Inte långt ifrån att sänka uppkörnings gubben!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Im-2-fast-4-u skrev:
men jag va trevlig och visade respekt, jag sa inte bög till honom grejen va det att han itne ens kunde svara på vad jag gjorde fel han hadde inget svar, han sa bara fel bromsteknik.
sen nochalera mej totalt! och mina kompisar som försökte få ut ur honom vad felet va han bara vände på huvet och snackade vidare med sin polare :huvet
Vad är så svårt att förstå med att du använde fel bromsteknik? Bromssträckan blev för lång. Du bromsade för löst. Du bromsade inte hårt nog. Alla dessa saker är ganska enkla att förstå, man behöver knappast skriva dom på en lapp och visa dej bokstäverna......
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag har absolut ingen aning om hur det gick till. Men min inställning och min erfarenhet av uppkörningskontrollanter är att dom är trevliga och hjälpsamma. Därför har jag svårt att inte tänka på hur "Den andres sida" av historien ser ut.

Istället för att gnäbba vidare om det här så säger jag synd på uppkörningen men träna mera och lycka till på nästa uppkörning.
 

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ingarö
Hoj
R6
Såja såja... Som sagt, inspektörerna är Gudar även om man inte samtycker med deras beslut. Kuggade en av mina uppkörningar (i spöregn) på inbromsningen, eftersom Guden tyckte att "det fanns tendens till låsning" och han vågade inte riskera att jag fick en låsning.
Det är bara att tacka och ta emot, vara trevlig och återkomma.
Man vinner ingenting på att vara otrevlig, speciellt inte om man får samma snubbe vid nästa uppkörning!
Det är bara att bita i det blöta äpplet :va och öva mer!
Trötta ut dem bara, det går säkert bra nästa gång!
Öva på inbromsning och på att behålla ditt dåliga humör för dig själv i vissa situationer.

Lycka till nästa gång!
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Ditt uppträdande kanske inte var det bästa..
Du sa ju själv att du körde som en "dåre" tillbaka!??!

Se det som en säkerhet för dig själv..
Du behöver öva på bromsning helt enkelt..
När du väl klarat kortet så lär du vara en gud på bromsningar, och tro mig..Det lär du ha nytta av!

På´t igen och lycka till!
 

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Nära kontinenten
Hoj
954
Citat:"2 små fel :för litet avstånd till övriga fordon, fel kurvorna vid skymda kurvor
vadå manöver banan, mot parkering i typ 100 blås, mina kompisar trykte in mig där för jag va inte långt ifrån på sänka han"

Ha Ha, du bevisade att han hade rätt i sin bedömning! Du ska fan inte ha nåt körkort!
Mogna eller förbli ett moppefucko!
 

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Ort
La Suede
Hoj
Hornet
Smart agerande från din sida.....

Hade ju varit riktigt smart att däcka honom, sparka lite på han & kalla honom riksbög, detta förstås EFTER det att du hade bett honom att själv göra bromsprovet.

Uppfattade jag rätt att du har varit körskolelärare? *haha* tillåt mig småle!

Med din attityd kan jag bara önska dig ett STORT lycka till!

:corn
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Som uppkörningsman måste man vara otroligt trött på upprörda personer som missat sin uppkörning. Det är nog en minoritet som accepterar att deras kunskaper inte räcker hela vägen.

Om man har övningskört privat och misslyckats med tre uppkörningar är det nog dags att ta några lektioner i en körskola. Trafiklärare kan påpeka saker som man omöjligen kommer på själv. Ring till Anita's och ta ett par lektioner med Micke (han hette väl så?).
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
mossen skrev:
Uppfattade jag rätt att du har varit körskolelärare? *haha* tillåt mig småle!

:corn

Nej, rimligtvis var det hans handledare (eller vad det heter) som hade varit körskolelärare...
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Denna inställningen hade jag förra året... det gav inget kort!
Be en körskollärare kolla på dig en gång och se vad han säger innan du försöker igen...
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Im-2-fast-4-u skrev:
det hadde redan släppt 2 gånger med bakhjulet när jag va ute värmde upp ..

vadå? bakbroms? den trodde jag man hade för syns skull? skit i den...

min körslärare sa till mej att bakbromsen den behöver man inte använda, men för att uppkörningsgubben ska bli glad så peta åtminstone lite på den när du är ute o kör på vägen.

//håkan
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Nudelman skrev:
mm, frustrerad kan man bli på gubbar som inte har mycket och göra i sina tragiska liv.

Moppefucko.com?

Kan bara hålla med andra talare i tråden. Om du resonerar och reagerar så, så kan du lika gärna strunta i det.

Som Most Wanted NKPG sa: gör om, gör rätt!
 

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Grödinge
Hoj
ZX7R 97:a
Nog faan för att gubbarna kan vara griniga... :fatta!

Det fick jag oxå uppleva, fick även ring och lillfingert klämt mellan gashandtag och bromsen...
"För att visa hur ont det skulle göra om jag trillade om jag bromsade med bara två fingrar" :kocko
Det kan jag säga, gjorde en upprörd...

Sen att man trillade dit på kurvteknik, var ju bara att rycka på axlarna, fråga hur han tyckte att man ska ta kurvorna...
Boka en ny uppkörningstid, och på den nya tiden visa hur mycket man kan skära en kurva...
Hade fått för mig att de tyckte det var bra om man var försiktig... Icke sa nicke.. Inte gubben jag hade iallafall... Feta nerlägg var det som gällde! :yoparty

Ehhh, det jag ville komma till var :rolleyes:

Använd all den ilskan och besvikelsen till att visa honom nästa gång att du e bäst på att bromsa...

*EDIT* Om du nu kan bromsa ordentligt! :va
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
Jävligt tråkigt :( regnade också då jag körde upp, och det gick åt skogen, mest pga mig...Uppkörningsmannen var super, ruskigt trevlig och var väldigt ledsen när han var tvungen attt avbryta, vi snackade lite om vad jag skulle träna på och sa att vi ses snart igen på en ny uppköning och vi tar nya tag och grejar det då!. Tackade för mig, känndes genast lite bättre, fast man hade en klump i bröstet..

jag var alldeles för omogen för att köra upp då...Hoppas på klara det på tisdag nu!


Edit: Tycker att det var den ultimata uppkörningsmannen, helt korrekt var han mot mig. Skulle gjort samma sak, även om det är tråkigt att man blir kuggad/kuggar någon..
 
Last edited:

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Hade jag varit uppkörningsgubbe hade jag underkänt dig enbart för ditt inlägg...ge det några år av mognad och försök igen grabben...
 

The Ace

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Gbg
Hoj
Suzuki SV650s
Tror inte rikitg på det där om att inspektören är en idiot teorin eller dyligt, denna mannen som du kastar smädelser på har antagligen en hel del erfarenhet som inspektör och har bergis kört MC ännu längre, med andra ord så har har han garanterat vart med om ett och annat i uppkörningsväg. Han har garanterat varit med om att kugga och godkäna folk i ur och skur, i kokande asfalt en varm sommardag och i hagel, åska och drivis en kall april dag, han VET vad som är en acceptabel bromssträcka i alla förhållanden, han vet att han klarar en sån inbromsning och behöver inte bevisa det för dig, han vet om du är redo för ett körkort eller inte.
Tror inte att dom kuggar för att dom känner för det eller att han inte fick sig ett skjut av gumman kvällen innan, dom är nog proffsigare än så.
Visst, dom har säker en kvot av kuggningar som dom måste upfylla för att inte bli granskade själva, men jag är tämligen säker på att gör dom bara ett riktigt jobb så hamnar dom på den kvoten.
Alla som kommer till en uppkörning är helt enkelt inte redo för ett körkort, MC som bil, och det ska vi som trafikanter vara jävligt glada för.

Bara mina 5 cent
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top