Idag är jag förbannad därför att...

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Sen kom snöröjningen, med dagens praktikant från Blinda rattfyllons traktorsektion, region öst, och packade in 1x0,5m kompakt blötsnövall längs med hela vår uppfart
Sa till snubben som röjer vår smala gata att hans företrädare vinklade om schaktbladet vid utfarter så att snön hamnade på motsatt sida. Han såg på mig som om jag var galen - och fortsätter köra som tidigare.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Näe, nå't sånt har jag inte, och mig veterligen är det bara jag som har nycklar till bilen....

Det är ett klassiskt fall av något annat...

Nja, jag tänkte mer ett fall av "Är huvet dumt så får man skotta loss bilen sen"
Även gubbjävlar kan vara fruntimmer i dagens samhälle. Jämlikt ska det vara.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Elektrikern som är hos mig och jobbar just nu ringde på hos grannen först. När han frågade efter mig fick han höra "Stick härifrån!"
Ibland undrar jag hur folk står ut med sig själva.

Jag ringde en gång på en blocketannons varvid en unge svarade ungefär att jag skulle dra åt helvete. Jag tänkte att det måste vara fel nummer när ett barn svarade så jag skickade ett meddelande istället.
En stund senare ringer säljaren upp och det visar sig att det var sonen som svarat i telefonen och sonen var arg för nåt.

oliven

Sporthojsnörd
Gick med
4 Apr 2016
Hoj
-78 + -91, Yamaha SR 500
Sa till snubben som röjer vår smala gata att hans företrädare vinklade om schaktbladet vid utfarter så att snön hamnade på motsatt sida. Han såg på mig som om jag var galen - och fortsätter köra som tidigare.

Kom att tänka på filmen Mjölkpallen…

Filmen skildrar en envis lantbrukare som vägrar anpassa sig till nya regler som kräver att han ska lämna sin mjölk på byns gemensamma mjölkpall i stället för sin egen. Mjölkbilsföraren står på hans sida och hämtar den mjölk han fortsätter att ställa ut på sin mjölkpall.

Områdets vägförvaltning gör dock allt för att tvinga honom till underkastelse, och låter plogbilen förstöra mjölkpallen upprepade gånger. Duellen stegras alltmer, tills lantbrukaren en natt bygger upp sin mjölkpall än en gång, men denna gång med en kärna av armerad betong. När plogbilen nästa dag kommer för att åter förvandla mjölkpallen till kaffeved får föraren sitt livs överraskning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Filmen skildrar en envis lantbrukare som vägrar anpassa sig till nya regler som kräver att han ska lämna sin mjölk på byns gemensamma mjölkpall i stället för sin egen. Mjölkbilsföraren står på hans sida och hämtar den mjölk han fortsätter att ställa ut på sin mjölkpall.

Områdets vägförvaltning gör dock allt för att tvinga honom till underkastelse, och låter plogbilen förstöra mjölkpallen upprepade gånger. Duellen stegras alltmer, tills lantbrukaren en natt bygger upp sin mjölkpall än en gång, men denna gång med en kärna av armerad betong. När plogbilen nästa dag kommer för att åter förvandla mjölkpallen till kaffeved får föraren sitt livs överraskning.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ringde en gång på en blocketannons varvid en unge svarade ungefär att jag skulle dra åt helvete. Jag tänkte att det måste vara fel nummer när ett barn svarade så jag skickade ett meddelande istället.
En stund senare ringer säljaren upp och det visar sig att det var sonen som svarat i telefonen och sonen var arg för nåt.

På den gamla onda tiden när man bara hade hemtelefon så hade vi telefoner i alla rum inklusive köket.
Min far hade många uppdrag och telefonen ringde tamejfan alla tider på dygnet i olika ärenden.

Jag satt närmast kökstelefonen och åt, och tredje gången det ringde sedan vi satt oss till bord så lyfte jag bara luren och sa "Mitt i maten" och la på, sedan lyfte jag av luren och vi åt utan att bli störda.

När vi hade ätit färdigt så la jag på luren igen och det ringde direkt.
Det var en väldigt viktig person som ringde, (samtalet var dock inte brådskande) och jag skämdes lite, men han sa "Jävligt bra svarat, man ska äta i lugn och ro med sin familj, jag inför det omedelbart här hemma" (vilket han gjorde, min far möttes av det meddelandet bara någon vecka efteråt)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag ser den ofta, jag identifierar mig mer och mer med mjölkpallens ägare, fast i mitt fall har det varit brevlådan som tagit stryk

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Filmat strax utanför Östhammar. Min farfar hade en liknande strid med Norrtälje kommun om soptunna som de ville tvinga på honom och pengar för att de skulle tömma den. Att inte ha sopor från huset var tydligen något de inte kunde föreställa sig. Farfar fick hitta en genväg, för kommunen gav sig inte.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Filmat strax utanför Östhammar. Min farfar hade en liknande strid med Norrtälje kommun om soptunna som de ville tvinga på honom och pengar för att de skulle tömma den. Att inte ha sopor från huset var tydligen något de inte kunde föreställa sig. Farfar fick hitta en genväg, för kommunen gav sig inte.
Den känner jag igen från kristineberg. När vi är i huset så bär vi allt till återvinningen 200 meter bort o det ytters lilla som inte går att återvinna får vi lägga i grannens kärl.

Jävlar vilket haloj det har varit men nu finns en soptunna som står i garaget o aldrig används 2 tömningar om året debiteras oavsett om det finns någon soptunna, o det var Ohyggligt olagligt att lägga sopor i grannens tunna oavsett om det finns tillstånd.

Ä nu värre var det när vi föreslog att vi tar påsen med oss hem till dalsland o den tunnan, då gick dom i vapenskrammel med hot om både det ena o det andra, endast den av kommunen har rätt att transportera sopor.

Hur fasen vet dom vad vi klassar som sopor?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Lite FlashBack-feeling i denna tråd, men va f-n........
Trafikverket kan inte/vill inte förbjuda A o Epa-traktorer på Tjörnbroarna under rusningstid (dvs när folk skall till jobbet), men på Älvsborgsbron finns ett sådant förbud. Regler anpassar man som man vill inom stat o kommun......

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tja, min granne har inga sopor från huset, men varje söndag lägrar sig dimman (med lukt av bränd plast) när han eldar veckans emballage i en tunna på tomtgränsen. Funderar ibland på om jag skall anlägga moteld.....

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tja, min granne har inga sopor från huset, men varje söndag lägrar sig dimman (med lukt av bränd plast) när han eldar veckans emballage i en tunna på tomtgränsen. Funderar ibland på om jag skall anlägga moteld.....
Slå en pling till din lokala "miljö och hälsa" i kommunen, du kan ju vara anonym om du vill.
Förmodligen kan det klassas som miljöfarlig verksamhet. ;)

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Slå en pling till din lokala "miljö och hälsa" i kommunen, du kan ju vara anonym om du vill.
Förmodligen kan det klassas som miljöfarlig verksamhet. ;)
Jo, det går ju - kan också ladda upp o ta ett snack med honom, han brukar vara ganska medgörlig.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati