Inga fler minareter i Schweiz

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det där får du gärna utveckla lite. Bör manlig omskärelse förbjudas?

Inte alls, var och en som är 18 år eller äldre och känner för att klippa av sin balle skall så vara fri att göra, i Allahs namn eller i Guds och den Helige andens namn.

Att man skulle få skära förhuden, fittan eller öronen av barn är däremot helt befängt. Man får ju inte ens kupera hundar längre, men små arab- resp judebarn går bra tydligen. Åh visst ja, de blir ju krengkta om vi förbjuder dem, buhuhuhu.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Inte alls, var och en som är 18 år eller äldre och känner för att klippa av sin balle skall så vara fri att göra, i Allahs namn eller i Guds och den Helige andens namn.

Att man skulle få skära förhuden, fittan eller öronen av barn är däremot helt befängt.

Bra, då är vi helt överens. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
" Var de ingen som såg nyheterna när en hel stad/by stod och slog en ihjälbränd soldat med sina skor för att sedan släpa han efter en bil.

Du måste skoja...
.....Ta valfritt krig och valfri ockuperad nation oavsett religion så kommer du kunna göra långa listor med övergrepp.
Ta något som hänt betydligt närmare...
8000 muslimska män massakrerades i Bosnien.... Är det en handling som är representativ för kristna? Européer? I Europa har vi ju en stark tradition av folkmord....

I Rwanda mördades 800000 människor. Som ansvariga anser man stadsmakten under ledning av ett kristdemokratiskt parti.

Två folkmord på 90:talet. Ett i forna Jugoslavien och ett i Rwanda. Bakom båda folkmorden står "kristna" med taktpinnen i näven.

Är det representativt för kristna?
...eller är det ytterligare ett bevis på att folk som upplever krig är beredda att begå ondskefulla handlingar oavsett religionstillhörighet?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför tror du att muslimska kvinnors fittor kommer klara sig bättre för att man förbjuder dem att ha sjal på allmän plats i sann 30-talsanda?!

Är det inte bättre att kasta fittskärare i fängelse för tilltaget?!

Fittans vara eller inte vara hänger ihop med slöjan, båda är ett sätt att kontrollera kvinnans sexualitet och kvinnan i sin helhet. Där i skiljer sig nog våra tolkningar av omvärlden, jag menar att slöjan är ett maktmedel - precis som att kupera klittan. Jag har förstått att du mest tycker den är ett skoj inslag i förortscentrumet men jag delar inte den uppfattningen.

Naturligtvis skall den som redan begått ett brott kastas rakt in på SPA-anläggningen, i det är vi överens. Frågan är hur man utrotar beteendet, enligt mig så gör man det genom att förbjuda allt förtryck baserat på kön och etnicitet och i det ingår att ta bort rasistiska och kvinnoförtryckande symboler.

Jag förväntar mig inte att vi blir överens i frågan.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Naturligtvis skall den som redan begått ett brott kastas rakt in på SPA-anläggningen, i det är vi överens. Frågan är hur man utrotar beteendet, enligt mig så gör man det genom att förbjuda allt förtryck baserat på kön och etnicitet och i det ingår att ta bort rasistiska och kvinnoförtryckande symboler.

Är det nödvändigt att förbjuda slöjor i alla väder med den motiveringen att män fötrycker sina kvinnor genom att tvinga dem bära slöja? Jag är tveksam till det. Självfallet skall kvinnoförtryck inte få förekomma, ingen kvinna skall tvingas bära något plagg whatsoever mot sin vilja. Men ett ingrepp i människans frihet att klä sig som den vill bör vara proportionellt försvarligt i förhållande till det mål man vill uppnå. Man brukar vidare säga att det målet inte skall kunna uppnås på annat och mindre ingripande sätt. Om en man tvingar en kvinna att klä sig på visst sätt mot hennes vilja, borde väl detta kunna bestraffas som olaga tvång. Vissa utredningsproblem kanske blir följden, men det får man måhända ta för att de kvinnor som ändock frivilligt väljer att använda slöja skall få göra det.

När jag var liten sprang vartenda medelålders fruntimmer omkring med sjalett på huvudet. Skulle man förbjuda det också, eller skulle ett förbud bara omfatta religiöst motiverade huvudbonader? Ett sådant förbud skulle bli mycket komplicerat att konstruera på ett rättsligt hållbart sätt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det nödvändigt att förbjuda slöjor i alla väder med den motiveringen att män fötrycker sina kvinnor genom att tvinga dem bära slöja? Jag är tveksam till det. Självfallet skall kvinnoförtryck inte få förekomma, ingen kvinna skall tvingas bära något plagg whatsoever mot sin vilja. Men ett ingrepp i människans frihet att klä sig som den vill bör vara proportionellt försvarligt i förhållande till det mål man vill uppnå. Man brukar vidare säga att det målet inte skall kunna uppnås på annat och mindre ingripande sätt. Om en man tvingar en kvinna att klä sig på visst sätt mot hennes vilja, borde väl detta kunna bestraffas som olaga tvång. Vissa utredningsproblem kanske blir följden, men det får man måhända ta för att de kvinnor som ändock frivilligt väljer att använda slöja skall få göra det.

När jag var liten sprang vartenda medelålders fruntimmer omkring med sjalett på huvudet. Skulle man förbjuda det också, eller skulle ett förbud bara omfatta religiöst motiverade huvudbonader? Ett sådant förbud skulle bli mycket komplicerat att konstruera på ett rättsligt hållbart sätt.

En del, företrädesvis kvinnor från muslimsk bakgrund, menar att absolut ingen valt slöjan själv. När var och varannan 7-10-åring i ett förortscentrum går runt som påskkärring 24/7 så börjar jag verkligen undra hur frivilligt det är.
Kanske att de som verkligen vill ha nu borde få stå tillbaka för att hjälpa de som inte vill ha, som jag tror är en majoritet eller åtminstone en betydande andel.

Det finns människor som säkert vill gå runt nakna på allmän plats eller vara utklädda till Muminpappa på sitt jobb på banken, gissa vad - ibland får man inte som man vill.

Sedan kan man ju undra var man drar gränsen för den personliga "friheten", om någon säger sig vilja vara fri att bli inlåst och aldrig få gå ut, skall samhället acceptera det eller skall samhället ifrågasätta det?

Jag tycker det finns tydliga bevis på att kvinnor i slöja inte lever fria liv, ingen har någonsin sett dem med en man av annan etnicitet, ingen har någonsin sett dem med flickvän, ingen har någonsin sett dem på krogen, man ser dem knappt på arbetsplatser men det förekommer numera, man ser dem inte på promenad ensamma, man ser dem inte med husdjur. Tydligen är det så att har man slöja så lever man inte som andra svenska kvinnor, och det tycker jag att de skall tvingas göra eller så får de dra igen, jag vill inte ha en massa UFO:n som kommer hit på grund av våra skyhöga bidragsnivåer och går och gömmer sig.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Du måste skoja...
.....Ta valfritt krig och valfri ockuperad nation oavsett religion så kommer du kunna göra långa listor med övergrepp.
Ta något som hänt betydligt närmare...
8000 muslimska män massakrerades i Bosnien.... Är det en handling som är representativ för kristna? Européer? I Europa har vi ju en stark tradition av folkmord....

I Rwanda mördades 800000 människor. Som ansvariga anser man stadsmakten under ledning av ett kristdemokratiskt parti.

Två folkmord på 90:talet. Ett i forna Jugoslavien och ett i Rwanda. Bakom båda folkmorden står "kristna" med taktpinnen i näven.

Är det representativt för kristna?
...eller är det ytterligare ett bevis på att folk som upplever krig är beredda att begå ondskefulla handlingar oavsett religionstillhörighet?

Du missade nog lite av poängen de jag menar är att de inte är krigare som pysslar med detta utan de är allmän underhållning kvinnor och barn ska vara med och slå på liket woho!!:banana De visar lite mentaliteten hos dessa folkslag. Ok döda folk när ni krigar men detta folkslag utmärker sig i mina ögon som välldigt sadistiska.

Kul att du tar upp bosnien som väll så vitt jag vet är en "helig" blandning av religoner och vi ser ju vilket enormt fredlit land de har varit historiskt sett.

Förövrigt är jag inte här för att debattera hurvida kristendomen är bättre en någon anna religon om jag fick bestämma skulle alla religioner förbjudas. vi får helt enkelt leva med att vi bara är djur som är här för att äta knulla sova skita dö! inget mer speciellt än så!
Men om man ser till de människor som utövar kristendom idag år 2009 vill jag påstå att de inte på långa vägar är så galna som ex muslimska utövare.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Förövrigt är jag inte här för att debattera hurvida kristendomen är bättre en någon anna religon om jag fick bestämma skulle alla religioner förbjudas. vi får helt enkelt leva med att vi bara är djur som är här för att äta knulla sova skita dö! inget mer speciellt än så!
Men om man ser till de människor som utövar kristendom idag år 2009 vill jag påstå att de inte på långa vägar är så galna som ex muslimska utövare.
För att peka på lite bristande logik här...

1. Vi är helt eniga om att vi bara är djur! Backas upp av alla människor är genetiskt näst intill identiska.

2. Samtidigt menar du att det finns skillnader i t.ex. galenskap eller potentiellt avskyvärt beteende.

Bara lite nyfiken...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ok döda folk när ni krigar men detta folkslag utmärker sig i mina ögon som välldigt sadistiska.

Man kanske inte tycker att det är sådär vansinnigt hemskt att sparka på en död soldatkropp om man vid tidigare tillfällen sett släkt och vänner huggas ihjäl med machete eller om man plockat ihop kroppsdelarna från sin familj som sprängts av en granat eller om man försökt rädda sina barn som äts upp av vit fosfor....

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
hur bra det funkade i Bosnien när man blandade etniciteter och religioner hejvilt.

Så de massakrerade muslimerna får skylla sig själva?! :va
Tycker det är rätt osmakligt att du förringar folkmord med kommentarer som om att det är så det går om man "etno-mixar"....

Det är inte bara osmakligt, det är vidrigt. Helt plötsligt verkar du uppvisa förståelse för folkmord.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Så de massakrerade muslimerna får skylla sig själva?! :va
Tycker det är rätt osmakligt att du förringar folkmord med kommentarer som om att det är så det går om man "etno-mixar"....

Förringar? Snarare tvärtom, men till skillnad från dig så känner jag rätt många från det området och i och med det så vet jag att det fanns sjuka övergrepp från samtliga sidor.

Läsförståelsen är som vanligt på topp ja? :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...och i och med det så vet jag att det fanns sjuka övergrepp från samtliga sidor.

Läsförståelsen är som vanligt på topp ja? :D

PÅ tal om läsförståelse:

I samma inlägg som du refererar till skrev jag två rader tidigare:

....En läskunnig skulle kunna tolka det som att jag påpekar att övergrepp sker på båda i sidor, i alla läger, i alla konflikter....

Men en folkmordskramare som du kanske bara läser det du vill läsa och upprörs över sånt muslimer gör och inte det de utsätts för...

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
....För en läskunnig skulle man kunna tolka det som att jag påpekar att övergrepp sker på båda i sidor, i alla läger, i alla konflikter....

Och? Det är väl inte jag som anklagar dig för att förespråka och förringa folkmord? Jag skrev bara att du tog ett skevt exempel och tydligen tog du åt dig. Sen valde du ju att framhäva vissa saker lite extra vilket gör att du vinklar storyn lite.

Snälla, LÄS nu innan du kommer med absurda påståenden igen. Vad som står i raderna inte vad din fantasi sätter emellan dem.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
För att peka på lite bristande logik här...

1. Vi är helt eniga om att vi bara är djur! Backas upp av alla människor är genetiskt näst intill identiska.

2. Samtidigt menar du att det finns skillnader i t.ex. galenskap eller potentiellt avskyvärt beteende.

Bara lite nyfiken...

Yes! right on the money.
Vi är alla identiska gjorda av kött och blod! Men vi blir som vi umgås!
Om du växer upp med att kvinnor ska tucktas och allah(hur fan stavas de) är den allsmäcktiga ELLER gud och att de är helt ok att döda sin dotter för att hon har legat med fel person. Så blir du ju påverkad och kommer troligtvis föra över de till dina barn.
Sätt de sedan i rellation till exempelvis svenska barn vars största problem är att tomten kanske ser att de inte städat rummet vilket kommer resultera i mindre julklappar. Då får vi tama små pojkar som inte vågar säga ett knysst.

Detta tycker Jag är välldigt tydligt på adopterade barn ta vilket barn som helst från vilken del av världen du vill och ge den till svenska förälldrar så kommer den bli som föräldrarna

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Absolut! Om det är gripet ur luften. Du har ingenting som stödjer dina sinnessjuka påståenden. Börjar luta åt banning om du fortsätter sådär.

Jag fick ju höra att jag var hedersmordskramare och omskärelsekramare så jag trodde lixom att det tillhörde tråden att köra med den typen av retorik.

Vad tycker du själv om manlig omskärelse? :)

Jag är emot.
Markus är emot.

Du då?

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Man kanske inte tycker att det är sådär vansinnigt hemskt att sparka på en död soldatkropp om man vid tidigare tillfällen sett släkt och vänner huggas ihjäl med machete eller om man plockat ihop kroppsdelarna från sin familj som sprängts av en granat eller om man försökt rädda sina barn som äts upp av vit fosfor....

Helt rätt !:Bugar
Man blir avtrubbad av att se så mycket krig som dessa människor har.
Men faktum kvarstår att de som slängde granater och högg ihjäl folk med machete knappast gjorde de med hela familjen.
Och hur länge kan man beskylla sitt beteende på forna krig? Är de ok att flyktingar kommer hit och sparkar ner en snubbe på gatan för att deras familjer blev sprängda?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är de ok att flyktingar kommer hit och sparkar ner en snubbe på gatan för att deras familjer blev sprängda?

Har du hört om något endaste misshandelsfall där förövaren fått straffet sänkt för att denne haft det taskigt i hemlandet? :va

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka