Idag är jag ledsen för att...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja fy...
Mer än två år sen jag fick avliva min hund. Känns som igår. Pratar med han högt varje dag, besökare tycker jag är helt galen. Men han är med mig här, känns som han fortfarande möter mig i dörren när jag kommer hem o viftar så där glatt med hela kroppen. Faan vad jag älskar det där lilla skruttet.

Precis skaffat katt... Söt men ändå inte alls samma. Men det kommer nog. Vågade mig inte på hund tyvärr även om jag längtat efter hund hela mitt liv. Har man inte så många människor i sin inre krets så är ju husdjur något riktigt bra för psykiska måendet. Hund verkar vara det människan relaterar sig själv bäst med, människans bästa vän heter det ju.

View attachment 503657
Jag pratar med min Alfons ett par ggr i veckan trots att det har gått nästan 8 år sen han lämnade in pga cancer.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Att folk är så jävla lättkränkta.
Tror (och hoppas) att det år på övergående. Tycker jag märker att allt fler börjar tröttna på alla gnälliga syltryggar och jag tror att det kommer återgå till normalläge snart nog.

Jag har ofta känt att hela det läget hade varit överspelat för länge sedan om det inte var för US and A och deras jävla rädsla att trampa någon på tårna.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja fy...
Mer än två år sen jag fick avliva min hund. Känns som igår. Pratar med han högt varje dag, besökare tycker jag är helt galen. Men han är med mig här, känns som han fortfarande möter mig i dörren när jag kommer hem o viftar så där glatt med hela kroppen. Faan vad jag älskar det där lilla skruttet.

Precis skaffat katt... Söt men ändå inte alls samma. Men det kommer nog. Vågade mig inte på hund tyvärr även om jag längtat efter hund hela mitt liv. Har man inte så många människor i sin inre krets så är ju husdjur något riktigt bra för psykiska måendet. Hund verkar vara det människan relaterar sig själv bäst med, människans bästa vän heter det ju.

View attachment 503657
Hunden älskar dig oavsett men katten är självständig så den får du jobba lite med. Eftersom jag förstår djur bättre än människor så jag föredrar naturligtvis katter. :crash
Men även om mina katter varit lite jobbiga ibland så har de hjälpt mig när jag varit ledsen eller ensam.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Samma här. Kopplar det till att man har bekymmer som man grubblar över. Av någon anledning sätter hjärnan igång att processa dessa på högvarv 1-2 timmar innan jag egentligen skall vakna, så då vaknar jag.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fåglar brukar nöja sig med ett offer till skillnad från räv, varg, mink m.fl. så det får väl anses acceptabelt om än trist
Jag tog resterna och kastade ner i rävgrytet 10 meter från hönshuset.
De brukar va innanför staket, men hustrun tyckte de "kunde få vara ute" när vi var iväg en sväng. Det säger hon nog inte snart igen.
 

asfalt svarvare

luttrad
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
05.30 ringer en jävel som ligger 6-7 timmar före oss i Svedalla.......
Detta är 2 timmar FÖRE min förmodade uppgång....nu har hela dagen blivet ett fall.

Trött i förtid nu...

//
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tanten som drog till Spanien för 9 dar sen börjar vara saknad. Kommer inte ses på några veckor till för att hon är ute och jobbar lite här och där i världen, och kommer jobba i Spanien i 2 år. Men det kommer iaf lugna ner sig lite snart så jag kan åka dit några dagar i månaden iaf.
 

asfalt svarvare

luttrad
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Tanten som drog till Spanien för 9 dar sen börjar vara saknad. Kommer inte ses på några veckor till för att hon är ute och jobbar lite här och där i världen, och kommer jobba i Spanien i 2 år. Men det kommer iaf lugna ner sig lite snart så jag kan åka dit några dagar i månaden iaf.

Vivir la vida loca.....😁
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
05.30 ringer en jävel som ligger 6-7 timmar före oss i Svedalla.......
Detta är 2 timmar FÖRE min förmodade uppgång....nu har hela dagen blivet ett fall.

Trött i förtid nu...

//
Det är därför man aldrig har ljudet/vibratorn påslaget på mobilfan, då missar man alla oviktiga samtal, lägg där till att stänga av notiserna för mejl etc, så lever jag.:2cool
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top