Inga fler minareter i Schweiz

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Yes! right on the money.
Vi är alla identiska gjorda av kött och blod! Men vi blir som vi umgås!
Om du växer upp med att kvinnor ska tucktas och allah(hur fan stavas de) är den allsmäcktiga ELLER gud och att de är helt ok att döda sin dotter för att hon har legat med fel person. Så blir du ju påverkad och kommer troligtvis föra över de till dina barn.
Sätt de sedan i rellation till exempelvis svenska barn vars största problem är att tomten kanske ser att de inte städat rummet vilket kommer resultera i mindre julklappar. Då får vi tama små pojkar som inte vågar säga ett knysst.

Detta tycker Jag är välldigt tydligt på adopterade barn ta vilket barn som helst från vilken del av världen du vill och ge den till svenska förälldrar så kommer den bli som föräldrarna
Fast i så fall har vi ju väldigt lite att oroa oss för!
Den logiska slutsatsen blir ju då att de som flyttar till Sverige kommer att anpassa sig efter de svenska normerna mer än de svenska normerna kommer att anpssa sig efter individen som flyttar hit.
Plus att det blir förbaskat absurt att prata om Homo Muslimicus...

Finns det förresten något exempel på någon kultur som har tagit över av en annan via invandring???

En liten allmän tanke: De som är emot multikulti beundrar samtidigt Israel och USA. Finns det några länder som är MER multikulti än dem???

Att du sedan har fel på de tre sista raderna är kanske inte något vi behöver ta här! Och en för stor fråga för att koppla in i den här tråden... :krama

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Nu väntar vi bara med spänning på att vi får se muslimer världen över som bränner schweiziska flaggan (a'la rondellhundarna). Vill minnas ett specifikt inslag i Rapport där några muslimer brände just schweiziska flaggan i samband med rondellhundarna. Borde förstås varit danska flaggan men den här gången kanske de gör rätt? Eller så bränner de den danska flaggan denna gång. :banana

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Har du hört om något endaste misshandelsfall där förövaren fått straffet sänkt för att denne haft det taskigt i hemlandet? :va

Nej helt ärligt har jag inte hört talas om att en enda har fått straff de brukar stå en notis i aftonhoran "En ungman i 25 år åldern blev brutalt misshandlad av ett ungdoms gäng polisen har ännu inga spår"
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=217475

Jag skrev de mera som svar på att du använde den tragiska uppväxten som ursäkt för beteendet.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
En del, företrädesvis kvinnor från muslimsk bakgrund, menar att absolut ingen valt slöjan själv. När var och varannan 7-10-åring i ett förortscentrum går runt som påskkärring 24/7 så börjar jag verkligen undra hur frivilligt det är.
Kanske att de som verkligen vill ha nu borde få stå tillbaka för att hjälpa de som inte vill ha, som jag tror är en majoritet eller åtminstone en betydande andel.

Tja, det är inte så längesedan jag såg en etnisk svenska intervjuad i aktuellt-studion med slöja. Alldeles uppenbart bar hon den frivilligt. Hur många frivilliga respektive tvingade det kan finnas har jag ingen aning om, och jag tycker det är högst tveksamt om det har egentlig betydelse för den här frågan, som bör lösas på annat sätt än genom ett alltför ingripande förbud.

Det finns människor som säkert vill gå runt nakna på allmän plats eller vara utklädda till Muminpappa på sitt jobb på banken, gissa vad - ibland får man inte som man vill.

Inte i förbudsivrarnas Sverige, nej. Har du tänkt över varför man inte får gå runt naken? Skälet torde primärt vara att folk tar anstöt. Men detta borde man ju kunnat lösa på annat sätt än genom att förbjuda nudister på stan. Som exempel hade man kunnat vända på steken och i lag besluta att de som tar anstöt inte får vistas på offentliga platser. Ett annat sätt hade varit att genom lag besluta att alla skulle bli nudister. Anledningen till att man inte väljer dessa lösningar är att sådana lagar är oproportionerliga i förhållande till syftet samt att det finns finns mindre ingripande sätt att lösa problemet. Jag tror att det ligger till på samma sätt med slöjförbud.

Hade vi varit mer fundamentalistiskt religiösa i Sverige kanske problemet kunde lösas genom att sätta dit alla med slöja för förargelseväckande beteende. Det skulle ju visserligen vara att hemfalla till den intolerans som enligt vissa präglar islam, men i alla fall. :rolleyes:

Sedan kan man ju undra var man drar gränsen för den personliga "friheten",

Europadomstolen i Strassbourg skulle med intill visshet gränsande sannolikhet underkänna en lag som förbjuder kvinnor att bära slöja, med motiveringen att detta är ett angrepp på religionsfriheten. Så personlig frihet omfattar nog rätten att bära slöja skulle jag tro.

Tydligen är det så att har man slöja så lever man inte som andra svenska kvinnor, och det tycker jag att de skall tvingas göra eller så får de dra igen, jag vill inte ha en massa UFO:n som kommer hit på grund av våra skyhöga bidragsnivåer och går och gömmer sig.

Då hamnade vi i träsket igen, tyvärr. :(

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tja, det är inte så längesedan jag såg en etnisk svenska intervjuad i aktuellt-studion med slöja. Alldeles uppenbart bar hon den frivilligt.

Det är inte uppenbart för mig, tvärtom tror jag hon är gift med en man som kräver detta. Att han skulle vara etniskt svensk är befängt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns det förresten något exempel på någon kultur som har tagit över av en annan via invandring???

Det gör det säkert men det är inte säkert att de exemplen är relevanta eller att om det inte finns ett sådant exempel så är det en garanti för att det inte kan hända i framtiden.

En ytterst oväntat ologisk fråga för att komma från herrn.

En liten allmän tanke: De som är emot multikulti beundrar samtidigt Israel och USA. Finns det några länder som är MER multikulti än dem???

Vem är emot multikulti?`:va
Om du tycker Rosengård är multikulti så är det en konstig definition, det bor väl muslimer där endast? Inte bor det några asiater, européer, amerikaner, australiensare där i alla fall.

När jag var i USA i 16 dgr förra sommaren såg jag nog inga slöjor alls, jag brukar räkna och jag minns inte att jag såg någon. Många hårt arbetande mexikaner dock. :)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det är inte uppenbart för mig, tvärtom tror jag hon är gift med en man som kräver detta. Att han skulle vara etniskt svensk är befängt.

Och om det nu är så att det ligger till som du säger. Har hon då tvingats ingå äktenskap med en muslim som ställer krav? Vad är det ens som säger att hon är gift, förutom spekulationer i sannolikhet?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och om det nu är så att det ligger till som du säger. Har hon då tvingats ingå äktenskap med en muslim som ställer krav? Vad är det ens som säger att hon är gift, förutom spekulationer i sannolikhet?

Det är klart hon är gift, sluta tramsa.
Förmodligen har hon inte blivit tvingad nej.

Jag tycker den här diskussionen börjar gå i rundgång nu så jag föreslår att vi gör en lista på saker vi aldrig kommer bli överens om, jag börjar:

• Slöjans betydelse

Vi kommer helt enkelt inte bli överens vad vi än säger så vi kan ge upp den biten nu, finns det några andra beröringspunkter som vi kan avklara? Skulle vi kunna göra en lista på effekter av islam som ni anser vara avarter, som kanske jag och andra anser vara norm, som vi alla lovar att skicka arga mail till våra politiker om? Kan du skriva om sexualundervisningen och kyrkskolavslutning så skriver jag om badhus och slöja på arbetsplatser?

Sedan kan vi publicera svaren här och bli som en enda stor familj och leva lyckliga i alla sporthojs dagar? :)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

:va

Jag tycker den här diskussionen börjar gå i rundgång nu så jag föreslår att vi gör en lista på saker vi aldrig kommer bli överens om, jag börjar:

• Slöjans betydelse

En Friggebo; We shall overcome.:tummenupp

En sådan lista kan bli mycket lång men också mycket kort, beroende på vilken ingång man väljer för projektet. För övrigt är jag inte riktigt säker på att jag vet vad vi är oeniga om angående slöjans betydelse.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Förmodligen har hon inte blivit tvingad nej.

• Slöjans betydelse

Vi kommer helt enkelt inte bli överens vad vi än säger så vi kan ge upp den biten nu, finns det några andra beröringspunkter som vi kan avklara? Skulle vi kunna göra en lista på effekter av islam som ni anser vara avarter, som kanske jag och andra anser vara norm, som vi alla lovar att skicka arga mail till våra politiker om? Kan du skriva om sexualundervisningen och kyrkskolavslutning så skriver jag om badhus och slöja på arbetsplatser?

Sedan kan vi publicera svaren här och bli som en enda stor familj och leva lyckliga i alla sporthojs dagar? :)

Eftersom du roande, har propagerat mer feministiskt politik i ett genusperspektiv, de senaste sidorna, än vad Gudrun Schyman ens brukar göra i ett helt torgtal, så kan väl jag skriva något i din lista

• Slöjans betydelse
  • Invandringens positiva betydelse för sverige
  • Vapen är dödliga och farliga
  • Liberaler har mycket vettiga ideér
  • Fri abort
  • ....

Hinner inte mer just nu...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Hur var det nu? Vem, eller vilka, av de mindre begåvade drog upp den nära relationen mellan just muslimer, sexövergrepp, pedofili, etc?

För det skulle ju aldrig hända att en kristen utför dylika dåd? Det vet ju alla att alla kristna är små änglar och alla muslimer är onda. För så är det ju per automatik, bara man bekänner sig till en viss tro... :rolleyes:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6222161.ab

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Hur var det nu? Vem, eller vilka, av de mindre begåvade drog upp den nära relationen mellan just muslimer, sexövergrepp, pedofili, etc?

För det skulle ju aldrig hända att en kristen utför dylika dåd? Det vet ju alla att alla kristna är små änglar och alla muslimer är onda. För så är det ju per automatik, bara man bekänner sig till en viss tro... :rolleyes:

Du, vad sägs om att skapa en ny tråd om hur värdelösa alla kristna är så håller vi till ämnet här istället? Tråden har, av någon märklig anledning, blivit en "vi mot dom" där foliehattarna lagt sig på muslimska sidan som "vi" och "dom" symboliserar kristna. Var kommer de kristna in i trådens egentliga budskap?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du, vad sägs om att skapa en ny tråd om hur värdelösa alla kristna är så håller vi till ämnet här istället? Tråden har, av någon märklig anledning, blivit en "vi mot dom" där foliehattarna lagt sig på muslimska sidan som "vi" och "dom" symboliserar kristna. Var kommer de kristna in i trådens egentliga budskap?

Jaha? Så när avarter som pedofili etc tas upp som argument MOT islam, då passar det? Men när det tas upp som argument MOT kristendomen, vilken somliga försöker påskina vara fläckfri, i modern tid, då passar det inte?

Det var inte jag som först tog upp dessa argument i tråden, utan *din* sida, jag blott bemöter dem. Ni kanske borde snacka ihop er först, eller vara sakliga, vilket man får förmoda vore att begära för mycket...

For the record, jag är tämligen anti-islam själv, men jag är däremot ingen struts som gömmer huvudet i sanden och drar alla över en kam.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk

Skillnaden är att sådana svinerier med kraft fördöms även i de egna leden. Det finns i princip ingen kristen som på något sätt kan acceptera detta.

Kan man säga samma sak om barnäktenskap inom islam tror du?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kan man säga samma sak om barnäktenskap inom islam tror du?

Jag vet inte vad mer fattas dig, än läsförståelse, men jag försvarar inte islam på något sätt, jag blott påpekar att kristendomen har sina extrema avarter, också. Ett flertal här inne ser blott saker och ting i antingen svart eller vitt, men det är inte riktigt så enkelt, som synes.

Ska man dra upp barnäktenskap inom islam som argument kan man också göra detsamma inom kristendomen då det finns ett gäng kristna sekter i, exempelvis, det "förlovade landet USA", där förekommer en mängd (sexuella) övergrepp på barn, exempelvis. Kan du googla själv, eller ska jag göra det åt dig?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
... kan väl jag skriva något i din lista

• Slöjans betydelse
  • Invandringens positiva betydelse för sverige
  • Vapen är dödliga och farliga
  • Liberaler har mycket vettiga ideér
  • Fri abort
  • ....

Åh tack, men du missförstod syftet. :) Jag tänkte försöka begränsa mig till det som var aktuellt i den här tråden. Dessutom drar du slutsatser i sakfrågorna ovvan, du skulle listat de frågeställningar vi inte var överens i om du ville vara med, så här:

• Hur reglerade vapen skall vara
  • Kvalitén på liberalers idéer överlag
  • Osv

Försök igen, när du har mer tid!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ett flertal här inne ser blott saker och ting i antingen svart eller vitt, men det är inte riktigt så enkelt, som synes.

Vissa härinne saknar, sorgligt nog, fullständigt förmåga att genom enkel analys sätta sig in i de tankegångar meningsmotståndarna har. Deras argumentation är helt präglad av av känslosamhet, vilken förblindar dem så till den milda grad, att de inte kan nalkas problemet med minsta uns av objektivitet. Tyvärr.:(

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vissa härinne saknar, sorgligt nog, fullständigt förmåga att genom enkel analys sätta sig in i de tankegångar meningsmotståndarna har. Deras argumentation är helt präglad av av känslosamhet, vilken förblindar dem så till den milda grad, att de inte kan nalkas problemet med minsta uns av objektivitet. Tyvärr.:(

Amen!

...om man nu får vara ironisk... :D

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag vet inte vad mer fattas dig, än läsförståelse, men jag försvarar inte islam på något sätt, jag blott påpekar att kristendomen har sina extrema avarter, också. Ett flertal här inne ser blott saker och ting i antingen svart eller vitt, men det är inte riktigt så enkelt, som synes.
Hej Anna Anka. Jag ska förklara vad jag menar en gång till.

Jag har inte sagt att du försvarar islam. Men när du gör detta inlägg är jag tvungen att reagera. Sedan att du själv inte förstår vad du skriver är otur.
Ska man dra upp barnäktenskap inom islam som argument kan man också göra detsamma inom kristendomen då det finns ett gäng kristna sekter i, exempelvis, det "förlovade landet USA", där förekommer en mängd (sexuella) övergrepp på barn, exempelvis. Kan du googla själv, eller ska jag göra det åt dig?
Lite kul att du börjar prata om brist på läsförståelse när du själv utgör själva definitionen på det. Läs mitt tidigare inlägg igen. Fokusera särskilt på den del som resonerar kring respektive religions syn på pedofili (och då pratar jag inte om några förvirrade as till präster i USA som ditt, faktiskt ganska puckade, exempel avser. Utan mer om respektive religions helhetssynen på fenomenet).

Hoppas det går bra :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...