iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
någon som vet om det går att byta flashminnet i sin iphone?
säg att man har en 8 eller 16 gig men vill pimpa den med en 32:a eller den nya nu eventuellt kommande 64 gig :D

låter lite för enkelt för att vara sant, men någon som vet kanske?

Nope, det är minneskretsar som är lödda direkt på systemkortet.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Har testat det mesta. Även låtit den stå med fri sikt i 30 min. Det enda som hjälper är att återställa nätverksinställningarna, stänga av 3G, starta om luren och köra maps till den hittar min position. Hur kul är det att gå igenom den ritualen varje gång?!

Jag hade samma problem som dig efter att jag JBát min lur.
Slutade med att jag gjorde en återställning av hela luren. Alltså via itunes.
Och sen dess har den funkat klockrent. Kan ta några sek när man satt igång valfritt navigeringsprogg innan den hittar.
Och luren behöver inte ligga vid framrutan el så.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag hade samma problem som dig efter att jag JBát min lur.
Slutade med att jag gjorde en återställning av hela luren. Alltså via itunes.
Och sen dess har den funkat klockrent. Kan ta några sek när man satt igång valfritt navigeringsprogg innan den hittar.
Och luren behöver inte ligga vid framrutan el så.

Efter jb och massa prog var min lur seg, gjorde oxå en återställning via itunes och jb:ade sen om med blackra1n men utan att köra snow & rock utan bara cydia, funkar mycke bättre nu, fick iochför sig köra cydia install 2 gånger men nu funkar det bra.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Nu har jag en grej ni kan få knäcka till mej..

När ja drog hem grejor från installous innan och synkade med itunes, så lades alla grejor till även i itunes. Numera när ja synkar så raderar istället itunes dem grejorna jag lagt till i luren. Snälla bullen hjälp mig..

SPooKY

To slow
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ktm 660-04 , Honda crf250-04 samt en gul bögpulka
Har du installerat appsync ?
Finns på samma ställe som du installerade installous ifrån.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nu har jag en grej ni kan få knäcka till mej..

När ja drog hem grejor från installous innan och synkade med itunes, så lades alla grejor till även i itunes. Numera när ja synkar så raderar istället itunes dem grejorna jag lagt till i luren. Snälla bullen hjälp mig..

Skumt, efter min omjb så har jag inte kört installous i luren utan tankat via pb & appolous på nätet sen in i itunes..

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Har du installerat appsync ?
Finns på samma ställe som du installerade installous ifrån.

frågar du mig?

Skumt, efter min omjb så har jag inte kört installous i luren utan tankat via pb & appolous på nätet sen in i itunes..

Tycker ändå det är skumt att den synkar vissa progg, men sen vissa vägrar den o raderar från luren istället.

Last edited:

Nicotin

Guest
Ngn som har en 3gs olåst el låst till telenor att sälja i sthlms området så hör av dig via pm.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jaha, du vill ha kompis/julpris..:D

En olåst 3gs e inte billig, och kommer nog inte vara det på ett bra tag iheller.
Men om du känner folk söderut så finns det en del här nere. Såvida du inte tycker runt 5k e fantasipris.

Nicotin

Guest
Jaha, du vill ha kompis/julpris..:D

En olåst 3gs e inte billig, och kommer nog inte vara det på ett bra tag iheller.
Men om du känner folk söderut så finns det en del här nere. Såvida du inte tycker runt 5k e fantasipris.

jag har inga probs att pröjsa runt 5-6000..men problemet är tillgången här uppe i tokstan och nästa bekymmer är att jag vill ha den i handen imorgon..:tummenupp

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
jag har inga probs att pröjsa runt 5-6000..men problemet är tillgången här uppe i tokstan och nästa bekymmer är att jag vill ha den i handen imorgon..:tummenupp

Haha ja då kan de bli tajt me tid.
Då får du kanske lägga till nån tusing till o få en helt ny olåst? :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Dagen vi alla väntat på är här!!! :banana

iFart har i sin senaste uppdatering lagt till ett "farting social network" där man kan lägga till sina "fart buddies" och på så sätt skicka valfritt pruttljud till personerna i denna lista oavsett om deras ifart-app är upp n´running SAS.

Detta öppnar en smorgosboard av möjligheter för den illvillige. Man går numer alltså inte säker någonstans, någonsin så länge man inte har ajfan på ljudlös.

:cpparty

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2

iFart har i sin senaste uppdatering lagt till ett "farting social network" där man kan lägga till sina "fart buddies" och på så sätt skicka valfritt pruttljud till personerna i denna lista oavsett om deras ifart-app är upp n´running SAS.

Detta öppnar en smorgosboard av möjligheter för den illvillige. Man går numer alltså inte säker någonstans, någonsin så länge man inte har ajfan på ljudlös.

Haha är det sant? Så underbart dumt :tummenupp

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

Då får du ju skapa en lista, så vi andra kan lägga till dej o terra dej! haha

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj