inte med i facket?

är du med i faket


  • Antal röstningar
    0

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
WestW skrev:
Facket var väl nått som behövdes på 1800-talet :va
Då gjorde dom ett bra jobb.

Ja, behövdes väl ända in på den första halvan utav 1900-talet. Nu kan de på gamla meriter bedriva hot, förtryck och hets mot oliktänkande utan att ngn i de egna leden opponerar sig. Fackförbunden med de mest välbetalda medlemmarna är inte heller sena att ta till en obalanserad stridsåtgärd med allmän ödeläggelse för att deras välbetalda medlemmar skall bli 50öre mer välbetalda... bara för att de kan.

Lite som maffian och brunskjortor, alltid sugen på att få 'spänna musklerna' i vulgära maktspel.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Mcbrud skrev:
Ge faen i facket!!!!
Har nu varit i konflikt med HRF i ungefär ett halvår då de gjort mig medlem utan min tillåtelse och nu kräver mig på medlemsavgifter för ca ett år!!
Bara för att djävlas drog de även av två månader för mig på a-kassan så nu när jag slutade mitt förra jobb kunde jag inte få någon a-kassa pga av de svinen!!!
Har varit och pratat med högsta hönset för HRF ang detta men även han hävdar att jag skrivit på att jag ville bli medlem, dock finns inget papper på detta och jag har aldrig gjort något sådant. Allt är bara lögner för att pressa mig på pengar! Dom vill alltså ha över 5000:- av mig för något som dom har gjort fel!!

Som jag sa, beblanda dig inte med facket om det inte är absolut nödvändigt! :mad:


Facket är en idiell förening. Dom kan inte skicka krav brev dyl. Har du betalat endå utan att du gett ditt godkänande ring Expressen...

björn
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Mcbrud skrev:
Ge faen i facket!!!!
Har nu varit i konflikt med HRF i ungefär ett halvår då de gjort mig medlem utan min tillåtelse och nu kräver mig på medlemsavgifter för ca ett år!!
Bara för att djävlas drog de även av två månader för mig på a-kassan så nu när jag slutade mitt förra jobb kunde jag inte få någon a-kassa pga av de svinen!!!
Har varit och pratat med högsta hönset för HRF ang detta men även han hävdar att jag skrivit på att jag ville bli medlem, dock finns inget papper på detta och jag har aldrig gjort något sådant. Allt är bara lögner för att pressa mig på pengar! Dom vill alltså ha över 5000:- av mig för något som dom har gjort fel!!

Som jag sa, beblanda dig inte med facket om det inte är absolut nödvändigt! :mad:
Men om du nu inte enligt dig själv var medlem i facket, så lär du väl ha din A-kassa från alfa eller liknande? Hur kan ett fack som du inte anser dig vara medlem i påverka fristående a-kassor?
Var det för att du enligt registren var medlem i förbundet som den fristående kassan nekade dig ersättning?
//Tobbe
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
tobbeviking skrev:
Men om du nu inte enligt dig själv var medlem i facket, så lär du väl ha din A-kassa från alfa eller liknande? Hur kan ett fack som du inte anser dig vara medlem i påverka fristående a-kassor?
Var det för att du enligt registren var medlem i förbundet som den fristående kassan nekade dig ersättning?
//Tobbe
Nja, jag är medlem i SIF:s A-kassa, men inte i själva kommunistiska föreningen.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
valmers skrev:
Nja, jag är medlem i SIF:s A-kassa, men inte i själva kommunistiska föreningen.
Ja just det, man kan dra nytta av den kommunistiskt uppbyggda kassan utan att bli ett kommunistsvin :hihi
//Tobbe
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Tellet skrev:
Så har man börjat jobba seriöst nu då(heltid)..
valde att inte gå med i facket eftersom jag inte kommer jobba där en längre tid.. utan är medlem i alfakassan sedan en längre tid tillbaka.. men facket verkar ha fått fnatt.. är på mej hela tiden och försöker värva mej!(typ alla på företaget är medlemmar där) såå tänkte om ni kunde ge mej några bra argument till att inte gå med..

ni som inte är med i facket.. varför är ni inte med?


Varför gå med i facket och betala 400-500 / månad när jag kan betala 103/månad för att ENBART vara med i A-kassan?

Känns inte för mig personligen som jag skulle få ut något av att gå med i facket. A-kassan känns lite vettigare :tummenupp
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Aldrig facket mer!

Man har ju sett vart Metalls pengar går till för lustiga leksaker..
Inte har de gått några till min lön iallafall...
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
så har man sagt ifrån rejält! facketmannen kom precis innan tre-rasten.. jag började med att säga lite små godbitar man fått från denna tråd.
skulle bli förvånad om den mannen vågar visa sig igen..

btw, var nära att slå till en arbetskamrat efter att han kastat vatten på mej, blev helt lack! :mad: .. tur jag inte gjorde det, ska nog fan sluta på jobbet.. pallar inte allt konstigt folk!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
tobbeviking skrev:
Ja just det, man kan dra nytta av den kommunistiskt uppbyggda kassan utan att bli ett kommunistsvin :hihi
//Tobbe
A-kassan är en försäkring som man betalar en premie till för att få uttnyttja vid eventuell arbetslöshet. Facket däremot är ett vuxendagis som jag aldrig skulle sponsra med en spänn.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
valmers skrev:
A-kassan är en försäkring som man betalar en premie till för att få uttnyttja vid eventuell arbetslöshet. Facket däremot är ett vuxendagis som jag aldrig skulle sponsra med en spänn.
Varför då inte betala till Alfa-kassan som är garanterat fackfri?
Att förlöjliga en organisation och sedan utnyttja deras försäkring låter lite som dubbelmoral tycker jag.
//Tobbe
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
tobbeviking skrev:
Varför då inte betala till Alfa-kassan som är garanterat fackfri?
Att förlöjliga en organisation och sedan utnyttja deras försäkring låter lite som dubbelmoral tycker jag.
//Tobbe
Alfakassan fanns inte när jag började jobba. Efter att ha betalat till SIF:s A-kassa i snart 10 år, vore det knappast särskilt smart att byta.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
valmers skrev:
Alfakassan fanns inte när jag började jobba. Efter att ha betalat till SIF:s A-kassa i snart 10 år, vore det knappast särskilt smart att byta.
Om man betalat i tio eller 1 år kan väl kvitta, du får knappast mer för det.
Så varför inte ta steget fullt ut och avstå kommunisterna?
//Tobbe

För det är väl inte så att kommunistförsäkringen ger bättre betalt än rebellernas alfakassa? :rofl
//Tobbe
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
tobbeviking skrev:
Om man betalat i tio eller 1 år kan väl kvitta, du får knappast mer för det.
Så varför inte ta steget fullt ut och avstå kommunisterna?
//Tobbe

För det är väl inte så att kommunistförsäkringen ger bättre betalt än rebellernas alfakassa? :rofl
//Tobbe
Den som inte sitter på arslet och väntar på att pappa Göran ska fixa ett jobb, behöver aldrig vara arbetslös. Tyvärr måste dock den som jobbar hårt för att skapa en karriär även betala för slapprövarna som släpper i en röd röst varje val, och lutar sig tillbaka när bidragen strömmar in.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
valmers skrev:
A-kassan är en försäkring som man betalar en premie till för att få uttnyttja vid eventuell arbetslöshet.

Njae, det är inte riktigt sxant eftersom merparten av finansieringen kommer från statskassan - inte från "premier".
valmers skrev:
Den som inte sitter på arslet och väntar på att pappa Göran ska fixa ett jobb, behöver aldrig vara arbetslös.

Är du en slöhäck dårå, eller varför täcker du upp med a-kassa? :hihi
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
valmers skrev:
Den som inte sitter på arslet och väntar på att pappa Göran ska fixa ett jobb, behöver aldrig vara arbetslös. Tyvärr måste dock den som jobbar hårt för att skapa en karriär även betala för slapprövarna som släpper i en röd röst varje val, och lutar sig tillbaka när bidragen strömmar in.
Är du en slappröv eller varför betalar du in till kommunistkassan då?
Herregud valmers, du slänger dig med så fina uttryck så man nästan blir tårögd.
Kan jag få fråga hur du själv kan sitta och smutskasta en hel grupp människor i vårt samhälle? Är du bättre än dessa människor som röstar rött?
Vad jag röstar är inte relevant.
Jag vill bara höra din förklaring till varför ALLA som röstar rött är slapprövar.
Förklara det för mig är du snäll, samtidigt kan du motivera varför du som inte är en slappröv fortfarande betalar in till kommunistkassan när du egentligen inte ens behöver A-kassa?
//Tobbe
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag är med i facket för det var för krångligt att vara med i a-kassan. De fackliga på jobbet vägrade erkänna att det gick vara med i bara en a-kassa och jag lyckades aldrig hitta nånting på internet. Dyrt som satan är det då. Sen är det störande att de fackliga på jobbet var så fruktansvärt dumma, en tjackpundande åkersork med hörselproblem skulle gjort deras jobb bättre.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top