Idag är jag ledsen för att...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag beklagar. Gråt så mycket du behöver och var så stark som du känner för. Jag brukar tänka såhär när någon kär går bort: det är tråkigt att du är borta men det var mer fantastiskt att du fanns, tack för det.
Klen tröst kanske men ett ljusare sätt att se på saken är det allt.

Jag brukar tänka att personen finns kvar inom en när det gäller personer som betytt mycket för en och lämnat avtryck. Förhoppningsvis stämmer det till viss del.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kanske lider av samma åkomma som jag?

Jag blir alltid nere i början av våren. Vetifan varför.
Gäller bara hålla sig flytande och försöka ta tag i skit så det inte blir för mycket att ta igen när det släpper.

Ingen aning... Jag har aldrig varit med om vårdepression innan... Men jag antar att det är en blandning av allt som är skit just nu bara... Inget jobb, ingen tjej (deppar ju såklart till en viss del fortfarande över det uppbrottet), inget att göra, inga pengar, ingen ork till något, ingen lust till något... allt är förmodligen relaterat, det ena är en följd av det andra och så går det runt i en dålig cirkel som leder till depression... Och jag försöker hitta aktiviteter, försöker hitta ett jobb, försöker distrahera mig så att jag måste fokusera på något annat än de jobbiga tankarna... Men att hitta ett jobb har visat sig vara svårare än jag trott, min valda utbildning drar inte igång förrän i juni (om jag ens kommer in) och vad man än gör påminns man om pengabrisen som hindrar en från i stort sett allt spontant. Kan ju inte ens dra iväg och ta en fika med polarna, finns helt enkelt inga cash att fika för. Likaså när man tänker ut något projekt i verkstan, "Gör jag så kan jag göra såhär, men då behöver jag en sån... Och en sån kan jag inte köpa". Blir liksom svårt att aktivera sig då... MEn förhoppningsvis vänder det, kommer jag bara in på utbildningen så räknar jag med att den ska hålla mig såpass sysselsatt att allt annat försvinner. Men tills dess är det fan tufft... Kan någon tänka sig att söva mig och sen väcka mig om tre månader?:va :rolleyes:

Edit: Nu kommer väl snart blueridge och gnäller över dålig styckeindelning... Jag skiter i vilket:arsele :hihi

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Spring och tabataträna krigarn. Gratis och bra!
Vilka sorters jobb söker du?

Och styckeindelningen... :zpy

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Spring och tabataträna krigarn. Gratis och bra!
Vilka sorters jobb söker du?

Och styckeindelningen... :zpy

Tränar i hemmagymmet och springer utomhus, när jag är frisk vill säga... Har alltid fått höra att man ska bli helt frisk innan man kör igång igen, och jag är fortfarande både hostig och snuvig... Men så fort jag är kry så ska jag köra igång igen :)

Alla som jag tror att jag har en chans att få, kollar platsbanken dagligen och skickar ansökningar på samtliga jobb vars grundkrav jag uppfyller. Har även ett cv i plånkan som jag är beredd att lämna fram i butiker jag går till etc... Men hur många ansökningar jag skickar är det ingen som hör av sig. Helt dött just nu...

Jamenvafan, nöjd nu??:tungan Sitter här med en sketen liten minitelefån vars tangentbord är det krångligaste jag någonsin varit med om och vars skärm gör det omöjligt att se både vad man skriver och vad man skrivit. Palla sitta och hålla koll på när det ska in ett enter... :D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Skit i af. Väldigt mkt märkliga jobb där.
Inspiration:
Städa, riva, flippa burgare på donken, bär grejer, skotta tak, häng tavlor, stek en sten. Osv.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Skit i af. Väldigt mkt märkliga jobb där.
Inspiration:
Städa, riva, flippa burgare på donken, bär grejer, skotta tak, häng tavlor, stek en sten. Osv.
True dat, vet bara inte riktigt var man annars tittar...
Ska hålla utkik!:hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
True dat, vet bara inte riktigt var man annars tittar...
Ska hålla utkik!:hihi

Kolla på maskinstationerna i skåne.
De brukar ha användning för servicemän/mekaniker som hoppar in när det behövs.
Skulle nog passa dig.
Genom arbetslöshetsförnedringen får man inga jobb.
Uppsök ställen som du kan tänka dig att jobba på och var ärlig.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kolla på maskinstationerna i skåne.
De brukar ha användning för servicemän/mekaniker som hoppar in när det behövs.
Skulle nog passa dig.
Genom arbetslöshetsförnedringen får man inga jobb.
Uppsök ställen som du kan tänka dig att jobba på och var ärlig.
Ska kolla, har hört med bland anat metallteknik/containerservice utanför lund (en skrot jag frekventerar för att köpa metall bland annat) men de krävde truckkort etc.

Tyvärr så är jag ju inte utbildad mek utan är självlärt hobbyhändig liksom... Duger till att serva och pyssla om mina egna fordon, men är inte kvalificerad att utföra några större fordonsmekaniska jobb... Vet å andra sidan inte vilka krav de ställer på en på ett sånt ställe, men tänkte bara nämna det.

Nej, det har jag erfarenhet a sen innan...:hihi

Ska göra så, är ungefär så jag jobbar nu (när jag har några ärenden någonstans så frågar jag om jobbmöjligheter och ber att få lämna fram mitt cv) men oftast är det väldigt opersonligt... Ber man att få presentera sig och sitt cv för platschefen så får man ett "Jaha, du söker jobb? Jag kan ta cv:et så sparar vi det" från vem det nu är man frågat i butiken och inget mer...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
7an i Revinge behöver alltid folk. Lön för träning. Nära dessutom.

Ska ju påbörja min gmu (förhoppningsvis) om tre månader, efter det är det mycket möjligt att jag söker mig till P7 :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag är nog inte menad att vara glad någon längre stund i sträck... Ur askan och tillbaka rakt in i elden. Hör väl hemma där antar jag...

Inte något jag beskyller personen i fråga för, tvärtom. Är väldigt glad och tacksam för vad jag fick. Bara ledsen över att det inte varade... Mycket ledsen... Men det var väl inget jag kunde göra antar jag... Vilket jag också är ledsen för...

Tillbaka till mitt hörn går jag på nytt, och in i det ska jag stirra tills min spräckliga ögonfärg bleknat... Men vet att det inte är ditt fel, om du hittar och läser detta. Jag beskyller dig inte för något, den enda jag beskyller är mig själv. Dig tänker jag bara varma tankar om :) Jag kan bara inte rå för att må som jag mår nu...

Last edited:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Jag är nog inte menad att vara glad någon längre stund i sträck... Ur askan och tillbaka rakt in i elden. Hör väl hemma där antar jag...

Inte något jag beskyller personen i fråga för, tvärtom. Är väldigt glad och tacksam för vad jag fick. Bara ledsen över att det inte varade... Mycket ledsen... Men det var väl inget jag kunde göra antar jag... Vilket jag också är ledsen för...

Tillbaka till mitt hörn går jag på nytt, och in i det ska jag stirra tills min spräckliga ögonfärg bleknat... Men vet att det inte är ditt fel, om du hittar och läser detta. Jag beskyller dig inte för något, den enda jag beskyller är mig själv. Dig tänker jag bara varma tankar om :) Jag kan bara inte rå för att må som jag mår nu...

Känner igen dedär alldeles för väl :krama

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Känner igen dedär alldeles för väl :krama

Egentligen är man väl idiot som kastar sig in i något nytt såpass kort tid efter att man blivit sårad en gång... Men inte heller det gick att rå för denna gång, det bara hände. Och yttre opåverkbara omständigheter gjorde att det föll kort därefter... Allt bara gick så fort, vet inte hur jag funkar riktigt som mår såhär efter såpass kort tid... Man är väl dum som blir alldeles för kär på alldeles för kort tid... Men det bara funkade liksom. På alla punkter utom den avgörande tyvärr... :( Nåja, c'est ma vie...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ledsen var väl att ta i men lite vemodigt är det nog allt.. tvättat, polerat, samlat ihop alla tillbehör/nycklar/originalskorsten osv., nu sist hitta jag PC5-kartongen i förrådet och i den låg bl.a. protokollet från rullen.

Jaja solen skiner i.a.f., om någon timma är det dags för sista turen med hojen då den ska ställas ut för försäljning. Snart tre år har det gått, längsta tiden jag haft en hoj, ni minns väl när jag köpte den... tiden går fort:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?226347-K%F6p-av-hoj-Part-I-Part-II-(sid-2)

Men men det finns alltid nya leksaker =0)

THEEND.jpg

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Avbokade en SMC-kurs på Gelleråsen. Vågar inte chansa på att sjukgymnastiken ska gå som jag vill...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år