Jag ringde en gång på en blocketannons varvid en unge svarade ungefär att jag skulle dra åt helvete. Jag tänkte att det måste vara fel nummer när ett barn svarade så jag skickade ett meddelande istället.
En stund senare ringer säljaren upp och det visar sig att det var sonen som svarat i telefonen och sonen var arg för nåt.
På den gamla onda tiden när man bara hade hemtelefon så hade vi telefoner i alla rum inklusive köket.
Min far hade många uppdrag och telefonen ringde tamejfan alla tider på dygnet i olika ärenden.
Jag satt närmast kökstelefonen och åt, och tredje gången det ringde sedan vi satt oss till bord så lyfte jag bara luren och sa "Mitt i maten" och la på, sedan lyfte jag av luren och vi åt utan att bli störda.
När vi hade ätit färdigt så la jag på luren igen och det ringde direkt.
Det var en väldigt viktig person som ringde, (samtalet var dock inte brådskande) och jag skämdes lite, men han sa "Jävligt bra svarat, man ska äta i lugn och ro med sin familj, jag inför det omedelbart här hemma" (vilket han gjorde, min far möttes av det meddelandet bara någon vecka efteråt)