Vilket jävla gnäll det är här...
Bara för att man gillar att göra något, typ köra fort, betyder det inte att det är någon jävla rättighet!!!
På många här i tråden låter det som rättssamhället gör direkt fel när fortkörare bestraffas. Om ni tänker ett enda jävla steg utanför era trångsynta tankegångar skulle ni inse att det faktiskt finns ett samband mellan hastighet och olyckor. Samhället sätter inte hastighetsgränser och böter av rent jävelskap, oavsett vad ni tror.
Med det sagt vill jag inte påstå jag är någon ängel i trafiken, men om jag torskar förväntar jag mej rättsliga påföljder eftersom jag inser att även om det är dåligt för mej just då, så är det bra för samhället i stort.
Ja, sambandet mellan olyckor och hastighet är om jag inte minns fel i första hand att verkningarna av olyckorna som sker blir värre, men att det inte är en statistiskt signifikant skillnad i mängd olyckor. Det som ger upphov till olyckorna kvarstår även i lägre hastigheter om det inte är rent galna hastigheter.
Dvs, om jag inte minns fel...
Och de gånger jag råkat ut för olyckor har det inte en endaste gång varit hastighetsrelaterat, så i min statistiskt insignifikanta erfarenhet så verkar det stämma.