iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Dags att köpa ett navigationsprogram.
Navigon eller TomTom ?
Jag kan inte bestämma mig.
Hjelp.

Vad är det för fel på det navigationsprogrammet som följer med?

Har inte testat något program i större utsträckning men har hört andra säga att det som ingår funkar bra.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Tomtom har ju en hållare med inbyggd förstärkare för gpsen om jag fattat det rätt.

Ja just det, läste om den, kan ju vara käckt, jag lägger min iPhone i kopphållaren på saaben och det funkar, har en ciggladdare till men är ju inte lika estetiskt. Förstärkare kan ju vara bra, märkt ibland att mellan hus och så så kan den tappa bort sig lite. Men... förstod jag det rätt när jag läste om den så kan du använda Tomtoms docka oavsett om du kör Tomtom eller Navigon. :va

Cool app för att styra datorn med iphonen: "logitech air mouse" finns gratis i appstore. Testade den igår, funkade jättebra.

Gah, är den gratis nu.. :huvet Jäjä, 7 spänn eller vad jag pyntade för den... Men den är grym!
Har även Jaadu VNC, för att kunna se och styra min dator över Wi-Fi eller 3G. Kostar dock lite mer :tungan

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Vad är det för fel på det navigationsprogrammet som följer med?

Har inte testat något program i större utsträckning men har hört andra säga att det som ingår funkar bra.
Den har bara en karta med en prick på. Vill man ha gps som i bilen så måste man skaffa någon annan. Slänger upp två bilder så ser du skillnaden.

Bifogat

• navigon-mobilenavigator-iphone-north-america.jpg
    navigon-mobilenavigator-iphone-north-america.jpg
    25.8 KB · Visningar: 37
  • bild(2).jpg
    bild(2).jpg
    59.3 KB · Visningar: 39

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Förresten. Ni måste ladda ner Monopoly! Nästan bättre än det riktiga spelet och ett kanontidsfördriv! Spelade lite igår och ägde datorn ganska rejält ;)

Bifogat

• bild 2(2).jpg
    bild 2(2).jpg
    97.1 KB · Visningar: 48

sportbike

Guest
Bra fråga, vet faktiskt inte :va:va borde kanske funka..

Frågade idag och jodå, det funkar.
Det blev TomTom Western Europe den här gången, tog närmare två timmar att ladda ner i luren via WiFi.
Snyggt upplägg och en massa användbara funktioner, provkörning imorrn.

ps.iPhone+Spotify=vilken höjdare :tummenupp

Nicotin

Guest
Nu har jag försökt få igång min 3GS 3.1.2 hela dagen, hjälp tack!

I morses så stod det bara Ingen service efter att jag haft den avstängd över natten. Har den jailbreakad med Blackra1n och kört sn0w vilket fungerat klockrent fram tills nu.

Har återställt hela telefonen och kört Blackra1n igen men det hjälper inte. Även testat ultrasn0w och testat precis allt jag kan komma på.

Får upp ett antal i listan för operatörer i inställningar men vad jag än väljer så har jag bara Ingen service.

Kortet fungerar bra i en annan telefon. Vad sjutton ska jag göra?

lämna in du verkar ha samma problem som jag.

Jag fick lämna in den på garanti rep, vet ej vad dom hittat dock men jag fick inte igång min alls..bara " ingen service " ..

suuuger..jag har varit utan min iphone i 3 dagar nu..suger get pung..

Annars kan ni ju testa CoPilot också :)

copilot ??

hur ligger den i pris då ?

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Idag var jag med om en riktigt sjuk grej, hade precis avslutet ett samtal och ska kolla telefonen då är hemskärmen zoomad till mer än dubbel storlek och det är jättesvårt att få till knapptrycken som jag vill. Startar om och grejar men det är samma jävla fel. Ska precis nolla i iTunes när jag testar en sista grej, dubbeltapa med 3 fingrar på skärmen... då helt plötsligt går den tillbaka till normalt läge. Detta kanske ni andra visste men det var nytt för mig..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Frågade idag och jodå, det funkar.

Har faktiskt funderat samma sak om det spelar någon roll vilket navigationsprogram man väljer för att GPS förstärkaren ska fungera.

Är det någon som testat den? Den är rätt dyr om man även tar med i beräkningen att programvaran inte direkt är gratis. En vanlig hållare av god kvalitet och en laddare får man betala betydligt mindre för.

Har testat TomTom som hastigast. Iphone har ingen god täckning. Telefonen sa att den hade dålig GPS mottagning inne i bilen. Satte den mot rutan så att den fick täckning. Har tyvärr inte hunnit köpa en hållare eller cigarett laddare. Funderar lite var jag ska lägga ribban.

Tänkte även testa Navigation som fått bättre omdömen än TomTom. Fler central europeiska länder ingår där om man har behov av det. Vill också minnas att det fungerar bättre än TomTom utan GPS förstärkaren. Intressant om det stämmer att TomToms GPS förstärkare (hållare) även fungerar till Navigations programvara. En tanke jag hade var att TomTom lagt in någon form av spärr så att den endast fungerar till TomTom.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Bilhållarna med inbyggd GPS verkar para sig med telefonen på ungefär samma sätt som hörlurar, t ex. Har svårt att tro att tillverkarna, ens om de kunde, skulle bara tillåta vissa kombinationer då det begränsar deras egen marknad. Är dock inte säker på om det ens är möjligt.

Läste nyligen ett test på Magellans hållare, de har en app också men hållaren fungerade till alla appar.

Hållarna är dock främst för att nå Touch-marknaden då Touch inte har inbyggd GPS. Testa först om ni har problem innan ni slantar för en hållare. I och för sig bekvämt med att ha laddkabel i hållaren i stället för i telefonen men inte stor skillnad.

Navigon, t ex, säljer bara en enkel hållare utan finesser. Min iPhone har bättre mottagning än min gamla navigator så jag har bara en enkel hållare och är helnöjd. Använder Navigon-appen.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
lämna in du verkar ha samma problem som jag.

Jag fick lämna in den på garanti rep, vet ej vad dom hittat dock men jag fick inte igång min alls..bara " ingen service " ..

suuuger..jag har varit utan min iphone i 3 dagar nu..suger get pung.
Från Apples hemsida:

Kan jag serva min iPhone utanför inköpslandet?
Nej, servicereparationer är bara tillgängliga i det land där du köpte din iPhone.

Underbart. Får slänga skiten och köpa en ny då. Någon som vet om den går att hitta billigare än på Dustin? http://www.dustin.se/pd_5010328916.aspx

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Från Apples hemsida:

Kan jag serva min iPhone utanför inköpslandet?
Nej, servicereparationer är bara tillgängliga i det land där du köpte din iPhone.

Underbart. Får slänga skiten och köpa en ny då. Någon som vet om den går att hitta billigare än på Dustin? http://www.dustin.se/pd_5010328916.aspx

Kan du inte kontakta ditt inköpsställe då? Du kanske kan skicka den till dem för reparation? Eller betala för reparation i Sverige?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Kan du inte kontakta ditt inköpsställe då? Du kanske kan skicka den till dem för reparation? Eller betala för reparation i Sverige?
Problemet är bara att det tar sån otrolig tid att få tillbaka den isåfall. Köpte nyligen denna för att jag var så trött på att min gamla bara åkte in och ut från servicestället.

Att betala för reparation är givetvis ett alternativ, men vad kan det tänkas kosta tro? Har försökt få tag på några serviceställen nu under morgonen men får inget svar.

sportbike

Guest
Har faktiskt funderat samma sak om det spelar någon roll vilket navigationsprogram man väljer för att GPS förstärkaren ska fungera.

Lite lustigt, frågade pris på en aktiv hållare från TomTom eftersom jag nu köpte deras programvara, och fick till svar: Köp en Navigonhållare, den är billigare :va
Så dom funkar hur som i alla fall.
TomToms hållare kostar runt 900 bagis.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Lite lustigt, frågade pris på en aktiv hållare från TomTom eftersom jag nu köpte deras programvara, och fick till svar: Köp en Navigonhållare, den är billigare :va

Extra lustigt då Navigons inte är aktiv...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Överväger själv att köpa Navigations hållare. Den verkar vara rätt genomtänkt.

Det enda jag är nyfiken på när det gäller TomToms hållare är om GPS förstärkaren gör någon skillnad då det verkar komma synpunkter på just den svagheten på Iphonen. Om den är markant förbättrar GPS mottagningen oavsett vilket navigationsprogram man har kan den vara något att överväga trots priset. Var har du hittat den för 900 kr? Tittade på Dustin och där var priset ex moms i den regionen.

Det mesta jag sett är skräp. En kompis har dock hittat en mycket billig hållare till Iphone som på bild verkar vara rätt snarlik Navigations med undantag för en 15 cm lång arm som går att böja om jag uppfattat det rätt. Ska titta närmare på den. Man får köpa en separat laddare. Funderar på hur den långa armen påverkar GPS mottagningen samt om telefonen vibrerar mycket. Som jag uppfattat det är armen reglerbar.

Jag vill att min Iphone ska sitta klistrad i rutan trots hård körning på bana. Tänkte nämligen försöka testa något av programmen jag frågade om i början av tråden om det vill sig väl.

sportbike

Guest
Överväger själv att köpa Navigations hållare. Den verkar vara rätt genomtänkt.

Det enda jag är nyfiken på när det gäller TomToms hållare är om GPS förstärkaren gör någon skillnad då det verkar komma synpunkter på just den svagheten på Iphonen. Om den är markant förbättrar GPS mottagningen oavsett vilket navigationsprogram man har kan den vara något att överväga trots priset. Var har du hittat den för 900 kr? Tittade på Dustin och där var priset ex moms i den regionen.

Det mesta jag sett är skräp. En kompis har dock hittat en mycket billig hållare till Iphone som på bild verkar vara rätt snarlik Navigations med undantag för en 15 cm lång arm som går att böja om jag uppfattat det rätt. Ska titta närmare på den. Man får köpa en separat laddare. Funderar på hur den långa armen påverkar GPS mottagningen samt om telefonen vibrerar mycket. Som jag uppfattat det är armen reglerbar.

Jag vill att min Iphone ska sitta klistrad i rutan trots hård körning på bana. Tänkte nämligen försöka testa något av programmen jag frågade om i början av tråden om det vill sig väl.

Nu funkade min bra när jag testkörde den i helgen, dock verkar den få leta signal när det är trångt mellan husen så förstärkaren i hållare är nog bra i just de fallen.
Priset fick jag av en Dialect-butik.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...