Vampyrtrollet
Det kan aldrig vara för mycket rosa....
nästan inget är som det borde..
Exet var precis här, Vi pratade lite och sa sen slutgiltigt farväl. Även om det varit slut ett tag så känns det så jävla pissigt just nu... just nu vill jag bara glömma allt, dra iväg långt bort och börja om från början där. Men utbildningen jag valt börjar inte förrän om fyra månader, och jag har inget jobb att sysselsätta mig med så just nu går man bara hemma och tänker... Och jag mår fan så fysiskt illa att jag inte vet vart jag ska ta vägen...
Skaffa ett jobb då istællet før att sitta hemma och tycka synd om dig sjælv.
Om det var ett skämt, så var det det sämsta jag hört idag
Om det var ett skämt, så var det det sämsta jag hört idag
En av våra fabriker läggs ner och flyttar till Kina. Bra och kunnigt får folk får gå hem. På tre år ska vårt affärsområde spara in 150-200 milj kr, det blir smärtsamt. Stora Enso meddelar också nedskärningar. Att ta sig i kragen och skaffa sig ett jobb är kanske lättare sagt än gjort idag.
Visst, om det bara vore så enkelt. Har letat jobb länge nu, det bästa resultatet som en av mina ansökningar genererat var ett "jobbet gick till någon med mer erfarenhet"-svar. Oftast är det bara tyst. Inte helt lätt att få ett jobb när ens enda utbildning är en strikt teoretisk gymnasiell sådan, alla vill ju att man helst av allt ska ha ett par års erfarenhet i firman man för första gången söker jobb i... Men visst, en sysselsättning vore precis vad jag behöver nu. Helt riktigt.
En av våra fabriker läggs ner och flyttar till Kina. Bra och kunnigt får folk får gå hem. På tre år ska vårt affärsområde spara in 150-200 milj kr, det blir smärtsamt. Stora Enso meddelar också nedskärningar. Att ta sig i kragen och skaffa sig ett jobb är kanske lättare sagt än gjort idag.
Ställningsbyggare brukar alltid behövas, jag känner många som har fått sånna jobb helt utan erfarenhet. Fysiskt jobb är ofta bra för att skingra tankarna.
Jag sa aldrig att det var lätt.
I Uddvalla finns det inte heller jobb efter att SAAB la ner och resten av industrin går illa.
Därför sitter jag i Norge och jobbar.
Det lät lite som att det var den lättaste saken i världen så som du skrev det
Det lät lite som att det var den lättaste saken i världen så som du skrev det
Ingen anställning väntar efter provanställningens slut, vilket är denna vecka.
Hamnar rejält i skiten då jag dels blir utan inkomst, dels riskerar förlora min nuvarande lägenhet (studentlya) och dels riskerar förlora min lägenhet i sthlm som jag hyr ut i andra hand (fast anställning krävdes för att förlänga andrahandsuthyrningstillståndet).
Inte fått någonsomhelst förvarning om att chefen var missnöjd med mej eller mitt arbete.
Känns tungt.
Sambon sedan fem år har till slut bestämt sig att hon tycker att det är bäst om vi separerar.
Känns väl lite sådär, kan man säga. Speciellt som hon tycker att vi ska fortsätta vara tillsammans för att eventuellt flytta ihop igen vid ett obestämt tillfälle i framtiden.
Hade jag inte varit tillräckligt gammal och erfaren för att veta att det är en omöjlig uppgift, så hade jag försökt förstå hur hon tänker.
Cheyor !
Cheer up!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS