Invandrare/Utlänningar

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det många inte tänker på är att tredje generationens invandrare fortfarande räknas som "invandrare" i brottsstatistiken. Det gör en stor del av brottsstatistik helt irrelevant. Kommer din mormor eller liknande från exempelvis Finland är du alltså en invandrare.
Rätt intressant att gemene man inte känner till detta.
Då är jag blatte.
Kewlt!
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Det många inte tänker på är att tredje generationens invandrare fortfarande räknas som "invandrare" i brottsstatistiken. Det gör en stor del av brottsstatistik helt irrelevant. Kommer din mormor eller liknande från exempelvis Finland är du alltså en invandrare.
Rätt intressant att gemene man inte känner till detta.
Finns inga svenska noshöringar.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
vi har flera jugoslaver på jobbet som är skitbra men så har vi ett par som är mindre bra om vi säger så,har även finnar danskar som heller inte är kanske helt hundra,en chilenare,tja vad tror ni tito beltran:D men det finns även svenskar som är mindre bra,men visst vissa vill jobba och göra ett bra jobb sen vissa element nej jag vill inte göra nåt får ju lön ändå,bla bla dumma svenskar ,eller det är så bra i mitt hemland,fine åk dit då va fan gör du här?
svin finns nog överallt tyvärr,men visst klumpar man ihop 100 utlänningar i ett getto så kan man ju inte annat än få problem.
tyvärr syns väl en kriminell utlänning mer än en kriminell svensk så är det ju,för det bekräftar ju våra fördomar som sagt.
så jag kan väl kanske inte räkna mig som fullblodsrasist direkt ,men som chilenaren sa,de värsta rasisterna är inte svenskarna utan utlänningarna,se på jugoslavien,ryssland ,afrika mm folk slår ihjäl varandra till höger o vänster
så det är nog kanske lite bra ui sverige ändå....:confused: :)
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Det många inte tänker på är att tredje generationens invandrare fortfarande räknas som "invandrare" i brottsstatistiken. Det gör en stor del av brottsstatistik helt irrelevant. Kommer din mormor eller liknande från exempelvis Finland är du alltså en invandrare.
Rätt intressant att gemene man inte känner till detta.

Jag är ursvensk! :yoparty Ut med invandrarpacket! :mad:
(Ja, utom min mamma, min hustru, mina barn och lite andra släktingar då alltså.:rolleyes: )

Han sa "att han vill flytta till ett land där dem inte tar emot utomeuropeiska invandrare" enligt utsago från folk som var med när intervjun gjordes.

Det blir nog svårt att hitta ett sånt land. Då lär han nog flytta långt bort.
Någonstans i Amerika kanske.
 
Last edited:

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jamen va fan, vi flår oss alla och kommunicerar med teckenspråk så får vi se hur stor skillnad det är på infödda och utfödda...




En idiot är en idiot oavsett färg, form, nationalitet och språk, blir man uppfostrad av sin omgivning till att bli idiot för att det är det som respekteras och strävas efter, ja, då blir man det.

Så enkel är min värld.

Och ja, jag känner och umgås dagligen med omkring 15-20 olika nationaliteter, majoriteten är både smarta, ärliga och trevliga.
/Danne
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Han sa "att han vill flytta till ett land där dem inte tar emot utomeuropeiska invandrare" enligt utsago från folk som var med när intervjun gjordes.

Var det dig eller din kompis som de intervjuade?!
Att du inte tänkte efter före är inget du behöver försöka förklara dig ur nu.
Du kan väl bjuda på den?!
- "Jag var en ung och korkad liten skinnskalle på den tiden och då sa man så mycket dumt. Nu är jag inte ung längre..."
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Svenskarna fel som som vanligt att invandrarna inte kommer in i samhället. Vårat fel att "vissa" av dom våldtar svenska flickor, vårat fel att "vissa" rånar svenskar, vårat fel att "vissa" slår ner svenskar för att dom är JA Svenskar, vårat fel att dom inte trivs, vårat fel att dom får gå på bidrag, vårat fel att dom inte flyttar hem igen, vårat fel att det är krig i deras hemland, vårat fel att killen blev döpt till mohammed.

Nu drar jag inte alla över en kant eller så nej nej nej. Skriver faktiskt "vissa" :tummenupp

Nu var ju detta ett inlägg med lite ironi i, så det behöver inte kommer 58st inlägg om det nu.

Det jag menar är att allt skylls jämt på SVENSKARNA, WHY !!

Även om det är ironiskt så har du tyvärr rätt. Det är svenskarnas fel, inte svenssons fel med reinfeld o sahlins fel.
Man kan inte packa in invandare i föroterna utan att ha någon eller väldigt liten kontakt med svenska samhället o hoppas på att kidsen själva ska leta upp något okänt o främmande när du bara runt hörnet finner trygghet i dina landsmänn.

Men låt mig vända på frågan, Varför accepteras o behandlas inte invandrare som jämlikar när de integrerats i de svenska samhället?

Ta mig som exemple.

Jag är 25 jag har bott i sverige i 20år, jag talar svenska (t.om med skånsk dialekt) bättre än vad jag talar "mitt hemspråk".
Jag har inget minnen av mitt sk "hemland" och ser sverige som mitt hemland. Jag firar midsommar (när div flickvänner dragit med en), men viktigast av allt så anser jag att jag är svensk,
och till råga på allt (svenskt uttryck där) så heter morsan "sson" i efternamn nu för tiden.
Men ändå å ser ingen "riktig" svensk mig som svensk.

Jag bemöts av vardagsrasism o diskriminering och detta är tyvärr saker som jag lärt mig o leva med.

Så vad mer ska jag behöva göra för att accepteras som en riktig svensk i det svenska samhället? Ska det behöva gå så långt att jag måste byta namn till Sven Svensson o svepa in mig i svenska flaggan?

Så det verkar inte spela någon roll om jag ser mig som svensk för jag är fortfarande en invandrare i den "riktiga" svenskens ögon.

Sen kan jag tillägga att hela jävla tråden stinker smygrasism.
Folk kanske borde ta o lära sig att kriminella o invandrare är två väldigt olika ord. Kan ni inte svenska eller?
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Så det verkar inte spela någon roll om jag ser mig som svensk för jag är fortfarande en invandrare i den "riktiga" svenskens ögon.

En afrikansk elefant som lever på zoo och föder en liten sak, är han då en svensk elefant eller är det en fortfarande en afrikansk?:va

Sen kan jag tillägga att hela jävla tråden stinker smygrasism.
Folk kanske borde ta o lära sig att kriminella o invandrare är två väldigt olika ord. Kan ni inte svenska eller?

Blanda inte in rasism i detta, denna kan du läsa http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Tror det svenska ordet du söker är detta http://sv.wikipedia.org/wiki/Främlingsfientlighet
 
Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag bemöts av vardagsrasism o diskriminering och detta är tyvärr saker som jag lärt mig o leva med.

Så vad mer ska jag behöva göra för att accepteras som en riktig svensk i det svenska samhället? Ska det behöva gå så långt att jag måste byta namn till Sven Svensson o svepa in mig i svenska flaggan?
Mina tips:
Bli "mer rasistisk än oss svenskar"!
Lita på Nationens Änglar!
Känn gärna en invandrare, det höjer din trovärdighet!

I värsta fall får du väl öppna ett kebabställe eller sälja frukt på torget....
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ett svårt ämne att prata om då väldigt få människor i Sverige verkar våga snacka om detta just för rädslan att stämplas som rasister...

Själv är jag en sånadära invandrare ;) ... Dock från Estland så det syns ju inte på mig... O efter tolv år i Sverige hörs det inte heller... De flesta tror jag är från norrland... Haha...

Jag känner mig inte som svensk... Jag är helest... Kommer aldrig att bli svensk... Trots svenskt medborgarskap osv... JAG ÄR INTE SVENSK...

Varför hävdar invandrare som bott här si o så länge att de är svenskar???? De är invandrare för alltid...
Däremot anser jag att om en unge är född i Sverige av svenska medborgare då blir den ungen svensk... Men som det skrivits tidigare i tråden... Enligt lagen klassas de invandrare... Knsigt det där...

Jag har aldrig varit rädd för att säga när jag inte gillar någon eller den personens handlingar... Dock så har mina åsikter aldrig grundats på ursprunget av människan... Det har då handlat om människan som sådan...
Sedan att jag absolut inte kan fatta hur det år 2008 fortfarande kan finnas kulturer där det är okej att spöa sina fruar el barn osv. El att kvinnan är mannens egendom osv. El att det är okej att t livet av oskyldiga människor bara för att de inte tror på samma fanatiska bullshit som de själva...
Sådant kommer jag aldrig att fatta...
Men... Människan är sitt eget största fiende...
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ett svårt ämne att prata om då väldigt få människor i Sverige verkar våga snacka om detta just för rädslan att stämplas som rasister...

Själv är jag en sånadära invandrare ;) ... Dock från Estland så det syns ju inte på mig... O efter tolv år i Sverige hörs det inte heller... De flesta tror jag är från norrland... Haha...

Jag känner mig inte som svensk... Jag är helest... Kommer aldrig att bli svensk... Trots svenskt medborgarskap osv... JAG ÄR INTE SVENSK...

Varför hävdar invandrare som bott här si o så länge att de är svenskar???? De är invandrare för alltid...
Däremot anser jag att om en unge är född i Sverige av svenska medborgare då blir den ungen svensk... Men som det skrivits tidigare i tråden... Enligt lagen klassas de invandrare... Knsigt det där...

Jag har aldrig varit rädd för att säga när jag inte gillar någon eller den personens handlingar... Dock så har mina åsikter aldrig grundats på ursprunget av människan... Det har då handlat om människan som sådan...
Sedan att jag absolut inte kan fatta hur det år 2008 fortfarande kan finnas kulturer där det är okej att spöa sina fruar el barn osv. El att kvinnan är mannens egendom osv. El att det är okej att t livet av oskyldiga människor bara för att de inte tror på samma fanatiska bullshit som de själva...
Sådant kommer jag aldrig att fatta...
Men... Människan är sitt eget största fiende...


Skillnaden är att du kommer ihåg ditt hemland, du kom hit när du var 15 om nu din profil stämmer.
folk som jag gör inte det, så vi känner inge tillhörighet till ett land vi inte minns. Men detta vill inte folk prata om för det är så mycket lättare att tycka illa om alla invandrare istället.



@ bonny - du är från klippan eller någon annan av de väldigt trevliga hålorna va?:tummenupp
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Skillnaden är att du kommer ihåg ditt hemland, du kom hit när du var 15 om nu din profil stämmer.
folk som jag gör inte det, så vi känner inge tillhörighet till ett land vi inte minns. Men detta vill inte folk prata om för det är så mycket lättare att tycka illa om alla invandrare istället.



@ bonny - du är från klippan eller någon annan av de väldigt trevliga hålorna va?:tummenupp

Det är intressant att du skriver att det är så mycket lättare att tycka illa om alla invandrare...
Tror inte de flest människor tycker illa om invandrare...
Många är säkert trötta på att det finns så många invardrare i Sverige pga att de blir matade av media om hur invandrare är kriminella osv osv... Dock så har många en hjärna o kan fatta att alla invandrare inte är så i alla fall....

Jag var 14 o fyllde 15 nån månad senare... :D

Förstår att du inte känner nån tillhörighet till landet du inte minns... De flesta invandrare gör dock det...
Tror att om jag skulle vara du skulle jag nóg känna mig lite statslös... el vad man ska säga... Svårt att känna sig svensk i det här landet... Trist nog för sådana som du... :(
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu kan jag ju bara tala för mig själv, men jag tror att många tycker som jag gör.

Först och främst ska vi klargöra några saker. Jag är så svensk man kan bli. På min fars sida har ingen släktforskat men så länge vi kan kolla utan kyrkböcker så är det värmländska bönder jag kommer ifrån, och har man lite koll på historia så vet man att ingen invandrad person blev bonde i värmland förr.
På min morsas sida har jag ett släktträd som sträcker sig bak till år 1614 (man kommer inte längre bak om man inte är adel för det var då kyrkböckerna startade). Mannen som jag härstammar ifrån på den sidan hette Nils och hans efternamn var oläsligt i kyrkboken.
Tittar man i det släktträdet så hittar man alla möjliga typer av yrken. Det är allt från bönder till Karoliner, kronofogdar, torpägare och drängar.
Inget att skryta med, men det är "the salt of the earth" så att säga.

Nu är det så att dessa herrar och damer som finns i mitt släktträd har slitit, svultit, frusit och dött för de jordplättar de ägde och brukade. De slogs för det här landet i de krig vi var inblandade i och det var de som lade grunden för det här samhället.
Vad har nu det här med mig att göra? Inte så mycket mer än att jag är en produkt av vad de kämpade för. Och ja, jag är jävligt patriotisk när det kommer till kritan. Även trots att man brukar retas med svenskar om att vi är mesiga och knyter handen i fickan, så finns det ett jävlaranamma i en svensk, det ser man historiskt sett. Det är bara att det jävlarannammat ligger djupt inne nu för tiden, för vi har det ju trots allt jävligt bra idag.

Jag tror ärligt talat inte att det finns många riktiga rasister bland svenskarna. De som klassas som rasister idag har nog egentligen inte nånting emot raser, de har helt enkelt, av någon anledning blivit provocerade av en främling av utländsk härkomst. Och med provocerad så menar jag utsatt för våld, utsatt för brott, farsan torskade jobbet till fördel för en billigare chilenare, etc.

Jag tror inte ens att vi är speciellt främlingsfientliga. Hur kan vi vara det, med marginal världens största insläpp av invandrare per capita?

Ok, vad är då problemet?
Först och främst kan vi titta på det här med svensk lag. De flesta av oss som lever idag tänker aldrig på vad svensk lag egentligen är. Hur kom den till och varför finns den? Vad grundar den sig på?
Svensk lag är egentligen ett regelverk för att se till att svenska folket ska rätta sig i leden, och dessa regler är i grund och botten baserade på traditioner och sunt förnuft (senare i viss mån ersatt av forskning). Sen har ju naturligtvis många lagar och regler kommit till för att passa in i nutiden, men likväl är de baserade på sunt förnuft.
En del lagar är baserade på ekonomisk kontroll av folket. T.ex tjuvjakt och hembränning.
Jag personligen är en hyfsat laglydig medborgare. Japp, jag bryter vissa av dessa lagar på en mer eller mindre reguljär basis, men jag anser mig ha rätt att göra det, i egenskap av att vara produkten av ovan nämda släktträd. Jag anser inte att nån kan tala om för mig att jag inte får köpa hembränt eller köra för fort t.ex. Javisst, jag bryter mot lagen och jag betalar mina böter och tar konsekvenserna, men innerst inne tycker jag inte att jag gör nåt fel.

Nu kommer problemet. Här kommer Gurgut Mahmed in genom dörren. Han har inte bidragit till ett förbannade skit i det här landet. Han har inte lyft ett finger för det här samhället och han har absolut 0 rättigheter i det här landet, i mina ögon. Jag hatar honom inte, men jag känner inte för honom heller.
Det kanske låter hårt, men det är egentligen inget konstigt med det. Gurgut kan mycket väl vara en av världens absolut snällaste människor. Han kan mycket väl vara en väldigt flitig person.
MEN, i mina ögon ska han visa framfötterna innan han vinner min respekt.
Jag är ledsen, men jag är lite för patriotisk för att sitta och titta på invandrare som vi släpper in, oftast i all välvilja, som sedan fullständigt utnyttjar de system och den välfärd som mina förfäder slet och dog för att få till. Inte nog med det, utan det börjas med att begås brott det första som händer, och då snackar vi inte småbrott som fortkörning och hembränning heller, såna brott som jag som 100% svensk gör för att jag tycker att jag har lite rätt att böja på reglerna (trots att jag VET att det är fel innerst inne), utan vi snackar våldtäker, rån och mord.

Jag tycker alla ska tänka sig in i scenariot att man bjuder in en person i sitt hem. Om det första den personen gör är att sätta sig och bajsa på mitt hallgolv då kommer han att åka ut så det viner om öronen på honom. Är han dessutom grek så kommer helt naturligt nästa grek att få det lite svårt att övertyga mig om att släppa in honom. Bajsar han oxå på hallgolvet ja...då förstår ni nog vad som händer? Jag kan ju garantera att det är ju inte respekt han får.

Sen har vi det här argumentet med att "det är lika många svenskar som begår brott". Det finns 2 saker med det argumentet som är helt skevt.
1. Vi bor i Sverige. Vore det inte konstigt om merparten av brottslingarna är svenskar? Är det LIKA MÅNGA invandrare som begår brott så tycker iaf jag att nånting är åthelvete fel.
2. Brottslighet är ett direkt resultat av ett samhälles brister. Svenska brottslingar är ett resultat av svenska samhällets brister och det är också svenska samhällets ansvar att ta hand om det. Som det ser ut idag så får svenska samhället dessutom ta hand om andra länders samhälles brister. Vårat samhälle är inte byggt/optimerat för det. PunGt.

Ett annat problem är Sveriges fullständiga inkompetens att ta emot flyktingar. Eller ja, vi är bra på att ta emot dom men usla på att ta hand om dom. Men även här har den enskilde flyktingen ett eget ansvar.
Personligen så är det första jag skulle göra om jag var tvungen att fly till t.ex Ryssland (av nån anledning) att skaffa mig ryska vänner. Det finns många anledningar till det. Först och främst för att lära mig språket på ett bra sätt, sedan för att lära mig traditioner, lagar och regler, och för att kunna smälta in i det ryska samhället utan att trampa nån på tårna. Skulle någon placera mig i nåt "svenskläger" så skulle jag dra direkt. Själv är bäste dräng.

Såga gärna det jag skriver, men det är så här jag ser på det.
En annan sak som verkar vara ett stort problem mellan svenskar och invandrare är det här med respekt. Respekt i en svensks ögon är något man förtjänar. Jag repsekterar inte ens andra svenskar per default så varför skulle jag respektera en invandrare rakt upp och ner? Visa att du är en vettig människa så får du min respekt oavsett hur fan du ser ut eller vart du kommer ifrån. :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ett svårt ämne att prata om då väldigt få människor i Sverige verkar våga snacka om detta just för rädslan att stämplas som rasister...

Det hänger väl ihop lite med den allmänna skammen av att inte helt kunna acceptera folk. Tvärnassar har inget problem med att säga vad de tycker, folk som är helt ok och införstådda med att folk från olika delar av världen faktiskt ser olika ut verkar inte ha det heller. det är den där stora massan inskränkta smygrassar som ursäktar sig innan sina uttalanden.

Det är ett problem att man inte kan prata invandringspolitik hur som helst utan att det blir spänt. Tänk er om man per automatik var för betyg i åk 3 om man ville prata skolpolitik...

Grejen är att man ursäktar sig för andra svenskfödda när man pratar invandringspolitik medans de flesta invandrare själva inte verkar ha något större problem med det utan tycker gärna till själva en hel del.
Jag tror oron över att klassas som rasist är rotat hos oss själva efter allt med förbud om att hissa svenka flaggas, sjunga nationalsången,, mm som skedde på 90-talet.

