angående Skype på JB'ad ifån så fortsätter mina kontakter att vara offline även när jag vet att de är online. Tog bort Skype, ingen större förlust då jag sällan använder det ändå. På telefonen iaf.
Däremot så tycker jag mig redo att delge ett litet axplock av de apps
jag anser vara något att ha. Flera har redan nämnts flera gånger här i tråden, så se det som en liten uppdatering.
JB
Pro-Switcher via Cydia, ger dig möjlighet att swappa mellan dina apps, snabbt smidigt och snyggt. Tror du behöver Backgrounder för att få det att funka.
Backgrounder, via Cydia, håller utvalda apps igång även när du går ur dem. Som tex Spotify när du kör GPS'en. Tillsammans med Pro-Switcher blir det riktigt bra.
Categories Cydia. Ett måste när du börjar få en del apps. Du skapar kategorier och pillar ner apparna där. Håller antal springboardsidor nere. Du kan pynta nån dollar för att få en ad-on som gör Categories att jobba snabbare, för mig funkar det fint, istället för ordinarie ladd-tid som Categories behöver så öppnar den mapparna direCkT.
Insomnia Cydia. Håll wi-fi, 3G, apps igång även när du låser tangentbordslåset. Kan va käckt säkert.
Ringtones3 Cydia. Ta en låt i din iphone och gör en ringsignal av den, enkelt och smidigt.
5 icon dock Cydia. Finns med fler ikoner om man vill tydligen men tycker personligen att det blir snyggast med 5 apps i dock-raden. 4 är på tok för snålt iaf.
App-Store
Jaadu VNC, via appstore, kostar 200 spänn men det är bara så sweet att komma åt din dator på iphonen när du inte är hemma, eller ge dina föräldrar IT-support på distans. Morsan blev inte så glad för nu blev hon rädd att inte se mig lika ofta. Du får upp ditt skrivbord och allt i iphonen.
Airmouse Pro, kostade 7 eller 15, minns inte nu, i appstore. Men den gör din iphone till en trådlös mus / tangentbord. Klockrent när du ligger i soffan och kollar på film med chipsskålen på magen och inte orkar masa dig upp för att fingra på datorn.
Remote, samma här har jag för mig en liten slant, i appstore. Har du musik i ditt iTunes library på datorn så kan du nu komma åt rubbet över wi-fi i iphonen och ändra låtar, höja / sänka osv.
1Password 15 kr i appstore. Enkelt och smidigt sätt att spara ner pinkoder, password bakom ett password. Gamal SonyEricssonanvändare som jag är har jag ett stort behov av en sådan app. Du kan om du vill notera ner alla uppgifter du har på dina VISA-kort etc så behöver du inte ens ha med dig kreditkortet när du shoppar på nätet längre.
mAdvLock Appstore, kostar (?). Men finns crackat via Cydia. Däremot så kan man ladda ner den via appstore och prova i 7 dagar om man vill.
Lås en specifik app med ett password. Tex Jaadu VNC kan kännas skönt att låsa om nån är o fingrar på din iphone utan din vetskap. Finns även en funktion som skickar ett sms till valfritt tel.nr. om SIM-kortet byts ut. Ej provat detta dock.
Blocket Appstore, gratis. Håll koll på blocket med din lur. Bevakningsfunktionen är med och det gör detta till en liten guldgruva.
Ja det får räcka för den här gången. Är du nyfiken på någon app som jag nämnde, fråga så kan jag brodera ut det lite mer. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten, skrev ihop det rätt snabbt mest för att få igång app-snackadet igen