Idag är jag ledsen för att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är väl inget att vara ledsen för, tänk att behöva avliva. Mycket värre. Vila i frid Jeff. At dawn they sleep, south of heaven.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tung nå' jävulskt i huvudet, förbannade pollen. Förbannelse. Avbokade jordsprätten på LMS imorgon. :( Piss.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ibland kommer de tillbaka, de där minnena från förr, som känns som igår, tittar mig i ögonen men säger inget bara är där i mitt inre rum, närvarandes och påminner om känslorna... kärleken och saknaden, när livet och döden kom emellan.
Tänk att man kan sakna så mycket.
Önskar så att jag fick en stund att bara prata, ge en kram och säga förlåt.
Allt som är kvar är mina egna minnen och känslor... och de gör förbaskat ont i giraffhjärtat
Milla jävligt ledsen :gråta

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Tog en tur till reg-besiktningen med hojen, fram med papper; skriva på papper och allt var grönt 35kw är den nu på. Åker hem och märker att bromsverkan bak är dålig men det är så kort sträcka kvar så glider in på gatan och stannar utanför huset. Ser hur det börjar ryka och droppa olja snabbt av med motor och försöka att torka bort lite. Det är inte dåligt med olja som läckt.

-Kan det vara bakbromsen, tänkte jag.
Öppnar upp cutsen och ser att vetskan är helt i sin ordning tror inte att den rört sig det minsta.
-Men vatusan kan det då vara?
Lutar upp motorcykeln så att den står rakt och kollar oljefönstret. Tomt, det är alltså motorolja som läckt ut.

Tar en titt på bulten under, snustorr där kan det inte vara så jag fyller i lite olja igen och startar upp den. Det tar inte många sekundrar innan det sakta börjar droppa igen, vart är jag inte helt säker på. Stänger av torkar går ifrån garaget till huset och tvättar mig. :gråta
FAN.

Edit: Men så fick jag se att det "bara" var en bult med packning som hade ramlat ur så det rann olja. Ringde till närmaste suzuki-service center där kunde de beställa 3veckors leveranstid. Fick dock numret till en annan och de hade inne. Så ska dra i pluggen och ge den en riktig tvätt så ska det bara vara att köra igen :)

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tog en tur till reg-besiktningen med hojen, fram med papper; skriva på papper och allt var grönt 35kw är den nu på. Åker hem och märker att bromsverkan bak är dålig men det är så kort sträcka kvar så glider in på gatan och stannar utanför huset. Ser hur det börjar ryka och droppa olja snabbt av med motor och försöka att torka bort lite. Det är inte dåligt med olja som läckt.

-Kan det vara bakbromsen, tänkte jag.
Öppnar upp cutsen och ser att vetskan är helt i sin ordning tror inte att den rört sig det minsta.
-Men vatusan kan det då vara?
Lutar upp motorcykeln så att den står rakt och kollar oljefönstret. Tomt, det är alltså motorolja som läckt ut.

Tar en titt på bulten under, snustorr där kan det inte vara så jag fyller i lite olja igen och startar upp den. Det tar inte många sekundrar innan det sakta börjar droppa igen, vart är jag inte helt säker på. Stänger av torkar går ifrån garaget till huset och tvättar mig. :gråta
FAN.

Edit: Men så fick jag se att det "bara" var en bult med packning som hade ramlat ur så det rann olja. Ringde till närmaste suzuki-service center där kunde de beställa 3veckors leveranstid. Fick dock numret till en annan och de hade inne. Så ska dra i pluggen och ge den en riktig tvätt så ska det bara vara att köra igen :)

Vevlagerras om max 20 mil! Nästa inlägg blir ännu ledsnare..

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Igår runt lunch fick jourbrandmännen på jobbet rycka ut på larm. Då handlade det dom en trafikolycka på E6:an där en lastbilschaffis miste livet. Nyss var det dags för dom igen att springa ut på larm.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
738246_575132439195974_199322049_o.jpg
Gammelhärken bestämde sig för att den ville ha en paus halvvägs igenom helgrundan idag. Så det blev att fixa bärgning. :gråta
Hade ju tänkt ta att riva isär motorn först om en månad. Jaja...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år