iPhone-tråden

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Men är det inte ganska kontraproduktivt att ha en app för varje internetsida istället för att ha en bra webbläsare med bokmärken?

En app för SH öppna, kolla, stäng
En app för facebook öppna, kolla, stäng
En app för Blocket öppna, kolla, stäng
En app för tv.nu öppna, kolla, stäng
En app för yr.no öppna, kolla, stäng
En app för youtube öppna, kolla, stäng

Istället för att som vid datorn klicka sig vidare via bokmärken, surfa i flikar och ha flera saker uppe samtidigt och växla mellan.

Jag tycker det verkar som att det utvecklas appar för appandets skull istället för att lägga krutet på att göra en bättre webbläsare (om det nu behövs, jag har surfat så lite med Iphone) som fungerar bra att göra allt med.
Tar väl inte längre tid att stänga en app och starta nästa än att klicka sig vidare i en browser.
Nu jämför du dessutom med en vanlig dator och inte med andra mobiler. Hur smidigt är det att surfa på SH, blocket, facebook, tv.nu etc på andra mobiler? Lägg därtill TV4 Play och kommande SVT Play så märker man skillnaden på användbarheten.

Kan säga att jag tar upp min iphone när jag ska kolla blocket eller tv tablån, även om jag har en dator till hands. Sjukt mkt smidigare...

Fiffigt.
Dock spar man nog rätt mycket ström när den stänger ner?
ja, det stämmer, men skönt att slippa hålla koll på att skärmen inte släck om man tex har en pågående nedladdning. I kombination med SBSettings är det ganska lätt att slå på/av Insomnia dessutom. :)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tar väl inte längre tid att stänga en app och starta nästa än att klicka sig vidare i en browser.
Nu jämför du dessutom med en vanlig dator och inte med andra mobiler. Hur smidigt är det att surfa på SH, blocket, facebook, tv.nu etc på andra mobiler?

Jag jämförde med datorn för att ingen skulle komma på att stänga webbläsaren för att klicka på en ny ikon på skrivbordet för att läsa en ny webbsida

Det är inte märkbart osmidigare att surfa med webbläsaren i mobilen än med webbläsaren på datorn, om man har en bra webbläsare vill säga.
(och webbläsaren i Iphone har väl fått bra kritik av dom tester jag har läst)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Sitter och leker med iphonen nu och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa tomtom eller navigon. Försöker hitta info men får inte reda på om Navigon varnar för fartkameror också vilket tydligen tomtom gör. Överlag verkar Navigon ha fått bättre recensioner men utan fartkameravarnare känns det som om tomtom är bäst i alla fall.

Någon här som vet mer?

Min navigon varnar för kameror, navigon är mer exakt än tomtom som verkar behöva den speciella hållaren för att funka bra, jag körde med navigon när jag var i göteborg häromdagen, funkade perfekt :tummenupp:tummenupp

Men är det inte ganska kontraproduktivt att ha en app för varje internetsida istället för att ha en bra webbläsare med bokmärken?

Ge dig nu, pga den lilla skärmen så funkar skräddarsydda appar mycke bättre än webläsaren :tummenupp

Last edited:

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
För er som har gratisspelet paper toss kan jag säga att jag klarade 13 i rad och ligger nu rankad etta i Sverige och 34 i världen!

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Ähh va fan kollade på resultat idag bara... All time var det folk med flera hundra...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Precis kirrat en Iphone. Vad är det första man behöver göra?

Om man jailbreakar och luren knasar, kan man återställa den då?

Last edited:

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Snabb fråga, om man kopplar upp sig på ett trådlöst nätverk och sedan låser telefonen med knappen ovansidan, är man fortsatt ansluten till nätverket då? Eller kopplas det ned till du låser upp telefonen igen varpå det ansluter på nytt? Blev litet fundersam då symbolen för nätverket försvinner då man låser telefonen och dyker upp några sekunder efter att man låst upp den igen... :va

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Läsa hela den här tråden ;-) sen bestämma om du vill jailbreaka, vill du det så kör blackra1n och installera bara cydia, skit i rock & icy :tummenupp:tummenupp

Enklaste sättet att föra över kontakter från din gamla telefon vilken den nu är, är att köra över allt till outlook sen köra från outlook till iphonen, då blir det rätt från början :tummenupp:tummenupp

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Snabb fråga, om man kopplar upp sig på ett trådlöst nätverk och sedan låser telefonen med knappen ovansidan, är man fortsatt ansluten till nätverket då? Eller kopplas det ned till du låser upp telefonen igen varpå det ansluter på nytt? Blev litet fundersam då symbolen för nätverket försvinner då man låser telefonen och dyker upp några sekunder efter att man låst upp den igen... :va

Den kopplar ned, såvida du inte jb:ar och kör insomnia :tummenupp

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Så om man drar igång Spotify via det trådlösa nätverket och sen lägger ifrån sig telefonen och den låser sig själv så kopplas det ned och kör via det vanliga nätet?

Vet faktiskt inte, om den känner att det är prog igång och trafik så kanske den fortsätter att vara uppkopplad ?? den frågan får någon annan svara på men jag skulle gissa att den faktiskt fortsätter på wifi så länge den känner av trafik ??

Nicotin

Guest
Läsa hela den här tråden ;-) sen bestämma om du vill jailbreaka, vill du det så kör blackra1n och installera bara cydia, skit i rock & icy :tummenupp:tummenupp

funkar det nu att jailbreaka utan att man behöver göra om allt om luren stängs av ?

edit: alltså till 3Gs

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
funkar det nu att jailbreaka utan att man behöver göra om allt om luren stängs av ?

edit: alltså till 3Gs

Har du en riktigt ny så måste du göra om ja. Äpplet bytade bootrom "tror de var från v41" el nånting, och då e det till o göra om vid varje boot el varje gång batteriet dör.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning