Inte långt ifrån att sänka uppkörnings gubben!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Im-2-fast-4-u skrev:
...sen lyssna han inte nåt mer vad jag sa...
Nä, varför skulle han det? Man skall inte snacka sig till ett körkort, man skall visa att man kan köra på ett tillfredsställande sätt.
 

micklar

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha TDM 850
Låste du framhjulet någon gång? Om inte så kunde du ju bromsat hårdare, eller hur?
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Im-2-fast-4-u skrev:
Sen på 3dje försöket så gjorde jag nästan en stoppie han ba: Fel teknik sen lyssna han inte nåt mer vad jag sa han blockerade allting asså

Beskriv hur du bromsar. Hårt först sedan släpper efter lite eller tvärtom? Någon kan säkert komma med något tips, sen är det bara å öva...
 

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Ort
stockholm
Hoj
Kawa Ztusen
fixa en BMW hoj med ABS...då är det problemet ur världen..

Hoppas du fixar det nästa gång...det kommer ordna sig :tuttar
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag tror att folk funderar såhär:
"Killen har en Gixxer1000 och klarar inte av bromstestet på uppkörningen, han borde kanske startat med en lättare hoj.... Dessutom är han besviken och skyller sitt misslyckande på trafikförerättaren."

Så, om du vill göra ett försök på en mindre hoj så kan vi byta rakt av, ktmjacke sa nyss att en Virago är en utmärkt uppkörningeshoj. Try it, U might like it.
 

BigChief

Hail and kill!
Gick med
21 May 2004
Ort
Sandviken
Hoj
Kawasaki ZZR1100
Det enda jag undrar är; Varför kallade du honom bög? Tror du att det skulle ge dig en till chans?

Not very klevvert

:lol
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Im-2-fast-4-u skrev:
Men skulle du inte lacka på honom ifall han säger att du har gjort fel sen när du frågar vad som gick snett så sitter han o skriver på papper och nonchalerar dig..?

Nej inte om jag visste att jag uppförde mig som en liten skitunge! Man ska vara trevlig och visa respekt för dom om dom säger att man bromsar för löst... Inte svara otrevligt och gnälla, som jag fick uppfattningen att du gjorde.


Tänk till själv för faan. Om du vore uppkörningskontrollant, skulle du vara "lös" på reglerna och släppa ut vem faan som helst med en hoj på vägarna? Det har redan skett otroligt mycket olyckor... och jag vet hur vi som HAR körkort kör ibland. jag vet iallafall att om JAG vore kontrollant, och någon skulle vara otrevlig skulle den personen åka ut på en gång.
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
ja förstår inte riktigt varför alla är så jävla taskiga?..Känner ni nån grupptryck när nån säger att han inte kan bromsa?

Jag förstår mycket väl att han vart frustrerad på 3,dje försöket till att ta kortet när uppkörnings killen verkar lite snäv. Och det är väl inte helt enkelt att bromsa hårt på blöt underlag när man kanske e stressad nervös och kanske inte allt för van att bromsa eller köra i ös regn..

Kan förstå att man blir irreterad när uppkörningskillen inte ens kan svara på frågorna..Han kommer antaligen inte ändra sig men man vill gärna veta vad man gjorde för fel och hur man kan rätta till det.

Hojj åkande är inte att föredra i ös regn (förutom cross då =P)
Sen att du kallade han bög och liknande tänker jag inte försvara..det va dumt..
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
du bromsade ju för lite....ööööhh :7peta
 

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
vågen skrev:
Nej inte om jag visste att jag uppförde mig som en liten skitunge! Man ska vara trevlig och visa respekt för dom om dom säger att man bromsar för löst... Inte svara otrevligt och gnälla, som jag fick uppfattningen att du gjorde.


Tänk till själv för faan. Om du vore uppkörningskontrollant, skulle du vara "lös" på reglerna och släppa ut vem faan som helst med en hoj på vägarna? Det har redan skett otroligt mycket olyckor... och jag vet hur vi som HAR körkort kör ibland. jag vet iallafall att om JAG vore kontrollant, och någon skulle vara otrevlig skulle den personen åka ut på en gång.




men jag va trevlig och visade respekt, jag sa inte bög till honom grejen va det att han itne ens kunde svara på vad jag gjorde fel han hadde inget svar, han sa bara fel bromsteknik.
sen nochalera mej totalt! och mina kompisar som försökte få ut ur honom vad felet va han bara vände på huvet och snackade vidare med sin polare :huvet
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag åkte på att jag inte bromsade med frambromsen med nerlägg i trafik, dvs släppte innan jag svängde helt och korrigerade med bakbromsen. Sen lite allmänt hög hastighet oxo men det behöver man ju int ta upp :tungan

Visst nog kan man va arg, men det är bara att köra upp igen om man vill ha någe kort. Å dessutom köra på uppkörningsmans villkor
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
vågen skrev:
Nej inte om jag visste att jag uppförde mig som en liten skitunge! Man ska vara trevlig och visa respekt för dom om dom säger att man bromsar för löst... Inte svara otrevligt och gnälla, som jag fick uppfattningen att du gjorde.


Tänk till själv för faan. Om du vore uppkörningskontrollant, skulle du vara "lös" på reglerna och släppa ut vem faan som helst med en hoj på vägarna? Det har redan skett otroligt mycket olyckor... och jag vet hur vi som HAR körkort kör ibland. jag vet iallafall att om JAG vore kontrollant, och någon skulle vara otrevlig skulle den personen åka ut på en gång.


Instämmer det vågen säger! Jag hade oturen att få övningsköra i regn stort sett varje gång fram till uppkörningsdagen. Men nu i efterhand så känner jag faktiskt att det var nyttigt. Peppa dig själv så går det garanterat bättre nästa gång. Tyvärr var det omoget att köra tillbaka som du beskrev i första texten. Lyssna på läraren även om du tycker att det inte kommer vara till nån nytta efter att du fått kortet. Var trevlig så kan man ju alltid hoppas att han är det tillbaka. Om inte så håll alltid god min. :tummenupp

P.s Om du nu tycker att han gjorde nåt fel så anmäl händelsen.
 
Last edited:

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsx 1400
ktmjacke skrev:
Förstår att du är frustrerad o lider med dig,men samtidigt tror jag inte gubben ville jävlas med dig heller.När jag körde upp så hade jag fått tipset att fejka bakbromsning vid regn genom att ha hålfoten mitt på pinnen o trycka lite lätt så att det ser ut som att du bromsar,sen sköter du resten med fotbromsen.Viragon som jag hade lånat bromsade nästan tillräckligt för låsning bara genom att kardandriften fick bromsa vid vått väglag,använde man bakbromsen va det som att åka pulka vid 90 inbromsningen. mvh//jacke


japp foten på bakbromsen för o markera mest... den skall ju vara med vid effektiv bromsning i 50 som de kallar det
missade på det själv första gng
 

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
motardnisse skrev:
Instämmer det vågen säger! Jag hade oturen att få övningsköra i regn stort sett varje gång fram till uppkörningsdagen. Men nu i efterhand så känner jag faktiskt att det var nyttigt. Peppa dig själv så går det garanterat bättre nästa gång. Tyvärr var det omoget att köra tillbaka som du beskrev i första texten. Lyssna på läraren även om du tycker att det inte kommer vara till nån nytta efter att du fått kortet. Var trevlig så kan man ju alltid hoppas att han är det tillbaka. Om inte så håll alltid god min. :tummenupp



heheh lite missförstånd kallade aldrig honom bög utan sa det lågt till mig själv om han :3freak
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Egentligen va han ju ganska schysst som lät dig prova 3 ggr.Han behöver ju bara ge dig ett enda försök om han e fikasugen. :tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Im-2-fast-4-u skrev:
heheh lite missförstånd kallade aldrig honom bög utan sa det lågt till mig själv om han :3freak

Det var inte det ordet jag syftade på utan ditt sätt att bemöta hans kritik mot dig! Samla ihop kraft nu till nästa gång och glöm bort det där nu även om det kan vara svårt. :banana
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
ktmjacke skrev:
Egentligen va han ju ganska schysst som lät dig prova 3 ggr.Han behöver ju bara ge dig ett enda försök om han e fikasugen. :tungan

Och vem har nånsin hört talas om en statligt/kommunalt anställd som inte är det?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Im-2-fast-4-u skrev:
Men skulle du inte lacka på honom ifall han säger att du har gjort fel sen när du frågar vad som gick snett så sitter han o skriver på papper och nonchalerar dig..?
Hur mycket av det han sa till dej efter din uppkörning lyssnade du på då? :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top