Hela principen är ju att telefonen i slutändan blir billigare då man binder sig till en operatör en viss längd ..
Vilket inte alltid stämmer... bäst är att kolla igenom kostnadsbiten.
Hela principen är ju att telefonen i slutändan blir billigare då man binder sig till en operatör en viss längd ..
Troligt!Hela principen är ju att telefonen i slutändan blir billigare då man binder sig till en operatör en viss längd ..
Troligt!
Beror helt på månadsavgiften och kostnader för olika tjänster. Samt att det är ett Telia-abonnemang; TeleNor eller några andra skitoperatörer kan lova både "gratis" telefon och låg månadsavgift om de vill, eftersom skiten inte fungerar är det ointressant.Om du i vilket fall som helst ska ha abonnemanget och betala det månadsvis så kan du väl lika bra "låsa" det 24 månader framåt och på det viset "köpa" din telefon för 0kr.
Låter det bättre?
Beror helt på månadsavgiften och kostnader för olika tjänster. Samt att det är ett Telia-abonnemang; TeleNor eller några andra skitoperatörer kan lova både "gratis" telefon och låg månadsavgift om de vill, eftersom skiten inte fungerar är det ointressant.
Om du i vilket fall som helst ska ha abonnemanget och betala det månadsvis så kan du väl lika bra "låsa" det 24 månader framåt och på det viset "köpa" din telefon för 0kr.
Låter det bättre?
Kan tillägga att jag även lyckades snacka till mig ett tvillingskort samt "USB-dongel" för samma pris vilket ju gör att man dessutom fick mobilt bredband till laptoppen (Då det är fri surf på abbonnemanget)
Exakt. 300 kr / mån * 24 mån = 7200 kr. Eller något i den stilen.Gör du det med iPhone 4 så blir jag imponerad... och det då alltså utan "förhöjd månadsavgift" vilket bara är ett annat ord för avbetalning.
Eller så kan man antingen via sladd alt. blåtand köra tethered internet via iphonen till laptopen och på så vis komma åt nätet och slippa donglar o liknande.
Exakt. 300 kr / mån * 24 mån = 7200 kr. Eller något i den stilen.
iPhonen kostar kontant 8375:-
Förhöjd avgift (standard) är 160kr/24mån
Jag fick föhöjd avgift på 120kr/24mån efter en massa diskussioner.
Standrad blir priset i sluändan alltså 3840kr och min prutade summa 2880kr.
Avgör själva vilket som blir billigast.
Var får du 8375:- ifrån?
Från en säljare jag ringde när jag skrev inlägget
Aaah... det säger allt... du litar på säljare.
Just din formulering om "lösningar" gör att jag får en tydlig bild av vilken sorts säljare det handlar om.Absolut. Det är en gammal barndomsvän till mig. Han säljer dessutom inte till privatpersoner vanligtvis utan löser olika lösningar till företag.
Inte den sortens säljare du har i tanke...men jag förstår vad du menar.
EDIT: Prisuppgiften är INTE på iPhone4 förresten om det var det jag fick dig att tro.
Just din formulering om "lösningar" gör att jag får en tydlig bild av vilken sorts säljare det handlar om.
Inte ens en äppelbög betalar över 8000 kr för en telefon som i bästa fall är värd hälften. Det där är bara skitsnack (eller "lösning", som det heter).
Vad är skillnaden på att hosta upp hela summan för Ajfånen direkt eller att betala den månadsvis? Det är väl ingen som är så naiv att de tror att de "får" telefonen?[/QUOT
Inte var det väl jag som ville köpa den kontant. Det är ju därför jag argumenterar EMOT ett kontant iPhone-köp.
Vart kostar den så mycket kontant, och har någonsin någon betalat det?
Gå in på valfri prisjämförelsesite och kolla själv.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|