Idag är jag ledsen för att...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det där är ett ganska nytt påfund har jag märkt, ingen jävel svarar i telefon eller ringer själv, det ska sms:as in absurdum, det som tar tre minuter att lösa med ett samtal tar timmar med sms, som man dessutom ibland skiter i att svara på.

Ytterst enerverande.
Tacka telefonförsäljarna och bedragarna för det. När telefonen ringer är det 90% chans att den som ringer är någon man absolut inte vill eller har tid att prata med.
 

sportbike

fossil
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Tacka telefonförsäljarna och bedragarna för det. När telefonen ringer är det 90% chans att den som ringer är någon man absolut inte vill eller har tid att prata med.
Well that´s a fact but, people I really need contact with seems occupied with X and Facebook instead.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Well that´s a fact but, people I really need contact with seems occupied with X and Facebook instead.
Då ser jag ingen annan utväg än att du blir influencer på heltid. Enda sättet att få även motparten att uppleva ett behov av att ha en kontakt med dig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det där är ett ganska nytt påfund har jag märkt, ingen jävel svarar i telefon eller ringer själv, det ska sms:as in absurdum, det som tar tre minuter att lösa med ett samtal tar timmar med sms, som man dessutom ibland skiter i att svara på.

Ytterst enerverande.
Det ska smsas om och om när det är ok att ringas.
Jag har på allvar sett folk diskutera om det verkligen är ok att ringa till någon utan att först ha messat om huruvida man kan ringa!
Kommunikationens död.

Hej, brontosaurus! :hej
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det ska smsas om och om när det är ok att ringas.
Jag har på allvar sett folk diskutera om det verkligen är ok att ringa till någon utan att först ha messat om huruvida man kan ringa!
Kommunikationens död.

Hej, brontosaurus! :hej
Folk är så rädda för att bli störda...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det där är ett ganska nytt påfund har jag märkt, ingen jävel svarar i telefon eller ringer själv, det ska sms:as in absurdum, det som tar tre minuter att lösa med ett samtal tar timmar med sms, som man dessutom ibland skiter i att svara på.

Ytterst enerverande.
Det var fan bättre förr när man hade 160 tecken och inga jävla emojis.

Ja, så ringde man när man ville ha svar direkt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Folk är så störda att man blir rädd.....
Fast man får inte säga att någon är dum i huvudet, inte ens om man lägger fram empiriska bevis som bekräftar att så är fallet.
För då kissar HR på sig...

Edit: Om jag tänker efter så blir jag faktiskt lite ledsen över det. :(
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fast man får inte säga att någon är dum i huvudet, inte ens om man lägger fram empiriska bevis som bekräftar att så är fallet.
För då kissar HR på sig...

Edit: Om jag tänker efter så blir jag faktiskt lite ledsen över det. :(
Tänker mest på dessa söndercurlade unga vuxna som aldrig stött på en motgång i hela sitt liv - eller när de gjort det har mamma o pappa ryckt in o fixat. De blir störda (kränkta) när någon påtalar fel de gör, kan vara så enkelt som stavfel (journalister skall för f-n stava rätt, det har de betalt för) till rent farliga beteenden i arbetet - eller i trafiken.
HR kan hoppa o fara
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är därför man aldrig har ljudet/vibratorn påslaget på mobilfan, då missar man alla oviktiga samtal, lägg där till att stänga av notiserna för mejl etc, så lever jag.:2cool

Jag som har gamla allvarligt sjuka släktingar kan inte stänga av ljudet på telefonen, och ringer det någon konstig tid på dygnet hinner man tänka det värsta innan man har svarat.

Min telefon stänger dock automatiskt ner alla andra notifikationer kvällstid (10 tiden) och slår inte på dom förän jag börjar använda telefonen, eller vid 8 tiden vilket som kommer först.

Jag behöver absolut inte ett pling från Facebook 00:01 med "Dina minnen från 5 år sedan" varje jävla natt, eller att någon skickar mig en meme som jag redan har sett....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tänker mest på dessa söndercurlade unga vuxna som aldrig stött på en motgång i hela sitt liv - eller när de gjort det har mamma o pappa ryckt in o fixat. De blir störda (kränkta) när någon påtalar fel de gör, kan vara så enkelt som stavfel (journalister skall för f-n stava rätt, det har de betalt för) till rent farliga beteenden i arbetet - eller i trafiken.
HR kan hoppa o fara
"Unga vuxna" 60-talister... :hihi
Det är inte direkt en generationsfråga, även om vi blivit värre och värre som samhälle vad det gäller att bejaka beteendet.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag som har gamla allvarligt sjuka släktingar kan inte stänga av ljudet på telefonen, och ringer det någon konstig tid på dygnet hinner man tänka det värsta innan man har svarat.

Min telefon stänger dock automatiskt ner alla andra notifikationer kvällstid (10 tiden) och slår inte på dom förän jag börjar använda telefonen, eller vid 8 tiden vilket som kommer först.

Jag behöver absolut inte ett pling från Facebook 00:01 med "Dina minnen från 5 år sedan" varje jävla natt, eller att någon skickar mig en meme som jag redan har sett....
Inte en chans i helvete att jag skulle vakna av en notifikation.
Inte för att någon ringer heller. Brandvarnaren ytterst tveksamt. Sover jag så är jag off, prova igen senare.

Däremot så kan jag gå och lägga mig vid 23, och inte ha lyckats somna innan det är dags att åka till jobbet. :(
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte en chans i helvete att jag skulle vakna av en notifikation.
Inte för att någon ringer heller. Brandvarnaren ytterst tveksamt. Sover jag så är jag off, prova igen senare.

Däremot så kan jag gå och lägga mig vid 23, och inte ha lyckats somna innan det är dags att åka till jobbet. :(

Jag var sådan, jag sov igenom en brandvarnare, då klev ändå tjejen på mig när hon rusade upp och tog ut batteriet, spolade vatten i askkoppen och vädrade ut lägenheten...

När jag låg inlagd på sjukhuset så tog dom blodprov (stick i fingret) utan att väcka mig.

Nu sover jag oroligt och en notifikation när jag sover som lättast väcker mig, sover jag djupt så tror jag att jag klarar mig
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast man får inte säga att någon är dum i huvudet, inte ens om man lägger fram empiriska bevis som bekräftar att så är fallet.
För då kissar HR på sig...

Edit: Om jag tänker efter så blir jag faktiskt lite ledsen över det. :(
Det är lite så jag saknar tiden som anställd när man kunde vara sådär bryskt ärlig mot intellektuellt särbegåvade. Som konsnylt måste man vara diplomatisk så istället för att säga att nån är så jävla dum att färgen flagnar får man säga att de har lite otur när de tänker. :gnissla
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det är lite så jag saknar tiden som anställd när man kunde vara sådär bryskt ärlig mot intellektuellt särbegåvade. Som konsnylt måste man vara diplomatisk så istället för att säga att nån är så jävla dum att färgen flagnar får man säga att de har lite otur när de tänker. :gnissla
Haha, din kund måste sitta i beroendeställning gentemot dig som konsult 😅
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, din kund måste sitta i beroendeställning gentemot dig som konsult 😅
Ja det vore ju något. Men jag har varit med om att få uppdrag avslutade för att jag är "överkvalificerad"... Men det riktiga skälet var att jag är lite styvnackad och när projektet fick in en micromanager och jag inte ville att han skulle peta i varenda detalj jag hade för mig så blev han sur på mig.
En av snubbarna som satt kvar i projektet berättade att de inte lyckades få något gjort på ett år efter att ha skickat hem mig, och sedan tröttnade han och sparkade kunden, så rent tekniskt så var jag oumbärlig för projektet. Men, statliga myndigheter gillar ju att pissa bort pengar på idiotpolitik, så det var väl kanske helt i sin ordning.
Samma ställe skickade hem en annan konsult ett par år innan för att han var på tok för frispråkig, och han var också väldigt kompetent.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top