Idag är jag ledsen för att...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Må så vara att saker och ting kan bli bättre... Kan också bli sämre... Frågan är bara varför det ska vara så himla svårt att bara rycka upp sig och gå vidare med livet?:( Just nu känns allting bara tomt... Flickvännen borta, har inget jobb och all lust att göra saker, träffa kompisar, pyssla med mina hobbyer etc, är som bortblåst... Känns som att jag just nu försöker "sitta av tiden" så att säga, när jag väl går upp på morgonen går jag mest och väntar på att dagen ska ta slut och jag kan få gå och lägga mig igen... Och jag vet inte ens vad det ska tjäna något till. Har liksom inget att se fram emot direkt... Nä, just nu känns det mest hopplöst...

Gör saker :)
Även om det är jobbigt så se till att göra saker.

En stor inspiration till mig är en bekant som har en 100% dödlig cancer som han du levt med i snart 5 år.
Statistiken säger att han är ca 1600% död.
Hade han suttit hemma och deppat så hade han garanterat varit borta med.

Det finns ju massa andra flickor eller pojkar du kan kära ner dig i utan problem nu :tummenupp

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Må så vara att saker och ting kan bli bättre... Kan också bli sämre... Frågan är bara varför det ska vara så himla svårt att bara rycka upp sig och gå vidare med livet?:( Just nu känns allting bara tomt... Flickvännen borta, har inget jobb och all lust att göra saker, träffa kompisar, pyssla med mina hobbyer etc, är som bortblåst... Känns som att jag just nu försöker "sitta av tiden" så att säga, när jag väl går upp på morgonen går jag mest och väntar på att dagen ska ta slut och jag kan få gå och lägga mig igen... Och jag vet inte ens vad det ska tjäna något till. Har liksom inget att se fram emot direkt... Nä, just nu känns det mest hopplöst...

Kolla nu här igen, för det är sant det han säger:

Gör saker :)
Även om det är jobbigt så se till att göra saker.

En stor inspiration till mig är en bekant som har en 100% dödlig cancer som han du levt med i snart 5 år.
Statistiken säger att han är ca 1600% död.
Hade han suttit hemma och deppat så hade han garanterat varit borta med.

Det finns ju massa andra flickor eller pojkar du kan kära ner dig i utan problem nu :tummenupp

Gör saker. Det är skönt och helt ok att deppa ihjäl sig ett tag men det är ljuvt när man rycker sig själv i kragen och säger: Det räcker nu!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hör vad ni säger grabbar, och jag försöker. Det är bara det att när man känner att man har noll lust att göra sånt som man i vanliga fall tycker är kul, men ändå försöker hitta på saker och hänger med polarna och sådär så känns det jävligt märkligt när man kommer på sig själv med att bara sitta tyst för sig själv och mest bara tycka att allt är jobbigt...

Egentligen sitter ju precis allt i huvet, för det är det enda som egentligen är annorlunda: Hur jag tänker. Rent praktiskt är skillnaden egentligen minimal, träffar och hör av henne lika lite som jag gjorde under sista tiden vi var tillsammans... Men det är just tanken "Det är såhär det kommer vara framöver, du får inte träffa henne om en vecka som vanligt" som är jobbig, och det ställer till det hela... Bristen på framtidsutsikt gör att man tappar lusten att leva i nuet... Men jag ska försöka rycka upp mig, tack ska ni ha.

Och respekt till din kompis Nikel, har själv förlorat två nära till cancer och det är fan inte lätt för någon inblandad. Troligen allra minst sjuklingen själv. Så kudos till honom för att han tar det så pass bra (under omständigheterna), hoppas att han fortsätter övervinna oddsen.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jahapp... Jag vet inte vad som hänt eller varför, men exet verkar ha gått från att sakna mig och vilja pussla ihop vårt förhållande till att fullständigt hata mig och inte ens vilja prata på mig på bara ett par dagar... Och det gör så jävla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen... :gråta

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jahapp... Jag vet inte vad som hänt eller varför, men exet verkar ha gått från att sakna mig och vilja pussla ihop vårt förhållande till att fullständigt hata mig och inte ens vilja prata på mig på bara ett par dagar... Och det gör så jävla ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen... :gråta

Kom över på julaftonskvällen för några julöl, glögg, irish coffe och en GT5-stund mot grabbarna grus här på SH, eller försöker vi slå personligt rekord på banan om folk är upptagna. Köttbullar, prinskorv och ägg med majonäs och räkor går att ordna.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kom över på julaftonskvällen för några julöl, glögg, irish coffe och en GT5-stund mot grabbarna grus här på SH, eller försöker vi slå personligt rekord på banan om folk är upptagna. Köttbullar, prinskorv och ägg med majonäs och räkor går att ordna.

Just julaftonskvällen är jag upptagen, både syrran och brorsan kommer ner och firar med oss. Men tack för inbjudan, det var snällt. Har jag fått min PS3:a att funka kanske jag kan joina på GT5 iallafall :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Har hon en son som heter Kyle?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gott, anmäl dig till Two stroke man och är med i tävlingarna :yoparty
Då har du samtidigt nått annat att tänka på i denna jobbiga stund.

Ska göra så, hoppas bara att jag får tillbaka mitt ps3 snart (är iväg på reparation). Kostar det något att spela över nätet förresten?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har hon en son som heter Kyle?

Heh, eftersom jag inte har det så tvivlar jag på att hon har det... Och hur det än är så kan jag helt enkelt inte förebrå henne... Just nu är jag mest bara ledsen och arg på mig själv, och jag saknar henne något så grymt... :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att jag inte besitter ett större kapital då jag har två skitbra affärsidéer som skulle gå att realisera imorgon och ge vinstavkastning inom 3 månader, bra sådan också. Jag har påbörjat idéerna i liten skala men det tar för lång tid innan det ger någon vinst att tala om även om man kan leva på det.
Fan att man inte har sparat alla pengar man har slösat bort genom åren, då hade man varit rik nu :gråta

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
För att jag inte besitter ett större kapital då jag har två skitbra affärsidéer som skulle gå att realisera imorgon och ge vinstavkastning inom 3 månader, bra sådan också. Jag har påbörjat idéerna i liten skala men det tar för lång tid innan det ger någon vinst att tala om även om man kan leva på det.
Fan att man inte har sparat alla pengar man har slösat bort genom åren, då hade man varit rik nu :gråta

Har du funderat på eventuell affärspartner?

Känner mig lite ledsen inombords då jag är orolig för min systers operation idag.. Hade bytt plats med henne vilken dag som helst, då hon är en underbar människa på alla sätt och vis.

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r

Jag vet kanske en person som brukar vilja vara med i dessa lägen. PM'a mig för vidare kontakt. Mvh Ola

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år