Idag är jag förbannad därför att...

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Har de slutat skicka bilder till ägaren av fordonet om det är oklart vem som körde med uppmaningen om att berätta vem det som satt bakom ratten?
nejdå, har många idolbilder. Vägrar svara tills de hotar skicka uniformerad polis på en....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ingen vill ju ha dessa kameror, vad det verkar, Sverige är en demokrati. (Folkstyre)

Varför finns dom för ? :va

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
De skulle hämta mig på min arbetsplats och ta in mig till förhör, det ville jag inte bjuda mina kolleger på.

Jag fick en kallelse till polisstationen, så jag åkte dit och förklarade att jag inte ville berätta vem som kört bilen.
Tack och lov var det en äldre polisman som hade förstånd att välja sina krig så han gav mig bara en uppläxning som jag skulle vidarebefordra till min kompis.

Skulle det varit en yngre polis så skulle det väl ha tagit längre tid innan han insåg utfallet, "Brott kan ej styrkas".

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Jag fick en kallelse till polisstationen, så jag åkte dit och förklarade att jag inte ville berätta vem som kört bilen.
Tack och lov var det en äldre polisman som hade förstånd att välja sina krig så han gav mig bara en uppläxning som jag skulle vidarebefordra till min kompis.

Skulle det varit en yngre polis så skulle det väl ha tagit längre tid innan han insåg utfallet, "Brott kan ej styrkas".
Så enkelt kom inte jag undan, kändes som staten satte in alla tillgängliga resurser för min fortkörning 6 Kmh på 70 klockan 0330...

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Så enkelt kom inte jag undan, kändes som staten satte in alla tillgängliga resurser för min fortkörning 6 Kmh på 70 klockan 0330...
Min farthållare höll ganska bra, det är en liten nedförsbacke precis innan så det de skrivit (troligtvis minus rabatt på 3 km) är 81 km för mig. Misstaget fråm min sida var att de sänker till 70 vid korsningen mot Arnö så bilen pinnade på samma hastighet. Ingen bil framför, men en ca 500 m efter mig. I skymningen så kl var väl ca 16.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ok, en röst FÖR.
Tror det beror på hur man ställer frågan.

När jag tog körkort var det en reell risk att polisen skulle utföra hastighetsmätning typ var och när som helst. Den risken är i det närmsta noll nu förutom när polisaspiranter skall öva vid Frescati.

Så jag tror att man nu kan köra relativt fort men inte på de olycksdrabbade sträckor där kringliggande fastigheter upplever ett stort besvär.

Vidare tror jag att det är resurseffektivt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Iran ville väl ha dem?

Ett gäng stals och exakt samma modell dök upp i drönarna som skickades till Ryssland för att användas i Ukraina.
Undrar om inte det där var en skröna. Det var väl dessutom vanliga Canon systemkameror.

Min poliskompis sade att det var 100% ufo varning på den storyn men jag vet inte vad han vet om saken.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Undrar om inte det där var en skröna. Det var väl dessutom vanliga Canon systemkameror.

Min poliskompis sade att det var 100% ufo varning på den storyn men jag vet inte vad han vet om saken.
Kan det säkert vara, man ska aldrig kolla en bra story för noggrant.

Även flygplansmotorer från ultralätta flyplan påstods stjälas för att användas i drönare, men med tanke på mängden drönare som används kanske inte heller det är realistiskt. Eller så fick ryssarna senare igång produktion av något reverse engineerat som håller åtminstone en enkel resa till fronten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan det säkert vara, man ska aldrig kolla en bra story för noggrant.

Även flygplansmotorer från ultralätta flyplan påstods stjälas för att användas i drönare, men med tanke på mängden drönare som används kanske inte heller det är realistiskt. Eller så fick ryssarna senare igång produktion av något reverse engineerat som håller åtminstone en enkel resa till fronten.

Ryssarna kör ju hårt på Kinesiska tvåtaktare som förvisso är en kopia på en motor för ultralätta flygplan i dom så kallade "moped-drönarna"
Men det har ju på båda sidor utvecklats större drönare också.
Men att stjäla ihop motorer till massvis drönare låter omständigt, det köps nog nytt,

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ryssarna kör ju hårt på Kinesiska tvåtaktare som förvisso är en kopia på en motor för ultralätta flygplan i dom så kallade "moped-drönarna"
Men det har ju på båda sidor utvecklats större drönare också.
Men att stjäla ihop motorer till massvis drönare låter omständigt, det köps nog nytt,
Omständligt stavas det.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tur man inte börja med teater..
27 min tog det :4skrika
Polish-20241128-051146199.jpg

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC