Imorrn blir jag och polaren tokiga!

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
sh börjar bli lika skit som allt annat. varför skulle man inte få köpa en hoj om man har pengar fast man var 5 år gammal! :7peta jaja nu kan man ju slå av denna tråd med hehe, jag vet ju vart det kniper värst, tänk att nån som är 20 har en 12a som blåser min r1/gsxr och dom andra hehe :D skoja bara så att ni inte drog in nån ärta i näsan
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Det är bra grabben att du visar lite tåga :tummenupp

Tänk på att när du står hos handlaren så ska du direkt ta upp Kawa's nya 1400 och nedvärdera tolvan som en inaktuell föredetting med pinsamt lite pulver.
I nästa andetag nämner du att du bara måste turbokitta om det nu, mot all förmodan, skulle bli affär på denna hojen.
Kan säljaren fixa ett bra paketpris etc etc...??

När du sticker ut med hojen för en provtur så måste du hinna med att ouuila innan du försvunnit ur synfältet för säljaren, viktigt att du visar att du behärskar hojen bättre än han, bra att ha satt rangordningen när ni sitter på kontoret sen och skriver papper menar jag.

Kom ihåg att sparka lite snyggt på däcken också med en besk kommentar att de har gjort sitt och behöver bytas :mattias

Jag lovar att säljaren kommer sila snacket när han förstår att han har en potentiell kund som kan sina grejor.

Lycka till!
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Lessen grabben, men med din inställning så kan du inte vänta dig mycke annat än ett NEJ från säljaren, och fördömmanden härifrån.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Axl45 skrev:
2307048 sh börjar bli lika skit som allt annat. varför skulle man inte få köpa en hoj om man har pengar fast man var 5 år gammal! :7peta jaja nu kan man ju slå av denna tråd med hehe, jag vet ju vart det kniper värst, tänk att nån som är 20 har en 12a som blåser min r1/gsxr och dom andra hehe :D skoja bara så att ni inte drog in nån ärta i näsan

Ingen har väl sagt att du inte får köpa den? Och sen kan det nog bli lite svårt att provköra den utan giltigt körkort.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Dra upp den till runt 250 och växla ner till 4:an och ge hugget, då fattar du vad som menas med högfartsjärn.......

J
 

Fat aleX

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2006
Ort
På gatan..
Hoj
*******
Axl45 skrev:
2307048 sh börjar bli lika skit som allt annat. varför skulle man inte få köpa en hoj om man har pengar fast man var 5 år gammal! :7peta jaja nu kan man ju slå av denna tråd med hehe, jag vet ju vart det kniper värst, tänk att nån som är 20 har en 12a som blåser min r1/gsxr och dom andra hehe :D skoja bara så att ni inte drog in nån ärta i näsan


hahaha, självförtroendet är dock inget fel på. Tycker mest att det känns som om du har låst fast dig på hk och toppfart. Många killar/tjejer skulle köra i cirklar runt dig på en 600cc om vägen svängde lite.

Varför inte köpa något som är "smidigare" och kanske t.o.m roligare att köra?

(att tillägga så har jag aldrig kört 1000cc+ själv, men kan tänka mig en stor skillnad)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
gaylord skrev:
2306988 tror du att handlaren bara lånar ut sin hoj hur som helst, han lär nog kräva å få se på ditt körkort= född -86 fast ej fyllda 20 samt mellankortsbehörighet, = diverse papper som skall undertecknas för försäkringens skull osv, det blir nog tack för visat intresse men bye bye, kom tillbaks när du börjar få skäggväxt å innehar ett "riktigt" körkort så kanske du får provköra :D

Tyvärr gör vissa handlare det, jag blev erbjuden att provköra, och provkörde hojjar när jag var 18 utan A kort...
Vi skrev inte ett enda papper heller, inget snack om försäkringar, jag fick låna en begad hjälm som satt illa på huvet...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
En liten fundering kring dom där "sporttouring" cyklarna som ska vara såna effektmonster.
Typ ZX-12'an har ju en angiven effekt på 178 hk (utan trycksatt luftburk), men väger ju typ 210kg torr. Det blir ju 0.84 hk/kg.
Och nya ZZR1400 som har hela 190hk i angiven effekt väger ju hela 215kg torr. Det blir ju 0.88 hk/kg.
Medans ZX-10R har en angiven effekt på 175hk (utan trycksatt luftburk) och bara väger 175kg. Det blir ju 1 hk/kg...

Min fråga blir väl egentligen om det är nån som provkört dom olika hojarna, och känt skillnaden... Är t.ex ZZR1400 så mycket accelerationssnabbare än en ZX-10R som effektövertaget gör sken av?
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
fireblade skrev:
2307266 Lessen grabben, men med din inställning så kan du inte vänta dig mycke annat än ett NEJ från säljaren, och fördömmanden härifrån.

Min inställning vet du väll inte ett skit om? :pannkyss

VR-8 skrev:
2307302 Dra upp den till runt 250 och växla ner till 4:an och ge hugget, då fattar du vad som menas med högfartsjärn.......

J

varför skulle man göra det, dum i huvvet eller? :pannkyss

Fat aleX skrev:
2307345 hahaha, självförtroendet är dock inget fel på. Tycker mest att det känns som om du har låst fast dig på hk och toppfart. Många killar/tjejer skulle köra i cirklar runt dig på en 600cc om vägen svängde lite.

Varför inte köpa något som är "smidigare" och kanske t.o.m roligare att köra?

(att tillägga så har jag aldrig kört 1000cc+ själv, men kan tänka mig en stor skillnad)

som dom tidigare sa, du har väll bommat att jag äger en rgv :7peta får lätt upp den i 80+hk på slangen, vad händer med dina smidiga 600 då? tror jag kör cirklar runt dina 600cc då :pannkyss
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
GuW skrev:
2307379 Tyvärr gör vissa handlare det, jag blev erbjuden att provköra, och provkörde hojjar när jag var 18 utan A kort...
Vi skrev inte ett enda papper heller, inget snack om försäkringar, jag fick låna en begad hjälm som satt illa på huvet...

vet inte om man måste vara lessen över, tycker det är okej.

Läste tidigare i året här om en snubbe som var 18 han hade en turbo blade 900, den tyckte alla var skit cool när han körde, tyvärr ska jag sluta skriva på sh, jag läser gärna andras historier och tycken och tankar men jag har märkt att oftast när nån startar en tråd som inte vanligtvis gör det blir han ner tryckt direkt, och så är det ju det här med olagligheter... fifan killar/(jag har märkt att alla är ju på +40 så jag ska börja säga)gubbar har ni alldrig gjort nått olaglit menar ni efter ni kommer med ert morala skit snack om att man inte får köra det köra dethär... blablabla... ändå är man skithäftig och ska wheela i 200+ och göra stoppies visa för kärringarna vad guldwingen går för, tror ni för att man är runt 20 att inte har ett piss i huvve, kanske inte ni hade det men lyckligtvis så har det ju kommit in i mitt lilla fula huvve. jaa man är ju inte perfekt själv men jag gnäller ju inte på alla andra som ni gör här, skäms på er, om nån satt upp en tråd som var 16 och frågade om en rgv inte började meningen med att du får inte köra den, du skaffa a kort, skaffa skägg, vem fan vill ha fult skägg för den delen, pucko, samma den här ena snubben som har en r6 här och skriver att jag inte får köra med 12an, du testade du alldrig r6 före du var 18, ja skitsamma om du gjorde eller stör inte mig ett dugg, du dog ju knappast av det. lycka till med era ynkliga liv och trångsynta syner eller vad fan jag skriva/säga kanske nån av er fattar att ändra inställning till sitt tankesätt (jaa jag vet att ni tycker att det är jag som borde göra det) och inte bara nervärdera dom som är yngre, tänk, kanske jag har hittat mig en skit trevlig hoj och har kul för flera år framåt eller tänk om jag kom till att den inte var för mig, tänk! ucsh vad farligt om man inte har rätt bokstav på plastbiten i fickan, säger det bara en gång till, sh är inte vad jag trodde det var, det är en plats man ska gnälla om inte allt går efter bibeln eller följer reglerna, tänk om det var en plats som folk som inte har så mycket erfarenhet om större hojjar kunde komma in och fråga åsikter om sånna eller annan hjälp som kan behövas och dom som ska gnälla kan ju hålla käft tack, hejdå
 

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
Axl45 skrev:
2308397 vet inte om man måste vara lessen över, tycker det är okej.

