Morgonmek som började med gott humör..
..sen gick det utför.
Förvånansvärt väl ihopskruvad ändå för att vara ett kinaverk, tror jag och för att göra en kort story lång:
Brordern köpte denna där för en bunt år sen när vi ännu inte dragit fram el till landet. Tipset han fick av säljaren var att Alltid köra slut på bempan innan förvaring, sagt & gjort och den har alltid fungerat klockrent med start på tvåfem ryck efter vintern.
-Den där startar inte.
-? Var ju konstigt, den som alltid varit bra.
-Ja men den har stått med bensin.
-Men helvete, varför? Vi har ju sagt alltid alltid..
-Jo men det är någon som lånat den.
-Vadå lånat, har vi haft den ute?
-Njae, ingen längre period men efter att jag varit hem några dagar har någon använt den.
-Grannjävlar från !!#%#!+ ..blev väl mitt mildare uttryck. Kan vara hantverkare också.
Efter otaliga försök med snöret och dom få inställningar som finns att leka med gav jag upp. Nu blir det startmotor sa jag för mig själv.
Startmotorkit:
Strulet är för att få detta o fungera måste man använda maskin utan knack vilket naturligtvis inte går att stänga av på mutterknackaren =/ Bitsdragaren får jag inte på någon 19mm-hylsa utan adapter Som jag stod o glodde på hemma men tyckte inte jag behövde dom.
Hmm jag borde väl kanske köpt någon hit upp också, kollar redskapsbon.
*suck* Älska delade utrymmen, tänker inte ens försöka.
Fakkit, bara att bila iväg 2-3 mil & handla.
Min dödsuggla fungerar åtminstone, måsstenen är tom
Måsstenen - Ja Greta jag har rekat så årets ungar plaskat iväg, innan. Ugglan drivs av miljöriktiga AA-litium
Lågt vatten, kanske skulle investera i ett sånt där ekolod när man ändå bemödar sig iväg. Om någon suktar efter ett däck från 40-60-talet vet jag ett..