Idag är jag ledsen för att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Å så 5 bokstäver

Jo, det hade nästan varit enklare om vi bara gjorde slut så man vet vad man har. Inbillar mig att det är där det kommer hamna till slut ändå. Har tagit upp den frågan med henne, men det var tydligen inte aktuellt.

Till saken hör också att jag äntligen (fr.o.m. i morgon) fått parkeringsplats inne på gården bakom huset efter flera år i kö. Dessutom har jag hojen i ett garage rakt över gatan, så jag är ju sådär lagom sugen på att flytta över huvud taget.

Men vad fan gör man, trivs hon inte så kan jag ju inte tvinga henne att hänga kvar.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jo, det hade nästan varit enklare om vi bara gjorde slut så man vet vad man har. Inbillar mig att det är där det kommer hamna till slut ändå. Har tagit upp den frågan med henne, men det var tydligen inte aktuellt.

Till saken hör också att jag äntligen (fr.o.m. i morgon) fått parkeringsplats inne på gården bakom huset efter flera år i kö. Dessutom har jag hojen i ett garage rakt över gatan, så jag är ju sådär lagom sugen på att flytta över huvud taget.

Men vad fan gör man, trivs hon inte så kan jag ju inte tvinga henne att hänga kvar.

Du menar att hon behøver tid før att se om ni kan vara tillsammans længre fram?
Ærligast mot dig sjælv ær att du dumpar henne børjar om på nytt.

Hon vill bara ha kakan kvar så lægg inte ner något mer tid på henne.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Som vanligt, vad Nikel sa. Tyvärr.
Dra inte ut på det, månader av misär är det inte värt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Njae, hon vill alltså att vi ska fortsätta att vara tillsammans och träffas. Typ särbo, ungefär som innan vi flyttade ihop. Fan vet varför, eller vad som ska förändras bara för att vi bor i varsin lägenhet. Men som jag nämnde tidigare har jag sedan länge gett upp hoppet om att förstå mig på kvinnfolk.

Med detta sagt så menar jag inte att ditt råd är fel. Du har säkert rätt, och jag hade troligtvis gett samma råd om det handlade om någon annan. Just nu är situationen ganska lugn och hanterbar, men skulle det ändras så är inte jag typen som klamrar mig kvar. Vill någon inte vara med mig så ser inte jag någon vinning i att tvinga dem.

Som vanligt, vad Nikel sa. Tyvärr.
Dra inte ut på det, månader av misär är det inte värt.

Som jag skrev här ovan så är det än så länge ingen misär att tala om, men skulle det förändras så går livet vidare.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Detta skall ha meddelats två veckor innan sista datum, annars blir det en månads uppsägningstid enligt gängse rutin. Klen tröst kanske men ger lite andrum om så är fallet.
Vetefan om det gäller för provanställda till doktorandtjänster.
Vi räknas inte som vanliga knegare utan som studenter på kurs i form av "projektarbete".

Inga anställningsavtal, inga skyldigheter, inga rättigheter.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har en sån där generellt dålig dag, trots att solen skiner (eller nja, nu börjar det ju bli mörkt) så känns allting bara grått, trist och meningslöst... Vetefan varför, är bara ovanligt deppig idag... Riktigt sådär ont-i-magen-deppig... :( Vad gör man åt nåt sånt? Försöker att inte gräva ner mig, försöker hitta på saker och hålla mig distraherad men det går sådär... I bästa fall håller man sig sysselsatt ett par minuter, sen bara kommer tomhetskänslorna över en... :(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har en sån där generellt dålig dag, trots att solen skiner (eller nja, nu börjar det ju bli mörkt) så känns allting bara grått, trist och meningslöst... Vetefan varför, är bara ovanligt deppig idag... Riktigt sådär ont-i-magen-deppig... :( Vad gör man åt nåt sånt? Försöker att inte gräva ner mig, försöker hitta på saker och hålla mig distraherad men det går sådär... I bästa fall håller man sig sysselsatt ett par minuter, sen bara kommer tomhetskänslorna över en... :(
Kom upp hit och ta en bärs? :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Måste man vara ledsen för det? :va
Nej, det är bara att komma upp och snylta en bärs. ;)
Men att göra något som bryter av mot vardagen brukar vara ett hyfsat sätt att bättra på humöret när livet känns grått och allmänt jävligt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom upp hit och ta en bärs? :tummenupp

Man tackar för inbjudan, men dessvärre har jag inga pengar... Alls...:gnissla En stor del av problemet är ju att jag inte har något jobb för tillfället, då blir man rastlös och jobbiga tankar kryper sig på när man inte har något att distrahera sig med... Och man får heller inte in några stålars, varpå det plötsligt blir ännu svårare att distrahera sig... Så då deppar man mer...:huvet

Är det någon som har ett jobb åt mig så hojta, behöver verkligen något att göra så så länge det inte är helt hjärndött (bara så att man får skingra tankarna lite) och ger lite inkomst så gör jag i princip vad som helst!:tummenupp Jag är händig, klurig, envis, ung, frisk och stark och kan en del om en hel del, så jag borde kunna platsa på rätt många ställen!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Han smeden från Göinge Fridhem, visade du upp dig där?

Du menar oops? Nej, svetsutbildning var ett måste... En annan är ju självlärd... :( Och även om jag egentligen är intresserad av smedyrket så är det ju som så att just nu är lärlingsskap, utbildningar och så vidare inte riktigt aktuellt då jag förhoppningsvis rycker in på militärutbildningen om tre månader. Behöver bara något enklare kneg så att jag kan betala hyran fram till dess... :)

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Mitt i all glädje och lycka jag lever i just nu, så får jag just beskedet att mormor har gått ur tiden.
Stålmormor finns inte längre. Minns dom gånger man ringt henne och man kan höra hur hon skiner upp när hon hör att det är jag. Tydligtvis dog hon i måndags. Dagen efter min födelsedag. Jag vet inte vad det betyder men just nu sitter jag, en fullvuxen man, i min säng och tårarna väller...

Fan ska man vara halvvägs på andra sidan jorden när sånt här händer?

Samma dag så dör en av mina katter hemma också, av ålder.

Måste vara stark.. måste vara stark...

:(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Man tackar för inbjudan, men dessvärre har jag inga pengar... Alls...:gnissla En stor del av problemet är ju att jag inte har något jobb för tillfället, då blir man rastlös och jobbiga tankar kryper sig på när man inte har något att distrahera sig med... Och man får heller inte in några stålars, varpå det plötsligt blir ännu svårare att distrahera sig... Så då deppar man mer...:huvet

Är det någon som har ett jobb åt mig så hojta, behöver verkligen något att göra så så länge det inte är helt hjärndött (bara så att man får skingra tankarna lite) och ger lite inkomst så gör jag i princip vad som helst!:tummenupp Jag är händig, klurig, envis, ung, frisk och stark och kan en del om en hel del, så jag borde kunna platsa på rätt många ställen!

Hör av dig till alla däckverkstäder i omgivningen och fråga om de har behöv av någon extrahjälp under däckruschen. Det är ett rent jävulskt tryck på dem då... Och du får antagligen göra så spännande saker som att kubba fram och tillbaka till däckslagret som en skållad spottlosk med mer däck än du vill se under en livstid, men det är ett jobb som brukar gå att få till temporärt iaf, varar lite drygt en månad iaf...
Annars har jag lite dåligt med kontakter därnere i skåneland, man kan ju alltid höra mig för. ;)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Hör av dig till alla däckverkstäder i omgivningen och fråga om de har behöv av någon extrahjälp under däckruschen. Det är ett rent jävulskt tryck på dem då... Och du får antagligen göra så spännande saker som att kubba fram och tillbaka till däckslagret som en skållad spottlosk med mer däck än du vill se under en livstid, men det är ett jobb som brukar gå att få till temporärt iaf, varar lite drygt en månad iaf...
Annars har jag lite dåligt med kontakter därnere i skåneland, man kan ju alltid höra mig för. ;)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Mitt i all glädje och lycka jag lever i just nu, så får jag just beskedet att mormor har gått ur tiden.
Stålmormor finns inte längre. Minns dom gånger man ringt henne och man kan höra hur hon skiner upp när hon hör att det är jag. Tydligtvis dog hon i måndags. Dagen efter min födelsedag. Jag vet inte vad det betyder men just nu sitter jag, en fullvuxen man, i min säng och tårarna väller...

Fan ska man vara halvvägs på andra sidan jorden när sånt här händer?

Samma dag så dör en av mina katter hemma också, av ålder.

Måste vara stark.. måste vara stark...

:(

Jag beklagar. Gråt så mycket du behöver och var så stark som du känner för. Jag brukar tänka såhär när någon kär går bort: det är tråkigt att du är borta men det var mer fantastiskt att du fanns, tack för det.
Klen tröst kanske men ett ljusare sätt att se på saken är det allt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Kanske lider av samma åkomma som jag?

Jag blir alltid nere i början av våren. Vetifan varför.
Gäller bara hålla sig flytande och försöka ta tag i skit så det inte blir för mycket att ta igen när det släpper.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år