Läste tidigare i året här om en snubbe som var 18 han hade en turbo blade 900, den tyckte alla var skit cool när han körde, tyvärr ska jag sluta skriva på sh, jag läser gärna andras historier och tycken och tankar men jag har märkt att oftast när nån startar en tråd som inte vanligtvis gör det blir han ner tryckt direkt, och så är det ju det här med olagligheter... fifan killar/(jag har märkt att alla är ju på +40 så jag ska börja säga)gubbar har ni alldrig gjort nått olaglit menar ni efter ni kommer med ert morala skit snack om att man inte får köra det köra dethär... blablabla... ändå är man skithäftig och ska wheela i 200+ och göra stoppies visa för kärringarna vad guldwingen går för, tror ni för att man är runt 20 att inte har ett piss i huvve, kanske inte ni hade det men lyckligtvis så har det ju kommit in i mitt lilla fula huvve. jaa man är ju inte perfekt själv men jag gnäller ju inte på alla andra som ni gör här, skäms på er, om nån satt upp en tråd som var 16 och frågade om en rgv inte började meningen med att du får inte köra den, du skaffa a kort, skaffa skägg, vem fan vill ha fult skägg för den delen, pucko, samma den här ena snubben som har en r6 här och skriver att jag inte får köra med 12an, du testade du alldrig r6 före du var 18, ja skitsamma om du gjorde eller stör inte mig ett dugg, du dog ju knappast av det. lycka till med era ynkliga liv och trångsynta syner eller vad fan jag skriva/säga kanske nån av er fattar att ändra inställning till sitt tankesätt (jaa jag vet att ni tycker att det är jag som borde göra det) och inte bara nervärdera dom som är yngre, tänk, kanske jag har hittat mig en skit trevlig hoj och har kul för flera år framåt eller tänk om jag kom till att den inte var för mig, tänk! ucsh vad farligt om man inte har rätt bokstav på plastbiten i fickan, säger det bara en gång till, sh är inte vad jag trodde det var, det är en plats man ska gnälla om inte allt går efter bibeln eller följer reglerna, tänk om det var en plats som folk som inte har så mycket erfarenhet om större hojjar kunde komma in och fråga åsikter om sånna eller annan hjälp som kan behövas och dom som ska gnälla kan ju hålla käft tack, hejdå
Det finns alltid folk som ska moralpredika, men av någon anledning: de kanske har kunskap o.s.v, alla här är väl inte det bästa föredömet,men har kanske mycket erfarenhet.Åk o provkör din zx12a nu o se om den passar dig, kolla även upp försäkring o sånt,det brukar bli dyrt om man är 20.Personligen tycker jag du ska testa en r6a eller nåt liknande, lite smidigare i kurvorna.....
 

125Newbee

Snart på banan igen...
Gick med
17 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSW125
Heey grabben, de ä nog inte så illa menat som du tror, gubbsen vill bara beskydda ynglingarna lite. De e lätt å göra misstag där ute i djungeln! De menar nog inte så illa som du verkar ta det... Prova dig fram själv, men ha de gamlas tankar som lite vägledning så kanske det går ännu bättre! Ser man en snutfälla så varnar man ju de man möter...så kanske de kan undvika jobbiga omständigheter...(om du förstår omskrivningen)
Lycka till med hojköpen! :banana
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
GuW skrev:
2307379 Tyvärr gör vissa handlare det, jag blev erbjuden att provköra, och provkörde hojjar när jag var 18 utan A kort...
Vi skrev inte ett enda papper heller, inget snack om försäkringar, jag fick låna en begad hjälm som satt illa på huvet...
Och hur länge sen var det månntro ? :)

Kan tänka mig att handlarna är lite mer försiktiga idag, p.g.a. försäkringar å sånt.

Axl45 skrev:
2306061 Vi ska åka till en mc handlare och testa en varsin zx12r!!! fysatan säger jag... etc

+ massa andra roliga inlägg
Nå, berätta nudå... :7peta

Fick du provköra hojen utan giltigt körkort?

Eller ska vi tolka din tystnad om det som att säljaren sa ifrån?
(Som dom flesta här misstänkte.)
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
GuW skrev:
2307379 Tyvärr gör vissa handlare det, jag blev erbjuden att provköra, och provkörde hojjar när jag var 18 utan A kort...
Vi skrev inte ett enda papper heller, inget snack om försäkringar, jag fick låna en begad hjälm som satt illa på huvet...


máste vart lánge sen :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top