Det är lite 1800 tal att bry sig om hur folk ser ut eller förvånas av andra kulturer. Vi borde kunna lämna det och hålla oss till de politiska frågorna i temat. hur vi förvaltar den tillåtna invandringen, mm. Det måste vi kunna prata om rent ekonomiskt. Jag menar hjärnkirurger som får köra svarttaxi bara för att de heter Ahkban come on!
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
@ bonny - du är från klippan eller någon annan av de väldigt trevliga hålorna va?:tummenupp
Tja, hade du haft bättre koll på mig så hade du å andra sidan vetat att jag är en av de som de "som minsann inte är rasister" inte håller så högt...
Fast jag bor i Landskrona som ju inte heller har så gott rykte!:tummenupp

Så mitt inlägg var mer en pik till dem än till dig. Jag är faktiskt förundrad över hur folk som vill bli tagna på allvar kan hänvisa till källor som Nationens Örnar, BGF.se o.likn.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nu kommer problemet. Här kommer Gurgut Mahmed in genom dörren. Han har inte bidragit till ett förbannade skit i det här landet. Han har inte lyft ett finger för det här samhället och han har absolut 0 rättigheter i det här landet, i mina ögon. Jag hatar honom inte, men jag känner inte för honom heller.
Det kanske låter hårt, men det är egentligen inget konstigt med det. Gurgut kan mycket väl vara en av världens absolut snällaste människor. Han kan mycket väl vara en väldigt flitig person.
MEN, i mina ögon ska han visa framfötterna innan han vinner min respekt.
Jag är ledsen, men jag är lite för patriotisk för att sitta och titta på invandrare som vi släpper in, oftast i all välvilja, som sedan fullständigt utnyttjar de system och den välfärd som mina förfäder slet och dog för att få till. Inte nog med det, utan det börjas med att begås brott det första som händer, och då snackar vi inte småbrott som fortkörning och hembränning heller, såna brott som jag som 100% svensk gör för att jag tycker att jag har lite rätt att böja på reglerna (trots att jag VET att det är fel innerst inne), utan vi snackar våldtäker, rån och mord.

Jag tycker alla ska tänka sig in i scenariot att man bjuder in en person i sitt hem. Om det första den personen gör är att sätta sig och bajsa på mitt hallgolv då kommer han att åka ut så det viner om öronen på honom. Är han dessutom grek så kommer helt naturligt nästa grek att få det lite svårt att övertyga mig om att släppa in honom. Bajsar han oxå på hallgolvet ja...då förstår ni nog vad som händer? Jag kan ju garantera att det är ju inte respekt han får.

Jag förstår och håller till viss del med men tänk på att de flesta av dessa människor är mentalt rätt så terroriserade. Dessutom så tycker vi att bara efter som de ser ungefär likatana ut så placerar vi dessa i en och samma betonggråa huslänga en bit utanför staden men då dessa människor har 1000 åriga dispyter sinsimellan så brakar så klart helvetet löst.

Problemet är som i de flesta andra fall RELIGION. Jag anser att religion är vansinne och att ett arbete för att få bort skiten är bra. Att blanda människor och låta dessa få öppna ögonen är ett steg i rätt riktning för hela planeten. Inte bara sverigie. Men då är jag å andra sidan inte specielt patriotisk :hatasystemet

En annan sak som verkar vara ett stort problem mellan svenskar och invandrare är det här med respekt. Respekt i en svensks ögon är något man förtjänar. Jag repsekterar inte ens andra svenskar per default så varför skulle jag respektera en invandrare rakt upp och ner? Visa att du är en vettig människa så får du min respekt oavsett hur fan du ser ut eller vart du kommer ifrån. :tummenupp

Det håller Jag med om till 100% men även tär är det patriarkiska inskag hos vissa religioner som styr. "Jag är man, därför ska alla ha respekt för mig".
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top