iPhone-tråden

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Skypes's senaste uppdatering via appstore ser om du har JB'at eller ej och funkar tydligen inte på en JB'ad iPhone.

Skype version: 1.3.0.207

Någon som känner till en lösning?
Använder inte Skype sååå ofta men gillar inte att bli utelåst :huvet

Även om man Jailat med BlackRain?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
angående Skype på JB'ad ifån så fortsätter mina kontakter att vara offline även när jag vet att de är online. Tog bort Skype, ingen större förlust då jag sällan använder det ändå. På telefonen iaf.

Däremot så tycker jag mig redo att delge ett litet axplock av de apps jag anser vara något att ha. Flera har redan nämnts flera gånger här i tråden, så se det som en liten uppdatering.

JB
Pro-Switcher via Cydia, ger dig möjlighet att swappa mellan dina apps, snabbt smidigt och snyggt. Tror du behöver Backgrounder för att få det att funka.

Backgrounder, via Cydia, håller utvalda apps igång även när du går ur dem. Som tex Spotify när du kör GPS'en. Tillsammans med Pro-Switcher blir det riktigt bra.

Categories Cydia. Ett måste när du börjar få en del apps. Du skapar kategorier och pillar ner apparna där. Håller antal springboardsidor nere. Du kan pynta nån dollar för att få en ad-on som gör Categories att jobba snabbare, för mig funkar det fint, istället för ordinarie ladd-tid som Categories behöver så öppnar den mapparna direCkT.

Insomnia Cydia. Håll wi-fi, 3G, apps igång även när du låser tangentbordslåset. Kan va käckt säkert.

Ringtones3 Cydia. Ta en låt i din iphone och gör en ringsignal av den, enkelt och smidigt.

5 icon dock Cydia. Finns med fler ikoner om man vill tydligen men tycker personligen att det blir snyggast med 5 apps i dock-raden. 4 är på tok för snålt iaf. :yoparty

App-Store
Jaadu VNC, via appstore, kostar 200 spänn men det är bara så sweet att komma åt din dator på iphonen när du inte är hemma, eller ge dina föräldrar IT-support på distans. Morsan blev inte så glad för nu blev hon rädd att inte se mig lika ofta. Du får upp ditt skrivbord och allt i iphonen.

Airmouse Pro, kostade 7 eller 15, minns inte nu, i appstore. Men den gör din iphone till en trådlös mus / tangentbord. Klockrent när du ligger i soffan och kollar på film med chipsskålen på magen och inte orkar masa dig upp för att fingra på datorn.

Remote, samma här har jag för mig en liten slant, i appstore. Har du musik i ditt iTunes library på datorn så kan du nu komma åt rubbet över wi-fi i iphonen och ändra låtar, höja / sänka osv.

1Password 15 kr i appstore. Enkelt och smidigt sätt att spara ner pinkoder, password bakom ett password. Gamal SonyEricssonanvändare som jag är har jag ett stort behov av en sådan app. Du kan om du vill notera ner alla uppgifter du har på dina VISA-kort etc så behöver du inte ens ha med dig kreditkortet när du shoppar på nätet längre.

mAdvLock Appstore, kostar (?). Men finns crackat via Cydia. Däremot så kan man ladda ner den via appstore och prova i 7 dagar om man vill.
Lås en specifik app med ett password. Tex Jaadu VNC kan kännas skönt att låsa om nån är o fingrar på din iphone utan din vetskap. Finns även en funktion som skickar ett sms till valfritt tel.nr. om SIM-kortet byts ut. Ej provat detta dock.

Blocket Appstore, gratis. Håll koll på blocket med din lur. Bevakningsfunktionen är med och det gör detta till en liten guldgruva.

Ja det får räcka för den här gången. Är du nyfiken på någon app som jag nämnde, fråga så kan jag brodera ut det lite mer. Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten, skrev ihop det rätt snabbt mest för att få igång app-snackadet igen ;)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Är jag för lat om jag frågar om det går föra över nokia kontakter till en 3GS på ett "enkelt" sätt istället för att mata in för hand eller skicka över "sms" ?

Små jobbigt att leta igenom 52sidor för att hitta detta svar.

//

3 timmars lycklig ägare

Kör via outlook så blir det rätt, alltså från gamla telefon till outlook sen från outlook till iphonen :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Fler som spelar Tower Madness?

Sjukt kul "tower defense"-spel. Man blir duktigt hooked. Prova gratisversionen till att börja med.

Jag klarar inte sista banan. 300 waves är sjukt svårt. Sista banan med alla add-on's dvs.

Seså, spela med er nu och sen kan ni berätta hur ni gjorde :)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Om det inte har varit uppe förut i tråden så kan jag rekommendera alla Iphone-ägare att köpa "Whats App" för 7kr.

Det är en liten chat/sms-klient som även har Facebook-koppling för de som önskar den funktionen.

Det finurliga med denna är att man sms:ar gratis med alla sina kontakter som använder denna app.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Om det inte har varit uppe förut i tråden så kan jag rekommendera alla Iphone-ägare att köpa "Whats App" för 7kr.

Det är en liten chat/sms-klient som även har Facebook-koppling för de som önskar den funktionen.

Det finurliga med denna är att man sms:ar gratis med alla sina kontakter som använder denna app.

kan man inte lika gärna köra MSN eller GTalk via eBuddy eller BeeJive som man redan har då? :va

Nicotin

Guest
Iphone 3Gs känt fel " Ingen service "

Ikväll dog täckningen på min 3Gs och jag fick där täcknings staplarna ska finnas en text " ingen service "
Testat att göra en reset, testat reset via Itunes men nada.

Under om och nätverk står det att " telefonen ej tilllåten "
Detta fungerade klockrent bara för 4 timmar sen.

Testat SIM kortet i en annan lur och det funkar bra.

Har nu gjort en till reset i Itunes och nu står det " avvaktar aktivering "

så har det gjort under 4 timmar nu.

snackat med telenor och dom hade inget annat att komma med än följande..

testa installera om itunes..check och det hjälpte inte

Testa anda SIM kort..check och ja gissa...

Testa formatera om telefonen och sen återställa via Itunes..check och tja...

Prova låta den stå på med ikonen " avvaktar aktivering "..detta ska dock inte ta 9 timmar..

Sista lösningen..lämna in så får vi skicka den på service,detta kan dock ta ett antal veckor..min fråga var hur länge ?

Tja mellan 4-6veckor...Vaaaa ?????

Kundtjänst:du kan ju alltid vända dig till en annan iphone service ställe men då får du ju betala för det också..

Kasst...allt annat funkar utom att kunna ringa...kanske skulle byta till HTC där det brukar vara tvärt om..du kan oftast ringa men inget annat funkar..
föredrar att kunna använda telefonen till vad den är tänkt för..jo att ringa...

testat allt nu, provat köra med bara GSM utan att det funkar.

Har inte gjort något annat än att använda luren, inte porterat ngt nummer från en annan lev.
Inte bytt nummer.

Inte bytt till nytt el annat sim kort annat än för att testa om detta gör ngn skillnad.

Bara dagligt bruk, aldrig tappat den osv osv.

Nu är den i alla fall inlämnad på service, killen på telesnor butiken var inte förvånad att jag hade problem då dom hade fått in många 3Gs modeller för samma fel.

Ngn fler här som råkat ut för samma fel ??

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Inte riktigt, för mig dör 3G, jag har kvar 3G symbolen, men jag kommer inte ut på några sidor, ingen kontakt med nätet. Jag kan fortfarande ringa. Detta händer ibland. Har då försatt telefonen i Airplane mode och sen efter några sek tillbaka till vanligt läge. Allting kopplar upp, det verkar ha fungerat, men senaste gången det strulade så funkade ingenting, bara vänta ett par timmar och så var allt som normalt igen.

Har inte orkat boota om telefonen ännu för då måste jag JB'a om den, tänkte försöka ikväll, men hittills så har jag haft connection hela dagen idag. Så det är inget permanent läge heller. :gnissla

EDIT: jag har oxo telesnor

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ikväll dog täckningen på min 3Gs och jag fick där täcknings staplarna ska finnas en text " ingen service "
Testat att göra en reset, testat reset via Itunes men nada.

Under om och nätverk står det att " telefonen ej tilllåten "
Detta fungerade klockrent bara för 4 timmar sen.

Testat SIM kortet i en annan lur och det funkar bra.

Har nu gjort en till reset i Itunes och nu står det " avvaktar aktivering "

så har det gjort under 4 timmar nu.

snackat med telenor och dom hade inget annat att komma med än följande..

testa installera om itunes..check och det hjälpte inte

Testa anda SIM kort..check och ja gissa...

Testa formatera om telefonen och sen återställa via Itunes..check och tja...

Prova låta den stå på med ikonen " avvaktar aktivering "..detta ska dock inte ta 9 timmar..

Sista lösningen..lämna in så får vi skicka den på service,detta kan dock ta ett antal veckor..min fråga var hur länge ?

Tja mellan 4-6veckor...Vaaaa ?????

Kundtjänst:du kan ju alltid vända dig till en annan iphone service ställe men då får du ju betala för det också..

Kasst...allt annat funkar utom att kunna ringa...kanske skulle byta till HTC där det brukar vara tvärt om..du kan oftast ringa men inget annat funkar..
föredrar att kunna använda telefonen till vad den är tänkt för..jo att ringa...

testat allt nu, provat köra med bara GSM utan att det funkar.

Har inte gjort något annat än att använda luren, inte porterat ngt nummer från en annan lev.
Inte bytt nummer.

Inte bytt till nytt el annat sim kort annat än för att testa om detta gör ngn skillnad.

Bara dagligt bruk, aldrig tappat den osv osv.

Nu är den i alla fall inlämnad på service, killen på telesnor butiken var inte förvånad att jag hade problem då dom hade fått in många 3Gs modeller för samma fel.

Har haftliknande problem en gång på min 3G och på en SE 850i. Då var det 3G täkningen som temporärt (ett par dagar) inte fungerade och då tycker man att det borde falla på vanliga gsm-nätet som backup automatiskt men så var det inte. Lösningen temporärt var att ändra om till "bara GSM" bland inställningar så gick det att ringa fint och sedan ändra tillbaka när de fått ordning på 3G-nätet.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Det blir nog vanligare och vanligare att apparna slutar funka på breakade lurar för att få bukt med piratproblemet.

jepp, är väl en kamp mellan utvecklare och knäckare...
men som jag skrev i ett senare inlägg, efter en omstallation av Skype så fungerade det fint igen. Både i wi-fi och bara på 3G nätet med 3G-unrestictor.

Så som någon sade, är hittills i Skypes fall mer skrämskott so far.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det blir nog vanligare och vanligare att apparna slutar funka på breakade lurar för att få bukt med piratproblemet.

Fast i fallet med Skype är det ju en fri app så de förlorar inget, dock har de en begränsning att bara tillåta samtal via wlan, inte 3G, förmodligen (som mycket annat med iPhone) ett påhitt från AT&T. Med JB kan man ju komma runt det.

För mig kom det bara en varning om att det inte var supportat med modifierade telefoner, det fungerade bra ändå och varningen visades bara första starten av nya versionen.

Angående piratproblem kommer nog mer och mer att gå över till fria appar med begränsat innehåll och reklamfinansierat. Sedan blir det in-app purchase (ny feature i 3.0) som används för att fylla på med funktioner, kartor, spel-levels, whatever. Då har leverantörer god möjlighet att kontrollera att man verkligen är kund. Blir nog svårare att få tag på de där tilläggen än det idag är att få tag på apparna.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Finns det några inställningar på hur man vill synka sin telefonbok?

Tex. bara kopiera från telefon till dator eller tvärtom. Bara uppdatera båda sidor inte ta bort nummer mm.?

Jag har lyckats krångla till det genom att ha "fel" dator som "rätt" dator och är nu rädd för att en synk kommer att ta bort nummer jag lagt in det senaste.

Har nämlige tappat alla nummer sen i somras. På nåt sätt har datorn trott att det är senaste synken.

Hilfe!

(Använder iTunes)

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
tjenare!
Nu har ja bestämt mig för att det skall bli en iphone och undrar om det är värt pengarna och sattsa på en 32GB istället för 16GB? Eller räcker det med den 16GB?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
tjenare!
Nu har ja bestämt mig för att det skall bli en iphone och undrar om det är värt pengarna och sattsa på en 32GB istället för 16GB? Eller räcker det med den 16GB?

Kommer du att använda den som musikspelare mycket?

Programmässigt tror jag 16 gig räcker långt. Men ska man lyssna mycket på musik och ha filmer och serier o skit med sig är det nog värt att ha det dubbla utrymmet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning