Blev fel, återkommer...Tack för ditt bidrag.
Blev fel, återkommer...Tack för ditt bidrag.
Jag pratar med min Alfons ett par ggr i veckan trots att det har gått nästan 8 år sen han lämnade in pga cancer.Ja fy...
Mer än två år sen jag fick avliva min hund. Känns som igår. Pratar med han högt varje dag, besökare tycker jag är helt galen. Men han är med mig här, känns som han fortfarande möter mig i dörren när jag kommer hem o viftar så där glatt med hela kroppen. Faan vad jag älskar det där lilla skruttet.
Precis skaffat katt... Söt men ändå inte alls samma. Men det kommer nog. Vågade mig inte på hund tyvärr även om jag längtat efter hund hela mitt liv. Har man inte så många människor i sin inre krets så är ju husdjur något riktigt bra för psykiska måendet. Hund verkar vara det människan relaterar sig själv bäst med, människans bästa vän heter det ju.
View attachment 503657
Tror (och hoppas) att det år på övergående. Tycker jag märker att allt fler börjar tröttna på alla gnälliga syltryggar och jag tror att det kommer återgå till normalläge snart nog.Att folk är så jävla lättkränkta.
Hemskt ledsen för din skull.. det är brutalt att förlora någon så nära och saker blir alltid ett före och efter. Ta tid med sorgen - det behövs och att prata om detBrorsan gick bort i cancer igår
Hunden älskar dig oavsett men katten är självständig så den får du jobba lite med. Eftersom jag förstår djur bättre än människor så jag föredrar naturligtvis katter.Ja fy...
Mer än två år sen jag fick avliva min hund. Känns som igår. Pratar med han högt varje dag, besökare tycker jag är helt galen. Men han är med mig här, känns som han fortfarande möter mig i dörren när jag kommer hem o viftar så där glatt med hela kroppen. Faan vad jag älskar det där lilla skruttet.
Precis skaffat katt... Söt men ändå inte alls samma. Men det kommer nog. Vågade mig inte på hund tyvärr även om jag längtat efter hund hela mitt liv. Har man inte så många människor i sin inre krets så är ju husdjur något riktigt bra för psykiska måendet. Hund verkar vara det människan relaterar sig själv bäst med, människans bästa vän heter det ju.
View attachment 503657
Fåglar brukar nöja sig med ett offer till skillnad från räv, varg, mink m.fl. så det får väl anses acceptabelt om än tristDet satt en rovfågel och kalasade på en av våra hönor när vi kom hem idag. Jag hann inte se vad det var.
Ungefär när jag somnade.Vaknade 06:20 när klockan ringer en timme senare
Jag tog resterna och kastade ner i rävgrytet 10 meter från hönshuset.Fåglar brukar nöja sig med ett offer till skillnad från räv, varg, mink m.fl. så det får väl anses acceptabelt om än trist
05:18... Kunde inte somna omVaknade 06:20 när klockan ringer en timme senare
Tanten som drog till Spanien för 9 dar sen börjar vara saknad. Kommer inte ses på några veckor till för att hon är ute och jobbar lite här och där i världen, och kommer jobba i Spanien i 2 år. Men det kommer iaf lugna ner sig lite snart så jag kan åka dit några dagar i månaden iaf.
Det är därför man aldrig har ljudet/vibratorn påslaget på mobilfan, då missar man alla oviktiga samtal, lägg där till att stänga av notiserna för mejl etc, så lever jag.05.30 ringer en jävel som ligger 6-7 timmar före oss i Svedalla.......
Detta är 2 timmar FÖRE min förmodade uppgång....nu har hela dagen blivet ett fall.
Trött i förtid nu...
//
Det där är ett ganska nytt påfund har jag märkt, ingen jävel svarar i telefon eller ringer själv, det ska sms:as in absurdum, det som tar tre minuter att lösa med ett samtal tar timmar med sms, som man dessutom ibland skiter i att svara på.Det är därför man aldrig har ljudet/vibratorn påslaget på mobilfan, då missar man alla oviktiga samtal, lägg där till att stänga av notiserna för mejl etc, så lever jag.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|