan man bocka av de varor man plockat ner i korgen så att det blir tydligare vad som är kvar att hitta. Använder den ofta även när jag inte handlar hos ICA (like a fuckin outlaw).

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Nu är det såklart inte så automatiserat som du önksar, men ICA's app har en funktion för inköpslista och den går att sortera percis som man vill. Dessutom kan man bocka av de varor man plockat ner i korgen så att det blir tydligare vad som är kvar att hitta. Använder den ofta även när jag inte handlar hos ICA (like a fuckin outlaw).
Vi använder inte ICA's app men väl en som heter "Our Groceries". Skulle tro att den har liknande funktioner som ICA, med avbockning av varorna man har plockat samt att den är ihopkopplad med frugans app. Så att hon gladeligen kan fylla på inköpslistan hemifrån medan jag springer runt i affären :3freak. En klar fördel är att man aldrig glömmer inköpslistan hemma.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag kommer vagt ihåg en tid, innan corona, när man gick in i affärer.
Jag önskar jag fick gå fel i en affär nu! :(

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vet inte hur jag skall berätta detta mer än att jag just nu vill skada en person så illa att denne aldrig mer kan gå eller äta själv i resten av sitt liv:mad::mad:

Har inte hört av min dotter på ett tag o det är inget ovanligt då det är mycket att stå i med några barn.

Fick ett sms från ett okänt nummer där hon förklarar att hon har bott på skyddat boende då hennes man nästan lyckats ta livet av henne.

Att få läsa detta att barnen sett sin mamma nästan strypas till döds framför sig gör mej helt jävla galet förbannad.

Min tös bor just nu på skyddat boende någonstans i Sverige med nytt persnummer o nytt namn, som hon inte ens vågar berätta för mig.

Just nu vill jag verkligen skada en annan person så jävla illa att det inte är sant. :fakta:fakta:fakta

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Vet inte hur jag skall berätta detta mer än att jag just nu vill skada en person så illa att denne aldrig mer kan gå eller äta själv i resten av sitt liv:mad::mad:

Har inte hört av min dotter på ett tag o det är inget ovanligt då det är mycket att stå i med några barn.

Fick ett sms från ett okänt nummer där hon förklarar att hon har bott på skyddat boende då hennes man nästan lyckats ta livet av henne.

Att få läsa detta att barnen sett sin mamma nästan strypas till döds framför sig gör mej helt jävla galet förbannad.

Min tös bor just nu på skyddat boende någonstans i Sverige med nytt persnummer o nytt namn, som hon inte ens vågar berätta för mig.

Just nu vill jag verkligen skada en annan person så jävla illa att det inte är sant. :fakta:fakta:fakta

SGT...

Funkar det på varg så funkar det på annat...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
F-n va jobbigt... Ger lite perspektiv på det vanliga gnället...

Lider med dig men låt inte hatet ta dig även om det ligger nära till...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det man fruktar och likväl inte kan föreställa sig. Att ha en dotter är att aldrig kunna släppa oron.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Det alla pappor till döttrar fasar för.
Så ledsen för henne, barnen och dig.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom