Inga fler minareter i Schweiz

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ta bort den då. Känns ungefär som på samma nivå som att springa runt med naziarmbindel och heila på stan. Skylta med en idiot som ansvarar för miljoner och åter miljoner mördade, torterade och oerhört förtryckta människor. Är du lite efterbliven eller?

Tycker det är tråkigt att man inte kan debattera utan personangrepp.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det blev rätt kul när du fick till detta precis efter Bonnys "perfektare". Såväl "perfekt" som "blind" uttrycker ett tillstånd som inte kan kompareras. Perfekt eller, synonymt fullkomlig, t ex synförmåga innebär att synen inte kan bli bättre. Blind är motsatsen, synen kan inte bli sämre. Man kommer helt enkelt inte längre. Tyckte bara det var lite lustigt med dessa båda icke komparerbara uttryck i anslutning till varandra.
Sorry. :krama

Mitt var iofs medvetet och det trodde jag skulle framgå av den i övrigt något raljerande texten. För övrigt ett vackert ord: Perfektare...
Fast vad händer egentligen om något är "perfekt" och sedan blir bättre?? Som ett dyrt rödvin ungefär... (Väldigt off-topic!)

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Mitt var iofs medvetet och det trodde jag skulle framgå av den i övrigt något raljerande texten. För övrigt ett vackert ord: Perfektare...
Fast vad händer egentligen om något är "perfekt" och sedan blir bättre?? Som ett dyrt rödvin ungefär... (Väldigt off-topic!)

Det framgick, precis som du säger. Först trodde jag att BosoZoku också anspelade på det, men insåg att så ej var fallet, och kunde inte låta bli att flina lite åt det.

Om du använder synonymen "fullkomlig", vilken återfinns i Akademins ordlista, så blir det rätt klart att förbättring ej är möjlig. Rödvinet är inte perfekt förrän möjligen då det peakar. Men visst är perfektare ett vackert ord.:)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Verkar som om de fått blodat tand i Schweiz. :)

Minaretbeslut i Schweiz kan följas av slöjförbud
Två dagar efter den omvälvande folkomröstningen i Schweiz då 57,5 procent av befolkningen röstade för att förbjuda minaretbyggen, driver det högerpopulistiska SVP-partiet på ytterligare i sin kampanj mot islam. Högst på agendan står slöjförbud på offentliga platser. Dessutom vill partiet ha hårdare lagar mot tvångsäktenskap och kvinnlig omskärelse – företeelser som partiet hävdar är muslimska problem. Man vill också stoppa dispens från simlektioner för muslimska elever.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3878479.svd

Nu blir det intressant i denna tråd eftersom Ankan, motståndarlagets intellektuelle chef, också tycker att dispens från simlektioner är dåligt.

Kommer foliehattarna klara sig utan sin andliga ledare? Kommer Ankan ändra uppfattning? Kommer Ankan också byta avatar? Frågorna är många denna kyliga onsdagsmorgon, varma nyheter från centraleuropa till trots. :)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Grejen är ju att "Guilt by association" argumenten är ju högst giltigt i det här fallet så länge man inte MED KRAFT tar avstånd från oegentligheterna och dessutom direkt motarbetar dom. Tycker du att muslimerna gör det?
Enda anledningen till att en i synnerhet stor del muslimer är fundamentalister är ju för att de tillåts i de egna leden.

För min del så ser jag det som helt orimligt att ha den utgångspunkten du har för dina resonemang, nämligen att alla är skyldiga oavsett vad man själv gör eller befinner sig. Därmed kan man bara konstatera att det kommer inte att leda till något konstruktivt att vi diskuterar detta ytterligare, tyvärr. Du har din uppfattning, jag har min. Jag tycker dock (måhända lite navelskådande:)) att jag på ett objektivt sätt har visat på svagheten i ditt resonemang, vilket i och för sig inte innebär att jag anser att det skulle vara förbjudet att tycka illa om islam.

Vi kan argumentera detta hur länge som helst, men muslimer och den muslimska religionen är ingen svärmorsdröm/svärmorsreligion. Det är avföring klädd i olika grader av sammet och silke. Hur fint du än tycker att det är så lurar det en jävligt obehaglig lukt där inne och den kommer att titta fram när du minst anar det.

Om du läser vad jag skrivit i svaren till Markus några inlägg upp i tråden, så ser du att även jag givit uttryck för vissa bekymmer vad gäller islam i Sverige. Men det innebär inte att jag tycker man kan argumentera hur vidlyftigt och framförallt osakligt som helst.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Minaretbeslut i Schweiz kan följas av slöjförbud
Två dagar efter den omvälvande folkomröstningen i Schweiz då 57,5 procent av befolkningen röstade för att förbjuda minaretbyggen, driver det högerpopulistiska SVP-partiet på ytterligare i sin kampanj mot islam. Högst på agendan står slöjförbud på offentliga platser. Dessutom vill partiet ha hårdare lagar mot tvångsäktenskap och kvinnlig omskärelse – företeelser som partiet hävdar är muslimska problem. Man vill också stoppa dispens från simlektioner för muslimska elever.

Vem är förvånad över att SVP nu försöker flytta fram positionerna ytterligare? Möjligen kunde man undra om det inte hade varit begåvat att först avvakta ett formellt beslut om minaretförbudet innan man gör nya utspel.

Nu blir det intressant i denna tråd eftersom Ankan, motståndarlagets intellektuelle chef, också tycker att dispens från simlektioner är dåligt.

Haha, det är nog många som vill avsätta mig som chef, eftersom jag tydligen inte är helt renlärig.:lol

Kommer foliehattarna klara sig utan sin andliga ledare? Kommer Ankan ändra uppfattning? Kommer Ankan också byta avatar? Frågorna är många denna kyliga onsdagsmorgon, varma nyheter från centraleuropa till trots. :)

Inget avatarbyte, men ändå viss förändring. Ser du vilken?:)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
'
Fan vad härligt! :banana
Jag hoppas det fortsätter med förbud och inskränkningar i frihetens namn och att allt avslutas med en stor fest med bokbål där man bränner Koranen och muslimsk litteratur.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
'
Jag hoppas det fortsätter med förbud och inskränkningar i frihetens namn och att allt avslutas med en stor fest med bokbål där man bränner Koranen och muslimsk litteratur.
Ja, för sådana åtgärder är ju ganska närbesläktat med tvångsäktenskap, kvinnlig omskärelse och liknande seder inom islam som du med flera omfamnar.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja, för sådana åtgärder är ju ganska närbesläktat med tvångsäktenskap, kvinnlig omskärelse och liknande delar inom islam som du med flera omfamnar.

Gör jag? Varifrån lyckas du fantisera ihop det? Du måste ju vara omåttligt dum i huvudet! Du får väl delta i samma utmaning som valen fick.
- Hitta ett enda inlägg där jag förespråkar islam eller valfri annan religion!

På vilket sätt gör ett minaretförbud att kvinnors slipper omskärelse?! :va
Är du full?

Omskärelse skall givetvis klassas som misshandel eller vållande till kroppsskada o.s.v. Kvinnlig omskärelse är f.ö redan förbjudet i Sverige. Sen kan man givetvis diskutera påföljderna och rättspraxis. Men redan nu finns det fall där föräldrar dömts för att de låtit omskära sina döttrar i utlandet.

Det är beklagligt att man låter dem skära i pojkar här i Sverige men där är jag å andra sidan rätt säker att både Markus och Bazooka är väldigt överseende eftersom en inskränkning av manlig omskärelse skulle innebära att judarna drabbades av samma förbud.

För mig tror jag att dylika domar gör mer nytta för tjejernas underliv än en inskränkning som drabbar alla de muslimer som INTE kommer från länder som har fittskärning som en del av sin kultur.

"Den 42-åriga mamma som låtit könstympa sin dotter dömdes i dag till tre års fängelse av Mölndals tingsrätt."
http://www.expressen.se/1.431439 :fakta

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vem är förvånad över att SVP nu försöker flytta fram positionerna ytterligare?

Förvånad? nej
Genuint glad? you bet

:)

Gör jag? Varifrån lyckas du fantisera ihop det? Du måste ju vara omåttligt dum i huvudet!

Det är beklagligt att man låter dem skära i pojkar här i Sverige men där är jag å andra sidan rätt säker att både Markus och Bazooka är väldigt överseende eftersom en inskränkning av manlig omskärelse skulle innebära att judarna drabbades av samma förbud.

Inte alls, blanda inte in mig i dina snoppfantasier.

Förresten anordnar muslimer stor demonstration mot, hör och häpna, Nalin Pekgul idag efter som hon hetsar mot muslimer genom att beklaga utbredd extremism. :lol

DEMONSTRATION MOT NYA ANTIISLAMSKA SOCIALDEMOKRATERNA
"...den socialdemokratiska politikern Nalin Pekgul under hösten hunnit med att kalla muslimerna i Rinkeby-Tensta för ”islamister”, ”extremister” och ”talibaner”...Uppenbart har socialdemokraterna bestämt sig för rida på den antiislamska våg som sköljer över Europa ...Är du också upprörd över att socialdemokraterna slagit in på den populistiska, etnopolitiska vägen som upprättar ett vi och dem. Stå då upp mot antiislam vare sig den kommer från (SD) eller (S). Demonstrationen hålls utanför socialdemokraternas förbundskansli på Sveavägen 68, t-bana Rådmansgatan nu på onsdag. Vi samlas på Konserthustrappan på Hötorget och vandrar därifrån kl. 13.30.

För mer information: fatima.doubakil@mmrk.org, tel 076-065 09 19"

http://www.mynewsdesk.com/se/view/p...ot-nya-antiislamska-socialdemokraterna-347967

Och ni har mage att sitta och säga att vi överdriver. :confused:

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Ja, visst är det och det var därför jag blev förbannad när han, indirekt, började kalla mig idiot fast då omskrivet som "omskärelse och tvångsäktenskaps-kramare" :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, visst är det och det var därför jag blev förbannad när han, indirekt, började kalla mig idiot fast då omskrivet som "omskärelse och tvångsäktenskaps-kramare" :)

Mm, förstår att det känns kränkande men du kanske borde fundera på om ditt nitiska gnäll mot alla som kritiserar islam och menar att den har del i skulden för avarterna - även om du nu inte råkar tycka så - kan skapa missförstånd.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
kan skapa missförstånd.

Jo, att dreggel och stuff aldrig förstår är jag medveten om och att du medvetet missförstår för att elda på är ju ingen nyhet.

Däremot tror jag att huvuddelen av SH:s läsare faktiskt kan förstå att man inte behöver vara omskärelsekramare bara för att man inte vill förbjuda folk att klä sig som de vill på allmän plats eller att man inte är hedersmordsförespråkare bara för att man tycker att minareter skall genomgå samma miljöprövning och bygglovs-process som alla andra byggnader i samhället.

Varför tror du att muslimska kvinnors fittor kommer klara sig bättre för att man förbjuder dem att ha sjal på allmän plats i sann 30-talsanda?!

Är det inte bättre att kasta fittskärare i fängelse för tilltaget?!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jo, att dreggel och stuff aldrig förstår är jag medveten om och att du medvetet missförstår för att elda på är ju ingen nyhet.

Däremot tror jag att huvuddelen av SH:s läsare faktiskt kan förstå att man inte behöver vara omskärelsekramare bara för att man inte vill förbjuda folk att klä sig som de vill på allmän plats eller att man inte är hedersmordsförespråkare bara för att man tycker att minareter skall genomgå samma miljöprövning och bygglovs-process som alla andra byggnader i samhället.

Varför tror du att muslimska kvinnors fittor kommer klara sig bättre för att manf örbjuder dem att ha sjal påallmän plats i sann 30-talsanda?!

Är det inte bättre att kasta fittskärare i fängelse för tilltaget?!
:hihi Den här tråden är fanimej helt makalös!

_______
I allmänhet tycker jag att det är bra att generalisera. Gör det mer! Alla. Do it. Do it now!!!1

Ädit: :näsblod

Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Gör jag? Varifrån lyckas du fantisera ihop det? Du måste ju vara omåttligt dum i huvudet! Du får väl delta i samma utmaning som valen fick.
- Hitta ett enda inlägg där jag förespråkar islam eller valfri annan religion!
Du får väl uttrycka dig tydligare. Du besvarar Markus inlägg, där det bland annat framgår att "partiet vill ha hårdare lagar mot tvångsäktenskap och kvinnlig omskärelse", med:
'
Hur tycker du att vi ska tolka det?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
"Dra alla över en kam" De tjatas om den jävla kammen hela tiden i dessa diskutioner. varför kan man inte dra alla över en kam. Man gör de pga sina egna livserfarenheter.
De lär man sig ju när man tar körkortet att om man kör samma väg varje dag i en månad och på samma ställe varje dag kliver de över en stor dum älg tillslut räknar man ju med de och kör således sakta! Även om den 304 älgen är en smart och trevlig jävel som stannar och väntar.

Och att säga att de bara är några extremister i de muslimska grupperna är ju vekrligen att blunda för de uppenbara. Var de ingen som såg nyheterna när en hel stad/by stod och slog en ihjälbränd soldat med sina skor för att sedan släpa han efter en bil. Till pöbelns jubel. De var minnsan inga vänster människor där som skrev dömande artiklar om folkets beteende dagen efter.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka