iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
jag kör i vista o när jag pluggar in fånen i sladden till datorn autostartas den där funktionen där man får alternativet om man vill spela upp något eller öppna den som en folder o titta i den välj detta och klicka dig innåt, där har du alla bilderna lätt o smidigt.

Motsvarande i Linux också.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det gör ju det, installera Installous så hittar du i stort sett allt där, bara någon enstaka sak jag inte hittat där. Dock är det inte precis lika elegant som AppStore. :rolleyes:

Tackar!

Provade att installera men den "sidan" verkar vara nere pga för mkt trafik. Angenämt problem om man har reklam där :D

Fungerar det bättre för någon annan?

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
jag kör i vista o när jag pluggar in fånen i sladden till datorn autostartas den där funktionen där man får alternativet om man vill spela upp något eller öppna den som en folder o titta i den välj detta och klicka dig innåt, där har du alla bilderna lätt o smidigt.
Ja jävlar, den stänger jag bara ner så fort jag ser den. Tackar ödmjukast.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tackar!

Provade att installera men den "sidan" verkar vara nere pga för mkt trafik. Angenämt problem om man har reklam där :D

Fungerar det bättre för någon annan?

Som sagt, jämfört med AppStore är det ren skit. Hade det inte varit gratis att prova saker hade man aldrig stått ut med alla problem.

Testa att installera AppSync från Cydia så kan du ladda ner appar från TPB och synka via iTunes.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Facebook appen

Kan tipsa om den senaste uppdateringen på Facebook appen som redan från början är en bra app, nu även gör det möjligt att synca dina Facebook-kontakter med din telefonbok i ajfånen. Antar att du varit duktig och lagt in dina buddies med för och efternamn och gärna en mejladress så blir detta hyffsat smärtfritt. För mig gick det riktigt geschwint och har numera ännu bättre info i min telefonbok med bilder o skit på de flesta, iaf de jag har på fäjsbook. :tummenupp

Uppdateringen gör det även möjligt att ha push på det som händer på fejjan till nallen om man nu vill ha det.

Alltsomallt, använder man nu FB så är appen i stort sett klockren.

Och slutligen,....Ceterum autem censeo, Carthaginem esse delendam. Väldigt fritt översatt, jag anser fortfarande att Sporthoj.com borde komma i app-form. :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Fler som har problem med att hitta WiFi-nät?

Polaren har oxå problem. Han hittar inte sitt när hemma, men han hittar andra. Jag hittar inte ett skit numera. (Sen jag körde Sn0w (kan man avinstallera det))

Kan tipsa om den senaste uppdateringen på Facebook appen som redan från början är en bra app, nu även gör det möjligt att synca dina Facebook-kontakter med din telefonbok i ajfånen. Antar att du varit duktig och lagt in dina buddies med för och efternamn och gärna en mejladress så blir detta hyffsat smärtfritt. För mig gick det riktigt geschwint och har numera ännu bättre info i min telefonbok med bilder o skit på de flesta, iaf de jag har på fäjsbook. :tummenupp

Och slutligen,....Ceterum autem censeo, Carthaginem esse delendam. Väldigt fritt översatt, jag anser fortfarande att Sporthoj.com borde komma i app-form. :D

Dom flesta i min bok heter bara förnamn och sen bög/SH/kocko/kukslampa osv. :gnissla

Kan man picka och pocka ihop kontakterna manuellt?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Ta ner från app store, " WifiTrak " hittar det som Iphonens ordinära prog inte fixar. :tummenupp
(kostar 7 spänn har jag för mig)

Dom flesta i min bok heter bara förnamn och sen bög/SH/kocko/kukslampa osv. :gnissla

eehh.... OK. Don efter person antar jag. Jag är glad att jag inte är i din telefonbok. Men som svar på din fråga, nej, det tror jag inte. Verkar vara en dammlucka man bara öppnar.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung

Då får du dra ner Fex "15kr" där kan du själv peka ut vem som är vad ifrån kontakbok till fb o vise verca.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998

Polaren har oxå problem. Han hittar inte sitt när hemma, men han hittar andra. Jag hittar inte ett skit numera. (Sen jag körde Sn0w (kan man avinstallera det))
Efter varje gång jag startat om telefonen måste jag göra en återställning av nätverksinställningarna för att hitta några trådlösa nät.

Fruktansvärt störande när man måste skriva in alla lösenord på nytt och dessutom manuellt fylla i sina inställningar för 3G och MMS samtidigt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kan nån förklara för mig varför jag inte kan regga mig på itunes? Både på telefonen och datorn så står det att billing information måste skrivas in och nåt mer, trots att jag fyllt i allt

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
OK, jag har idag en 3g 8. En månad sen jag tog den då telesnors erbjudande var så bra med fri surf o allt. Men jag vill så mycket mer än vad den lille rackaren mäktar med. Dvs jag filurar på en kontant 3G S, 32.
Januari skall ju vara månaden då man äter mögliga nudlar, så det här blir definitivt spiken i kistan, men whaddafakk. :tuttar

Eftersom jag fortfarande är hyffs ny på det här med ajfånen har jag en fråga till er som bytt upp er. Hur går det med apps osv. Jag har dem syncade i min dator. Kan jag bara ta nästa telefon o synca in dem dit?
Antar att jag måste vara inloggad i appstore på den nya nallen med mitt konto and thats it ?
Har sen oxo JB't luren och kört appbackup, kommer den klara denna uppgift som man kan förvänta sig eller blir det bara strul ?

Tell me oh wise ones. :Bugar

Och jo, är det värt det? Jag vill intala mig själv att det inte borde vara problem att köra spotify i backgrounder med Navigon igång samtdigt utan att det bara brakar ihop pga för lite kräm.

:va

Nicotin

Guest
hårdtestat luren i bilen nu ngr dagar och har en volvo med ipod anslutning.

Och alla gånger jag försöker koppla in luren för att dels ladda och dels lyssna på musik så frågar den om jag vilk koppla ner och köra flight mode för att den inte käner igen tillbehöret ..:va:va

Men ngt positivt är att min inbyggda blåtandstelefon i bilen har aldrig funkat så bra som med iföönen.

ljudkvaliten är grym mot som jag pratar med, tidigare lurar har ljudet varit skräpigt och knastrigt.
men inte på iponen.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som använder CallData, ett program som via hitta/eniro tar reda på vem som ringer om numret inte är med i telefonboken?

Hittar det inte efter installationen :va

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Någon som har tips hur man ska kunna använda itunes till två olika telefoner?

Jag och min sambo har en var sin telefon. Dock har vi inte samma program, kontakter, ringsignaler etc vilket i princip omöjliggör synkning mot datorn. Jag skulle vilja att itunes fanns med två olika inloggningar med olika data för var och en av användarna.

Någon som har tips emot detta?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har tips hur man ska kunna använda itunes till två olika telefoner?

Jag och min sambo har en var sin telefon. Dock har vi inte samma program, kontakter, ringsignaler etc vilket i princip omöjliggör synkning mot datorn. Jag skulle vilja att itunes fanns med två olika inloggningar med olika data för var och en av användarna.

Någon som har tips emot detta?

Kommer du inte på någon bättre lösning så får ni ha två användare på datorn. Konton heter det kanske. Räcker ju med att en av er bara har iTunes på det kontot och annars använder ni samma.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning