Man köper en viss tid, typ en månad eller tre månader.
Tack, det var ju skit för mig som är lågförbrukare.
Man köper en viss tid, typ en månad eller tre månader.
Så där var det på en väldigt populär gång- och cykelväg där jag bodde förut, med skillnaden att ALLA fotgängare var som tanten och dessutom ofta promenerade i grupp. Kommunen satte förgäves upp tilläggstavlor till de vanliga skyltarna med texten ”Gå till vänster, cykla till höger”. Dessa vandaliserades och revs ner. Kontentan blev att den ordning som infann sig var att alla gick till höger eller cyklade till vänster, förutom när det kom cyklister som vanligtvis inte cyklade där och som försökte cykla till höger. Då blev det kaos när de tvingades kryssa mellan de förvånade människorna för att inte krocka.Vägen till dagis består av en gemensam gång och cykelbana, där man ska gå till vänster och cykla till höger, till skillnad från en delad, där gång och cykelbana delas av ett streck i mitten, även skyltarna ser ju olika ut.
Igår mötte jag en liten kärring, som gick på fel sida, sitt höger, längst från vägen. Eftersom jag hade rätt så höll jag mitt spår, till vänster. När vi börjar mötas så börjar hon hyscha åt mig, och viftar att jag ska flytta på mig, lite som man viftar bort flygfän från fikabordet. Där någonstans slog alla mina bokstavskombinationer till, så jag stannade och började diskutera med henne. Jag upplös henne vänligt men bestämt att det var en gemensam gång och cykelbana, hur man går/cyklar på såna, och att jag inte tänker flytta på mig, eftersom jag har rätt.
Hon lackade ur, och vi hade en lång diskussion, hon hävdade att man alltid ska gå längst från vägen, och att man alltid ska cykla närmast vägen. Jag förklarade återigen att ja, det gäller separerade GCB, men inte här. Jag påpekade hur skyltarna såg ut, och undrade om hon såg något streck som separerade ytorna, och det gjorde hon visserligen inte, men det var ju common sense att göra så. Jag undrade om hon ens hade körkort, och hon hade ett, hon såg sur ut när jag sa "bra, då har jag fler". Jag orkade inte ta upp det faktum att hon antagligen tog det före högeromläggningen... Jag sa lugnt och sansat åt henne att gå hem och läsa på i Trafikförordningen, så skulle hon inse att hon hade fel, men icke. Istället stod hon och vrålade åt mig att det var fel, att man alltid ska gå längst från vägen, för det är common sense.
Jag tror fortfarande det vore ganska bra att skriva upp för körkortet med jämna mellanrum, så att folk fick bort alla hemsnickrade trafikregler ur skallen
Men cyklade du alltså på vänster sida, om du mötte tanten som gick på sin höger sida?Vägen till dagis består av en gemensam gång och cykelbana, där man ska gå till vänster och cykla till höger, till skillnad från en delad, där gång och cykelbana delas av ett streck i mitten, även skyltarna ser ju olika ut.
Igår mötte jag en liten kärring, som gick på fel sida, sitt höger, längst från vägen. Eftersom jag hade rätt så höll jag mitt spår, till vänster. När vi börjar mötas så börjar hon hyscha åt mig, och viftar att jag ska flytta på mig, lite som man viftar bort flygfän från fikabordet. Där någonstans slog alla mina bokstavskombinationer till, så jag stannade och började diskutera med henne. Jag upplös henne vänligt men bestämt att det var en gemensam gång och cykelbana, hur man går/cyklar på såna, och att jag inte tänker flytta på mig, eftersom jag har rätt.
Hon lackade ur, och vi hade en lång diskussion, hon hävdade att man alltid ska gå längst från vägen, och att man alltid ska cykla närmast vägen. Jag förklarade återigen att ja, det gäller separerade GCB, men inte här. Jag påpekade hur skyltarna såg ut, och undrade om hon såg något streck som separerade ytorna, och det gjorde hon visserligen inte, men det var ju common sense att göra så. Jag undrade om hon ens hade körkort, och hon hade ett, hon såg sur ut när jag sa "bra, då har jag fler". Jag orkade inte ta upp det faktum att hon antagligen tog det före högeromläggningen... Jag sa lugnt och sansat åt henne att gå hem och läsa på i Trafikförordningen, så skulle hon inse att hon hade fel, men icke. Istället stod hon och vrålade åt mig att det var fel, att man alltid ska gå längst från vägen, för det är common sense.
Jag tror fortfarande det vore ganska bra att skriva upp för körkortet med jämna mellanrum, så att folk fick bort alla hemsnickrade trafikregler ur skallen
Jag promeneradeMen cyklade du alltså på vänster sida, om du mötte tanten som gick på sin höger sida?
Hade du cyklat på höger sida och hon gått på sin höger så hade ni väl inte mötts på samma sida om ni inte färdas i samma riktning?
Gedigen kunskap äro förviss en lätt börda, men kan vara smärtsam att införskaffa.Man kan cykla på dem eller promenera rakt fram så de får flytta på sig. Fysisk fostran är starkt underskattad...
Hur fan är det här ett problem?Jag promenerade
Gående chicken race mot gammal tant. Next level rättshaverism. I like!Jag promenerade
Ja, alltså det är bara till fots jag håller mig på rätt sida av vägen. När jag kör bil eller hoj så brukar jag köra där det känns bra, sen får andra flytta sig. Trafikregler är bara löjliga ändåHur fan är det här ett problem?
Folk är idioter. Inte ens när dom bevisligen har fel kan dom ta till sig information...Vägen till dagis består av en gemensam gång och cykelbana, där man ska gå till vänster och cykla till höger, till skillnad från en delad, där gång och cykelbana delas av ett streck i mitten, även skyltarna ser ju olika ut.
Hon var nog visserligen i yrkesverksam ålder, och jag hade inte brytt mig om hon inte hade börjat fräsa och vifta åt mig. Då är det värre med dom som står på ena sidan och fipplar med sin mobil, sen står deras hund på andra sidan, med det mörka kopplet tvärs över. Men hundarna brukar reagera och gå över till husse/matte, medan husse/matte fortsätter att inte märka vad som händer.Gående chicken race mot gammal tant. Next level rättshaverism. I like!
Hej, Ove!Vägen till dagis består av en gemensam gång och cykelbana, där man ska gå till vänster och cykla till höger, till skillnad från en delad, där gång och cykelbana delas av ett streck i mitten, även skyltarna ser ju olika ut.
Aha, då är jag med.Jag promenerade
Ja men när jag säger att man skall köra på cyklister som gör fel då jävlar får jag skit?Man kan cykla på dem eller promenera rakt fram så de får flytta på sig. Fysisk fostran är starkt underskattad...
Det gör vi väll?Somliga människor ska bo i skogen där det inte finns andra människor
FlexikoppelmaffianHon var nog visserligen i yrkesverksam ålder, och jag hade inte brytt mig om hon inte hade börjat fräsa och vifta åt mig. Då är det värre med dom som står på ena sidan och fipplar med sin mobil, sen står deras hund på andra sidan, med det mörka kopplet tvärs över. Men hundarna brukar reagera och gå över till husse/matte, medan husse/matte fortsätter att inte märka vad som händer.
Om man inte känner en Ove är man en...Hej, Ove!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|