Inga fler minareter i Schweiz

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det syftet praktiseras sällan i västvärlden där muslimer är utspridda.

Det är tyst i svenska minareter. Som jag berört tidigare hade Miljöbalken förmodligen satt stopp för skrikandet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Problemet med SD är att de består av en samling idioter utan förmåga att axla det ansvar som följer med riksdagsplatserna.

Håller med. Tyvärr är det så. Hade SD varit mer som Fremskrittspartiet eller Dansk Folkeparti och inte haft den bakgrunden de har så hade de nog haft tvåsiffrigt procenttal i valprognoserna. De kommer aldrig kunna fylla ut alla platser de får med kompetent folk.

Dock tycker jag att det är väldigt bra att de finns så att de påverkar politiken som mespartierna tillämpar idag. Det sjukaste är att alla politiker vet om vilka problem som finns men låtsas som ingenting då de inte har stake nog att agera. :rolleyes:

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Hur ska man tolka det här:va

många lågutbildade i Schweiz:va

Rapporten visar även att ju högre utbildning de tillfrågade har, desto mer positiva är de till att minareter byggs.

http://svt.se/2.22620/1.1798018/var_fjarde_svensk_forbjud_minareter

Undrar om resultatet är applicerbart på de som deltar i den här tråden.;)

Det är tyst i svenska minareter. Som jag berört tidigare hade Miljöbalken förmodligen satt stopp för skrikandet.

Himlen vare lovad för miljömupparna.:3freak

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vem får bo i Europa?

Ett program om islamofobi, antisemitism, invandringsmotstånd och främlingsfientlighet i EU. Partier med islamfientliga och invandringskritiska åsikter finns redan i EU-parlamentet och fler vill dit. I den pågående valkampanjen delas det ut flygblad och sätts upp affischer med budskap om att stoppa islam och att stänga gränserna.

Dokumentären tar upp frågan hur Europa påverkas av de här partierna.

http://www.sr.se/sida/arkiv.aspx?programid=2519&artikel=2911431&date=2009-05-01

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Detta räcker nog för många att lägga sin röst på i princip vad/vem som helst bara muslimerna inte får mer inflytande :D

Om Freddie Mercury, en av tidernas största sångare.

A further controversy ensued in August 2006, when an organisation calling itself the Islamic Mobilization and Propagation petitioned the Zanzibar government's culture ministry, demanding that a large-scale celebration of what would have been Mercury's sixtieth birthday be cancelled. The organisation issued several complaints about the planned celebrations, including that Mercury was not a true Zanzibari and that he was gay,which is not in accordance with their interpretation of sharia. The organisation claimed that "associating Mercury with Zanzibar degrades our island as a place of Islam".[57] The planned celebration was cancelled.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
he was gay,which is not in accordance with their interpretation of sharia.

Wow.. en två år gammal artikel från Zanzibar är vad du tycker är en bra orsak att rösta som du gör....

Med tanke på din plötsliga vurm för homosexuellas rätt borde det väl störa dig mer att tiotusentals christna demonsterade i New York för bara månader sedan för att inte homosexuella skulle få rätten att gifta sig... Zanzibar utger sig inte för att vara världssamvete, världspolis och bedriver inga ockupationskrig världen över... Borde det då inte skrämma dig mer att man i "världens friaste och mest demokratiska land" fortfarande går ut i tiotusental för att bibeln sagt åt dem att bögar inte skall få gifta sig med någon de älskar..

"Tens of thousands of Christians filled several blocks in Manhattan Sunday during a protest against the legalization of gay marriage in New York."
(Mon, May. 18 2009 )
http://www.christianpost.com/articl...ny-christians-protest-gay-marriage/index.html

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Tens of thousands of Christians filled several blocks in Manhattan Sunday during a protest against the legalization of gay marriage in New York."
(Mon, May. 18 2009 )
http://www.christianpost.com/articl...ny-christians-protest-gay-marriage/index.html

Åh vad jämförbart det är med någon dumsnut som demonstrerar som med muslimer som dödar sina (förvisso icke existerande) bögar. :rolleyes:

Du kan verkligen det där med perspektiv! :lol

Snart börjar Debatt på Svt1, jag hinner inte kolla men om någon gör det så kan jag redan nu meddela att trots att det är en minoritet som inte vågade svara SIFO att de inte vill ha minareter så komemr det vara en stor samling minaretvänner i etern om fem minuter och inte en endaste kritiker kommer få komma till tals, möjligen om de sjlva är av utländsk härkomst. Gissar i så fall på Nyamko och/eller Nalin.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Åh vad jämförbart det är med någon dumsnut som demonstrerar som med muslimer som dödar sina.

Du kan verkligen det där med att plocka russin ur kakan.
Hard_grit nämner muslimer i Zanzibar som lämnat in protester och jag nämner tiotusentals kristna på gatorna i New York..

Var står det så mycket som ett ord om död och våld i det Hard Grit länkade in? :va
"The organisation issued several complaints about the planned celebrations, including that Mercury was not a true Zanzibari and that he was gay,which is not in accordance with their interpretation of sharia"

Men det är klart, fortsätter man som dig att i år ut och år in plocka russin ur kakan för att plocka ihop den bild av islam som man redan från början bestämt sig för så är det klart att man utan vidare får ihop till en bild som får dem att framstå som nazistiska aliens.....

När Zansibarerna uppenbarligen bara "issued several complaints" så får du återigen falla tillbaka på det Talibanerna gör eller som några andra avarter har för sig för att förverkliga den bild du har av alla muslimer.

Det är väl inte särskilt underligt att man bland en miljard människor som i huvudsak lever i fattiga och krigshärjade länder går att plocka russin som ger en riktigt smaskig bild som passar ens syften...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl inte särskilt underligt att man bland en miljard människor som i huvudsak lever i fattiga och krigshärjade länder går att plocka russin som ger en riktigt smaskig bild som passar ens syften...

Det blir en jädra massa russin eftersom det inte lär gå en endaste Pride-parad i ett endaste muslimland. Nu är i och för sig inge jag någon fan av pride-parader men jag tycker mänskliga rättigheter is da shit.

Jag fattar inte vad det är du debatterar här ens, kommer det någon poäng snart? :confused: Som någon annan skrev, varför startar ni inte en tråd om hur hemska kristna eller amerikaner, eller vilka ni nu inte gillar, är? Tror ingen kommer hindra er.

Som vanligt briljerar du med din fundamentala okunskap också. Lever i huvudsak världens muslimska population i krigshärjade länder verkligen? var då? :)

Tack för att du finns, tack för att du förgyller SH, och tack för att det så ofta blir fel när du försöker få till faktan. :krama

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Snart börjar Debatt på Svt1, jag hinner inte kolla men om någon gör det så kan jag redan nu meddela att trots att det är en minoritet som inte vågade svara SIFO att de inte vill ha minareter så komemr det vara en stor samling minaretvänner i etern om fem minuter och inte en endaste kritiker kommer få komma till tals, möjligen om de sjlva är av utländsk härkomst. Gissar i så fall på Nyamko och/eller Nalin.

Såg slutet av det tjafset och du hade förstås rätt i din profetia men istället för Nalin och Nyamko var det nån utländsk snubbe med musketörsutseende som verkade vara ganska vettig. Fanns en(1) svensk som hette Dick som fick försvara några fruktansvärt hemska skriverier han hade gjort i sin blogg angående islamister.

Roligast var dock konvertiten(?) Mikael(förlåt det fanns visst två svenskar med) som hade glömt ordet för det som diskuterades(minaret alltså) och knappast visste vad det var för något. De var i vilket fall jävligt bra att ha tyckte han och folk måste fatta det(tror jag han sade i alla fall). :rolleyes:

Sen satt den hetsiga och groteskt fula Fatima Doubakil och körde det numera fullt legitima rasistsnacket mot vita män.

Förresten tycker jag att vi ska bygga några minareter i Strömsund så att den stackars minoriteten där, som valt att leva på 600-talet, kan stå och skrika arabiska svordomar ut över den vackra jämtländska nejden, om hur orättvist livet är. Det hade passat in bra där tror jag bland älgar, björnar och vackra fjäll. En minaret lite här och där som sticker upp lite småpittoreskt ovanför granarnas toppar. Till det några aggressiva arabiska stånkanden 5 ggr om dagen så har vi en wrap. Mmmm..mysigt och multikulti och högst passande i Jämtland. :)

Ska vi starta en insamling till minaretbygget? Jag skänker 20kr (utöver alla tusenlappar jag skänker via skatteverket då). Någon mer? Läs länken nedan och se hur hemskt de faktiskt har det (Rasseskolan vill tex att killarna ska vara med på hemkunskapsundervisning!!111!!). Sen kan du inte motstå att ge en slant du med.

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/12/02/skolk-i-islams-namn-–-vad-ska-skolan-gora/

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Håll lite nivå i tråden! Personligt tjafs kan ni här ifrån..

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det blir en jädra massa russin eftersom det inte lär gå en endaste Pride-parad i ett endaste muslimland.

Turkiet har haft pride sen 2003.

Och ja, dom har nog ganska många minareter (99.8% muslimer, ca 75-25 Sunni/Shia) så det finns åtminstone en teoretisk chans att gå i ett pride tåg även efter dom har byggt minaret i grannskapet. :yoparty

Btw är samma tåg förbjudet i Polen och Ryssland.

Källa: Wikipedia

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Turkiet har haft pride sen 2003.

Och ja, dom har nog ganska många minareter (99.8% muslimer, ca 75-25 Sunni/Shia) så det finns åtminstone en teoretisk chans att gå i ett pride tåg även efter dom har byggt minaret i grannskapet. :yoparty

Btw är samma tåg förbjudet i Polen och Ryssland.

Källa: Wikipedia
Och i Litauen blir det nästa år förbjudet att o.om. tala positivt om t.ex. homosexualitet! Det blir även förbjudet att tala positivt om annat som hotar "den moraliska utvecklingen och mentala och fysiska hälsan hos ungdomar", såsom hypnos och snabbmat...

Det är så gott när religiösa vet vad som är bra för oss andra!
Vi får se det positiva: Tur att det är kristna fanatiker som kommit med lagförslaget, inte muslimska dito.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Och i Litauen blir det nästa år förbjudet att o.om. tala positivt om t.ex. homosexualitet! Det blir även förbjudet att tala positivt om annat som hotar "den moraliska utvecklingen och mentala och fysiska hälsan hos ungdomar", såsom hypnos och snabbmat...

Åh, nej! Jag som känner så otroligt starkt för just Litauen! Snart kanske de anammar Iran's syn på homosexuella med. :död

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Problemet med SD är att de består av en samling idioter utan förmåga att axla det ansvar som följer med riksdagsplatserna.

Skulle du kunna vara vänlig och räkna upp ett svenskt parti som inte faller under den kategorin?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Skulle du kunna vara vänlig och räkna upp ett svenskt parti som inte faller under den kategorin?
:lol

Jag har halkat efter. Tyar inte läsa allt. Någon som kan dra en snabb resumé om var vi är i tjafset?
Helst i bästa Robinson-anda, med bongotrummor och likn.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka