iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
ok, jag är ju newbi på ajfånen och fortsätter med mina iaktagelser eller snarare som nu frågor,...

Någon här som lyckats få Compact TV via Cydia att fungera?
(typ kolla på simpsons osv) Eller har ni tips på nån annan bra app att kunna glo på lite serier med?

Man blir ju helt däst av alla jefla apps det finns att välja ifrån inte bara ur app store utan även via cydia då.... :rolleyes:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag behövet ett klassiskt äventysspel nu! :mad: Har kört igenom Monkey Island vilket var fantastiskt och levererade en hel hög gamla minnen. Sen har jag Simon trollkarlen och Flight of the amazon queen men de är långt ifrån lika bra.

Finns det inget annat? När kommer Monkey 2?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
om ni får rättighetsproblem på er JBade iphone, ta er tiden och ställ bara rätt de felaktiga rättigheterna, kör inte 777 på root :huvet

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag har ett par n00bfrågor.
1. Om man t ex börjat skriva ett sms men vill komma åt ett annat program, eller t ex spelar ett spel och vill visa ett sms till förslagsvis en SL-kontrollant, kan man då inte växla mellan, måste man "döda" programmet och börja om på nytt?
Min rövsura SE hade den funktionen, det var dock det enda som inte sög med den.

2. När knapplåset är aktiverat får jag inget alternativ att "trycka bort" den som ringer. Bara när det är av. Finns det något smart sätt att skicka en upptagetsignal?

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
1. Ja du dödar appen du har igång och det suger.
2. Dubbelklicka på knappen uppe till höger, låsknappen.
1 klick: Tysta samtalet.
2 klick: Stäng av samtalet.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jag har ett par n00bfrågor.
1. Om man t ex börjat skriva ett sms men vill komma åt ett annat program, eller t ex spelar ett spel och vill visa ett sms till förslagsvis en SL-kontrollant, kan man då inte växla mellan, måste man "döda" programmet och börja om på nytt?
Min rövsura SE hade den funktionen, det var dock det enda som inte sög med den.

2. När knapplåset är aktiverat får jag inget alternativ att "trycka bort" den som ringer. Bara när det är av. Finns det något smart sätt att skicka en upptagetsignal?

E luren jailbreakad kan du ju använda backgrounder.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Nu är det så att jag funderar på att skaffa mig en iPhone då jag snart påbörjar min utbildning i Marinen. Tanken är att jag gärna vill ha möjlighet att kolla mailen och snurra litet på nätet utan att behöva leta rätt på en dator eller liknande. Så då undrar jag vilket abonnemang man ska skaffa för att få fri surf, man vill ju inte åka på en massa extra avgifter.

Det som verkar mest intressant just nu är Telia Mobil iSurf; "Ett abonnemang specialanpassat för Apple iPhone 3G. 1000 fria MB, obegränsat surfande i surfzoner/med Homerun, ring för 69 öre/min till alla nät i Sverige. Månadsavgift 149 kr."

Det väcker ju dock ett par frågor. Det är ju inte fri surf, men 1000 MB är väl ganska mycket, klarar man sig en månad på det? Man kommer ju inte använda den dygnet runt, men en litet stund/dag lär det ju bli. Obegränsat surfande i surfzoner/med homerun? Vad innebär det mer exakt? Försökt läsa mig till det på deras hemsida, men får inget vettigt svar där. Kanske ni kan hjälpa mig.

Eller har ni några andra tips på abonnemang? Allt är av intresse.

Är ganska grön på det här som ni kanske märker... :näsblod

sportbike

Guest
Finns ett Telia-abb som heter "Prata På med mobilsurf extra" för 378 spänn i månaden.
"Prata På" kostar annars 29 kr/mån och 29 öre/min,vill du inte binda surfandet så kostar det max 9 kr/dag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Telia Homerun är normalt en betaltjänst för trådlöst internet i offentliga lokaler eller på tex. hotell. Det är alltså bara på sådana platser som har Telia Homerun som du kan surfa gratis på just det nätverket, ungefär.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nu är det så att jag funderar på att skaffa mig en iPhone då jag snart påbörjar min utbildning i Marinen. Tanken är att jag gärna vill ha möjlighet att kolla mailen och snurra litet på nätet utan att behöva leta rätt på en dator eller liknande. Så då undrar jag vilket abonnemang man ska skaffa för att få fri surf, man vill ju inte åka på en massa extra avgifter.

Det som verkar mest intressant just nu är Telia Mobil iSurf; "Ett abonnemang specialanpassat för Apple iPhone 3G. 1000 fria MB, obegränsat surfande i surfzoner/med Homerun, ring för 69 öre/min till alla nät i Sverige. Månadsavgift 149 kr."

Det väcker ju dock ett par frågor. Det är ju inte fri surf, men 1000 MB är väl ganska mycket, klarar man sig en månad på det? Man kommer ju inte använda den dygnet runt, men en litet stund/dag lär det ju bli. Obegränsat surfande i surfzoner/med homerun? Vad innebär det mer exakt? Försökt läsa mig till det på deras hemsida, men får inget vettigt svar där. Kanske ni kan hjälpa mig.

Är ganska grön på det här som ni kanske märker... :näsblod

Vad gäller surfzoner skulle jag inte förlita mig på dem. Inte hört någon lovorda dem precis.

Telenor har ett 199:- i mån där du får fri surf, men då är det en 3G - 8 gig, om du nu inte bryr dig, surfa skiten kan du ju göra iaf. :tummenupp

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag behövet ett klassiskt äventysspel nu! :mad: Har kört igenom Monkey Island vilket var fantastiskt och levererade en hel hög gamla minnen. Sen har jag Simon trollkarlen och Flight of the amazon queen men de är långt ifrån lika bra.

Finns det inget annat? När kommer Monkey 2?

heheh, Monkey Island, grymt, lirar det nu de senaste dagarna. Helt otroligt att man minns alla varianterna man skall koka ihop för att få skit o funka. Gummikyckling till linbanan, som en smäck.

Lite meckigt att styra Guybrush när ikonen är nära skärmkanten... men men.
Jag har roligt iaf. :D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
telenor

Betalar 399 och då surfar jag obegänsat=inga kryphål. På detta får jag ringa för hela beloppet och då jag ringer för 19 öre minut så blir månadskostnaden aldrig mer än 399 för mig. Skönt att slippa tänka på att surfkostnaden kan åka i taket.

Det är mitt tips.:)
Har en 3gs 32:a

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...