Idag är jag ledsen för att...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...för att min drömbil hann bli såld innan jag hann köpa den. Riktigt besviken nu :huvet

Dodge Magnum R/T Hemi 5,7 AWD i rätt färg, inredning, utrustning och ok historik. Självklart inte den bästa bilen för 120 tkr men den jag verkligen VILLE ha. Har kört gammal Skodakombi några år nu så jag tyckte att jag förtjänade en rolig bil lite.

DodgeMagAwd.jpg

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kom igen, ge mig lite medlidande är ni snälla :) Hade kollat alla uppgifter, ekonomi, försäkring, lån, Carfax och diskuterat länge med sambon, sen stupar jag på mållinjen känns det som. Hade inte trott att en V8-bil skulle gå så fort i dessa tider. Kom in hos handlaren i december och jag upptäckte den den 22a jan :(

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Nä, bättre kan du. Jag har fortfarande inte kommit över det och sambon är sur för ingenting :gnissla

Aj då. E du sambo? Jag beklagar verkligen. Ibland e de sura för ingenting, men för det mesta har man faktiskt gjort nåt, eller inte gjort nåt eller misslyckats med tankeläsningen..........

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Är det nån som ska vara sur så är det väl jag? Jag trodde att man stöttade sin sambo om denne vill förverkliga en dröm. Jag gör det med henne iaf. Det är ju inte en tvåsitsig bil (vi är fem i familjen) eller en RSV4 med skyhöga försäkringskostnader. Det är ju en kombi för fan

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Är det nån som ska vara sur så är det väl jag? Jag trodde att man stöttade sin sambo om denne vill förverkliga en dröm. Jag gör det med henne iaf. Det är ju inte en tvåsitsig bil (vi är fem i familjen) eller en RSV4 med skyhöga försäkringskostnader. Det är ju en kombi för fan

Ja. Hon måste ha en empatistörning. Men du kommer snart att hitta en bil och sen är ni glada igen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Svartsjuka, kan te sig mycket underligt bland kvinnfolk.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Jobbade sista dagen på jobbet igår... Riktigt jobbigt att säga hej då till alla härliga människor. Hade ju trots allt påbörjat sjunde året där. Många fina ord, kramar och tårar.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Och skulle man mot förmodan lyckas pricka någorlunda rätt i tolkningen har cheyer ändå tolkningsföreträde. Således har du i nio fall av tio ändå fel - även om du har rätt....

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
@Pricken

1325303113_Arguing_with_a_woman_gag.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blev inte godkänd till att söka jägartrupp... :( nu ska jag gå och skriva i gladtråden för på det hela taget var det ändå en bra dag :)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blev inte godkänd till att söka jägartrupp... :( nu ska jag gå och skriva i gladtråden för på det hela taget var det ändå en bra dag :)

Det låter som en floskel, men alla kuggar behövs i maskineriet. Inte bara de i titan.

Om du förstår hur jag menar...

Hoppas att du får en tillfredsställande tjänst iaf.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det låter som en floskel, men alla kuggar behövs i maskineriet. Inte bara de i titan.

Om du förstår hur jag menar...

Hoppas att du får en tillfredsställande tjänst iaf.

Absolut, och egentligen är jag inte.kräsen. Men i det här fallet hade det varit så smidigt eftersom jägarna är de enda från denna omgång som får gå rakt på fast anställning och därmed kan söka officersutbildning mer eller mindre direkt. Och isåfall hade jag kunnat hinna söka stridspilot, men nu kommer jag hinna bli för gammal innan jag kansöka... Gruppbefäl inom markstrid som jag har fått blir säkert kul. Men jag måste ju slutföra deltidsanställningen på sex månader som följer efter gmun innan jag kan söka fast och gå vidare i utbildningen. Men men, det blir nog en värdefull erfarenhet om inte annat :)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Absolut, och egentligen är jag inte.kräsen. Men i det här fallet hade det varit så smidigt eftersom jägarna är de enda från denna omgång som får gå rakt på fast anställning och därmed kan söka officersutbildning mer eller mindre direkt. Och isåfall hade jag kunnat hinna söka stridspilot, men nu kommer jag hinna bli för gammal innan jag kansöka... Gruppbefäl inom markstrid som jag har fått blir säkert kul. Men jag måste ju slutföra deltidsanställningen på sex månader som följer efter gmun innan jag kan söka fast och gå vidare i utbildningen. Men men, det blir nog en värdefull erfarenhet om inte annat :)

Flygförare heter det, inte stridspilot. :fakta ;)

Klart du får kul! GB är till stor del som att vara dagisfröken på ett ur-och-skur-dagis. Den mest användbara ordern är -På kolonn följ mig! Har man tur lyder knektarna den ordern... Har man jättetur så lyssnar soldater från en annan pluton och vips så har du en och en halv grupp. :banana (True story från när jag var GB.)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin