iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kul att folk är villiga att betala 8K för en telefon som har videosamtal (hahahaha sååååå 2004) som största försäljnings-argument.. och det bara genom WiFI, vilket dessutom inte fungerade på mässan för "att annat folk använde WiFi"...

Ta hur illa upp ni vill, men Iphone måste vara världens mest lyckade experiment i hurvida folk är dumma nog att betala för ett upp-hypat märke, och inte för varans värde?

Det var den utan videosamtalsfunktion som kostade 8lök

Den nya blir dyrare, så uppenbarligen finns det folk som är så dumma.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
iPhone ägare se hit!

Ta hur illa upp ni vill, men Iphone måste vara världens mest lyckade experiment i hurvida folk är dumma nog att betala för ett upp-hypat märke, och inte för varans värde?
I USA är video nytt.
Här är det lite andra saker som lockar :)
Och med rätt abbonemang blir det ju inte alls dyrt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kul att folk är villiga att betala 8K för en telefon som har videosamtal (hahahaha sååååå 2004) som största försäljnings-argument.. och det bara genom WiFI, vilket dessutom inte fungerade på mässan för "att annat folk använde WiFi"...

Är det någon annan än belackarna som säger att facetime är det största säljargumentet?
Själv tycker jag det verkar vara skärmen som uppmärksammas mest.

Sen är det väl bra jäkla korkat att döma folk efter vilka prylar de köper... :va

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Folk som inte har en Iphone eller tänkt köpa en kan ju annars göra en egen tråd ..

Ja, för som vanligt tål ju inte apple-fanboysen att höra minsta lilla kritik mot sina älskade telefoner.

Jag tycker i såfall det är bättre att fanboysen startar ett eget forum med inträdesprov och lösenord, så kan nu sitta där och diskutera dom förträffliga produkterna från Cuppertino utan att nån utomstående lägger sig i.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Ja, för som vanligt tål ju inte apple-fanboysen att höra minsta lilla kritik mot sina älskade telefoner.

Jag tycker i såfall det är bättre att fanboysen startar ett eget forum med inträdesprov och lösenord, så kan nu sitta där och diskutera dom förträffliga produkterna från Cuppertino utan att nån utomstående lägger sig i.

Konstigt att man måste vara för eller emot. Har Apple blivit en politisk ståpunkt?

Jag tycker i alla fall det hade känts dumt att gå in i Daytona 675-tråden och börja berätta för alla att jag tycker de är dumma i huvudet som kör Daytona.
På något sätt så hör inte det till i den tråden eller? :rolleyes:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Kritik? Vi vet att den är dyr, men vi finner oss i det. Den här tråden är för Iphone-ÄGARE eller blivande ägare.

Klagar du en gång till i denna tråd så slipper vi dig i 3 dagar

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Kritik? Vi vet att den är dyr, men vi finner oss i det. Den här tråden är för Iphone-ÄGARE eller blivande ägare.

Klagar du en gång till i denna tråd så slipper vi dig i 3 dagar

Nu är det ju faktiskt så att jag faktiskt äger en iphone fortfarande, trots att jag sålt min 3Gs.. Så jag skriver här precis lika mycket som du.
Sug på den du..:tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nu är det ju faktiskt så att jag faktiskt äger en iphone fortfarande, trots att jag sålt min 3Gs.. Så jag skriver här precis lika mycket som du.
Sug på den du..:tummenupp

Great. Tanken med tråden är ju att Iphonefolket ska tipsa varandra om godbitar som rör ämnet, och diskutera problem.. Vi kan väl hålla oss till det

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tanken med tråden var ju att IPhone ägare skulle kunna dela med sig av sina positiva som negativa erfarenheter och tips. Kan vi inte hålla oss till det?

Man kan ha åsikter om IPhones image. När den introducerades först var det en exklusiv produkt. Så må vara fallet fortfarande, men det finns folk som trots allt köpt en och förefaller nöjda med sitt val. Canadian Goose jackan igenom en liknande fas. Först ansågs det vara en "brat" jacka. Det kan man inte längre påstå om man ser sig runt i våra små och medelstora städer. Det är en väldigt bra jacka med nöjda ägare.

Jag köpte en Iphone på prov och kan så här långt säga att det är en väldigt bra telefon. Har inte haft några nämnvärda problem med telefonen. Den är långt ifrån perfekt vilket inlägg gjorda av mig tidigare i tråden kan vittna om. Samma sak kan man nog säga om alla mobiltelefoner på marknaden. De utvecklas och förbättras hela tiden.

Tycker man att nya Iphone är för dyr när den introduceras nästa månad kan man avvakta med att köpa en. Den kommer att gå ner i pris, precis som alla andra IPhone gjort efter ett par månader på marknaden. Jag köpte t ex en 3G variant när S modellen kom ut på marknaden kontant utan bindningstid för ca 2500- 3000 kr. Kan tänka mig att byta ut min nuvarande till IPhone 4 men inte till vilket pris som helst. Kan lika gärna köpa den om ett år. Det vill säga mitt eget råd.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag skulle definitivt INTE lita på en iPhone som sjökort, köp en riktig gps för sjöbruk du får en vettig Garmin för 3500:- plus kort för 2000:- :tummenupp:tummenupp

Såg att det fanns ett GPS program med sjökort i en båttidning. En reklamtext misstänker jag från leverantören. Ingen test. Jag skulle antagligen inte heller lita på IPhones kapacitet i detta avseendet.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag skulle definitivt INTE lita på en iPhone som sjökort, köp en riktig gps för sjöbruk du får en vettig Garmin för 3500:- plus kort för 2000:- :tummenupp:tummenupp

Håller med fullt. Jag använder mig av programmet, men samtidigt har jag sjökort och kompass. Det är en riktigt bra hjälpreda, men sätt inte livet på det.

Till 99% så stämmer det kanon och hjälper mig mer än min egen läsning på sjökorten. Men såklart är det bara en mobiltelefon.

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
iPhone ägare se hit!

Någon som vet vilken tid iOS 4 kommer imorrn?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA