iPhone-tråden

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Spelar rätt mycket Uniwar med mina iphonebegåvade kompisar. Definitivt värt att kolla upp för den som gillar turnbaserad strategi.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
sporthoj.com iphone app?

Hade det inte vatt nice med en SH app oxo ?
Jag röstar för, nån som är käck o slänger ihop en och gör en PR-kampanj ala thankyousteve ? :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hade det inte vatt nice med en SH app oxo ?
Jag röstar för, nån som är käck o slänger ihop en och gör en PR-kampanj ala thankyousteve ? :D

Har inte Iphonen en webbläsare?

Eller måste ni ha en SH app på datorn också?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Sitter och leker med iphonen nu och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa tomtom eller navigon. Försöker hitta info men får inte reda på om Navigon varnar för fartkameror också vilket tydligen tomtom gör. Överlag verkar Navigon ha fått bättre recensioner men utan fartkameravarnare känns det som om tomtom är bäst i alla fall.

Någon här som vet mer?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Tack, verkar som om Navigon varnar för fartkameror enligt en kommentar på den sidan så det blir nog Navigon

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Tack, verkar som om Navigon varnar för fartkameror enligt en kommentar på den sidan så det blir nog Navigon

Jag har ett tillläg i min navigon för fartkameror, men om de funkar vet ja inte. Finns inte så många såna där jag kör.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har inte Iphonen en webbläsare?

Eller måste ni ha en SH app på datorn också?

Inte nu igen... men men, jag svarar väl då.

Jo, det finns en browser, men det finns apps som gör forumläsandet ännu enklare och mer anpassat till 3"skärmen.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Japp, det är inbyggt från början, och fungerar klockrent. Jag har provat både TomTom och Navigon, och numera har jag bytt favorit till Navigon. Enda fördelen TomTom har just nu är att deras kartor för tillfället är bättre uppdaterade. Men det kan ju ändra sig till nästa version, då kan ju plötsligt Navigon ha färskare kartor.

F.ö. verkar Navigon lagt ner jobb på att äntligen få hastighetsvarningarna att stämma i senaste versionen. Har kört runt lite i mellansverige nyligen, och det verkar funka bra numera.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
E det någon som har tips om bättre usb-kabel till fönen? Orginalet sjunger verkligen på sista versen nu, de kunde väl gjort den lite kraftigare tycker jag.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Navigon funger ju finfint! Inga problem alls med långsam uppdatering av gpsen tycker jag.. Körde till närmsta fartkamera också och mycket riktigt upplyste den mig om det!

Överlag är jag en idiot när det gäller datorer och telefoner men den här prylen är ju duktigt lättbegriplig! Jag som -aldrig- har suttit vid en mac eller ens har använt iTunes lyckades lägga in musik och synka den med mailen. Så att den saknar värstingprestanda bryr jag mig faktiskt inte om...

Fan, köpte telefonen för några veckor sedan men har inte riktigt haft tid att leka med den ordentligt förrens nu i helgen... och jävlar vilken rolig pryl! Enda negativa skulle väl vara den extremt korta usb-kabeln som följde med. Jag hoppas det finns längre att köpa så är lyckan gjord...

sportbike

Guest
Nån som vet om den kopplar ner wlan-anslutningen när man låser displayen?
Tycker mig se att den letar wlan-nät varje gång man låsr upp den.
Hittar ingen info på hemsidan.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Nån som vet om den kopplar ner wlan-anslutningen när man låser displayen?
Tycker mig se att den letar wlan-nät varje gång man låsr upp den.
Hittar ingen info på hemsidan.

Installera insomnia från cydia om du inte vill att den ska koppla ned wlan när du låser luren. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte nu igen... men men, jag svarar väl då.

Jo, det finns en browser, men det finns apps som gör forumläsandet ännu enklare och mer anpassat till 3"skärmen.

Men är det inte ganska kontraproduktivt att ha en app för varje internetsida istället för att ha en bra webbläsare med bokmärken?

En app för SH öppna, kolla, stäng
En app för facebook öppna, kolla, stäng
En app för Blocket öppna, kolla, stäng
En app för tv.nu öppna, kolla, stäng
En app för yr.no öppna, kolla, stäng
En app för youtube öppna, kolla, stäng

Istället för att som vid datorn klicka sig vidare via bokmärken, surfa i flikar och ha flera saker uppe samtidigt och växla mellan.

Jag tycker det verkar som att det utvecklas appar för appandets skull istället för att lägga krutet på att göra en bättre webbläsare (om det nu behövs, jag har surfat så lite med Iphone) som fungerar bra att göra allt med.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping