iPhone-tråden

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Måste bara meddela (för er som inte redan testat) att Spotify premium i Iphone fungerar mer än galet bra. Om man dessutom kompletterar med Backgrounder som finns på Cydia (ifall du jailbreakat) så funkar det nästan lika smidigt som Itunes, men med fördelen att du har tillgång till miljoner låtar utan extra kostnad.

I mars så ska det dessutom komma en app som gör att du kan styra Spotify remote (som Itunes med appen Remote ungefär) och då kommer livet att bli ännu bättre!

Med Music Controls så kan du styra spotify med hörlursremoten. Finns att köpa på Cydia har jag för mig, appen du tankar hem är en gratisversion som funkar några dagar, sen köper du via paypal. Funkade alldeles utmärkt!

Har en iPhone 3gs för jobbet och en htc hero privat. Någon som vill köpa heron? :)

nej tack :)

Har du använt hero och vad tyckte du om den i jämförelse med iPhone?

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
inte ens genom att avinstallera och installera igen?

Han uppdaterade pluginsen till att kräva 2.0(finns workaround men är drygt) och senaste crackade är 1.14 Men nu har jag köpt en licens. Känns det värt med tanke på hur grymt programmet är.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Med Music Controls så kan du styra spotify med hörlursremoten. Finns att köpa på Cydia har jag för mig, appen du tankar hem är en gratisversion som funkar några dagar, sen köper du via paypal. Funkade alldeles utmärkt!

nej tack :)

Har du använt hero och vad tyckte du om den i jämförelse med iPhone?
Heron behöver snabbare CPU, that's it... För laggig ibland. Hänger sig o beter sig konstigt. Känns som ett ungt och ofärdigt system.

Iphone funkar alltid och går fort och gör som man förväntar sig...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Heron behöver snabbare CPU, that's it... För laggig ibland. Hänger sig o beter sig konstigt. Känns som ett ungt och ofärdigt system.

Iphone funkar alltid och går fort och gör som man förväntar sig...

Jo, om man kör flera appar samtidigt känns Heron seg, men creds ändå till att man tillåts göra det, dom hade ju kunnat sätta en begränsning dom med på en app åt gången.

Men visst, det behövs ALLTID snabbare CPU och mera minne, i alla apparater.

Nästa HTC är väl vassare, då kommer apparna att bli större, och äldre lurar kommer att lagga satan om man kör dom nya apparna och så är dom tillbaka på ruta 1 igen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jo, om man kör flera appar samtidigt känns Heron seg, men creds ändå till att man tillåts göra det, dom hade ju kunnat sätta en begränsning dom med på en app åt gången.

Men visst, det behövs ALLTID snabbare CPU och mera minne, i alla apparater.

Nästa HTC är väl vassare, då kommer apparna att bli större, och äldre lurar kommer att lagga satan om man kör dom nya apparna och så är dom tillbaka på ruta 1 igen.
mobiltelefoner uppdateras för ofta... köpte ju nyss Heron! Kostar ju inte lite varje telefon liksom..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
mobiltelefoner uppdateras för ofta... köpte ju nyss Heron! Kostar ju inte lite varje telefon liksom..

Precis, jag har gett upp om att ens ligga i framkant på utvecklingen, det går så jäkla fort nu och 4G ligger om hörnet, då kommer både HTC och Ajfan att kännas stenålder över natten.

Men om man väntar på nästa modell hela tiden innan man tar nästa steg blir man ståendes som ett fån med ena benet i luften.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Precis, jag har gett upp om att ens ligga i framkant på utvecklingen, det går så jäkla fort nu och 4G ligger om hörnet, då kommer både HTC och Ajfan att kännas stenålder över natten.

Men om man väntar på nästa modell hela tiden innan man tar nästa steg blir man ståendes som ett fån med ena benet i luften.

Nja nästa gen mobiler (typ snapdragon utrustade) lär hinna få en bra livslängd innan 4g får täckning utanför de riktiga storstäderna. Plus 4g blir väl bara för datatrafik?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nja nästa gen mobiler (typ snapdragon utrustade) lär hinna få en bra livslängd innan 4g får täckning utanför de riktiga storstäderna. Plus 4g blir väl bara för datatrafik?

Jo, man tror ju att dom första telefonerna kommer att köra 3G/GSM för telefonibiten och 4G för datatrafiken.

Det är liksom ingen vits att skjuta mygg med haubitsen.

Plus att man då får utmärkt täckning för telefonin

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Jo, man tror ju att dom första telefonerna kommer att köra 3G/GSM för telefonibiten och 4G för datatrafiken.

Det är liksom ingen vits att skjuta mygg med haubitsen.

Plus att man då får utmärkt täckning för telefonin

Exakt. Det gör nog att nyare 3G mobiler inte kommer kännas obsolete när 4g kommer. Hoppas bara på att operatörerna ökar hastigheten på 3G som det snackas om. Och att nya telefoner kommer få bättre batteritid vid 3G uppkoppling.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Iphonen har allt jag vill ha, men det är inte min privattelefon.
Dock gillar jag lite underdog-grejen med Android...

Min nästa telefon ska iaf ha 1Ghz CPU... sedan vad för OS vet jag inte ännu.
Jag har haft Windows Mobile 6+ tidigare och jag minns att jag då inte gillade den "ofärdiga" känslan även där. Samma sak har jag upptäckt för Android.

HD2 kände jag på, den var riktigt nice, stor o snabb. men för stor. Det är ingen telefon...

Det känns ibland som att ringa är en sekundär funktion i en telefon. Det ska gå fort och enkelt att slå in nummer och få koppling...

Iphonen känns det ju att valmöjligheterna för att ändra är få, men allt som är... fungerar och går bra och utan lagg. Det är skönt att byta från Heron till Iphonen...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
min nästa lur blir nästa iPhone... har idag en iPhone 3G, kommer hoppa över 3Gs och vänta in nästa modell som förhoppningsvis lanseras i sommar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad heter appen som gör att wifi inte somnar när telefonen gör det?

Surt när man tankar hem app som tar med än 1 min.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
min nästa lur blir nästa iPhone... har idag en iPhone 3G, kommer hoppa över 3Gs och vänta in nästa modell som förhoppningsvis lanseras i sommar.

Så blir det nog för mig också. Ska komma något otroligt bra om det inte ska bli en till iPhone. Besviken dock att de inte visade nästa OS i dag.

Vad heter appen som gör att wifi inte somnar när telefonen gör det?

Surt när man tankar hem app som tar med än 1 min.

Insomnia.

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Någon som vet ngt program för att hålla koll på hur mkt samtal/sms man konsumerat under en viss period? Dvs man ska kunna filtrera för en viss månad osv.
MobileLog har inte riktigt den funktionen vad jag vet.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Så blir det nog för mig också. Ska komma något otroligt bra om det inte ska bli en till iPhone. Besviken dock att de inte visade nästa OS i dag.

De visade ju lite av 3.2 idag även om det inte blev nån jätterevolution... ;)
Jag tror att den stora uppdateringen i OS4 kommer vara multitasking och den kommer komma i juni ungefär. :saida

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning