Vänd på det hela, ska vi ta bort körkortet för hoj helt och låta det gå på bil eller varför inte sänka hojåldern till 14 och bara ha som krav att man skall kunna stanna från 50??
Det har ju förts diskussioner om att ta bort sporthojjarna helt... och 1 kr in till bolagen i supersport klassen kostar 3 kronor ut, dvs ren förlust affär. Dvs lämpligare förare ==> lägre premier.
Varför skulle jag vilja vända på det?
För att få köra supersport lagligt så skall man ha behörighet A på sitt körkort.
En behörighet man inte ens kan ta i detta land när man uppnått myndighetsåldern. Redan där är det ju så snurrigt att man blir förbannad.
Myndighetsåldern kan diskuteras iofs. Tycker man träffar på bra många "vuxna" som är mentala dvärgar.
Att premierna ser ut som de gör har jag aldrig ifrågasatt. Det är ingen raketforskning.
Jag är (som kanske märks) av den uppfattningen att varje individ fattar sina egna beslut och får sedan stå för dessa.
Som parantes kan jag nämna att jag själv köpte supersport som första hoj. Var inte sugen på något annat. Trots att jag köpte en dödsmaskin som första hoj så gick det bra att rulla runt med fegisränder på däcken och jag hade hur kul som helst inom mina egna gränser från dag ett.