iPhone-tråden

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Det sämsta mid iFånen IMO är att om den inte är jailbrekad så ska allt gå via iTunes. Jag har ett helvete att få de saker jag vill att funka.
Kan inte ens lägga in en egen ringsignal från en fil, trots att jag testat alla möjliga guider.
Menmen, säkert är det ju skit bakom styret, som vanligt.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hur kan det vara så på ett globalt företag som Apple? Ge fan i att flytta om du vill ha någon garanti på dina produkter verkar vara deras policy.

För alla andra produkter gäller dock garantin i hela världen. Men det är bara garantiåtgärder som är spärrade på iPhonen så ska du betala för servicen är det upp till varje butik, Apple centralt kontrollerar inte det.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
om du är beredd att pynta själv för att få luren fixad kanske lika bra o vända sig till typ mumien.se eller liknande och skita i apple just denna gången. :va
Mumien tar den inte utan tar bara emot telefoner som man ser eller vet säkert vad i hårdvaran som är trasigt så att de kan byta ut just den delen.

imaster skrev:
För alla andra produkter gäller dock garantin i hela världen. Men det är bara garantiåtgärder som är spärrade på iPhonen så ska du betala för servicen är det upp till varje butik, Apple centralt kontrollerar inte det.
Så jag kan knalla ner med den till vilken butik som helst och lämna in den och hoppas på att de antingen fixar den utan att se att den är såld utomlands eller i värsta fall låter mig betala för servicen?

Kollar de inte serienumret när jag lämnar in den för att se om det är någon garanti på telefonen och helt enkelt nekar mig att lämna in den om det inte är det?

sportbike

Guest
Hur i h...e raderar jag låtar i ipod-listan på iPhonen?
Direkt i luren alltså.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Hur i h...e raderar jag låtar i ipod-listan på iPhonen?
Direkt i luren alltså.

Går nog bara att göra det från iTunes ?

Måste bara tipsa er som gillar film och ibland vill ha med dig dina filmer, i princip överallt, och om tillfälle skulle ges att slappa med en schysst film.

Air Video, låter dig streama film från din dator till luren.
Över wi-fi, och 3G. Spelar inte så stor roll vilka format du har på burken hemma, den konverterar den as you go och buffrar.

Länk

Finns i appstore, både som gratis version (tror den begränsar din film-lista till endast 3 filmer) och betalversionen för 22:-

Det gör att du inte behöver vara rädd för att fylla minnet på telefonen och har massor av film bara några sekunder iväg. Jag gillar den här appen.

:tummenupp

Last edited:

sportbike

Guest
Nu behöver jag hjälp, på riktigt!
Varenda jevvla gång jag ansluter iPhonen til iTunes på datorn via kabel, så synkroniserar den fan, vilket innebär följande:
1.Alla kontakter raderas.
2.Alla mailadresser som jag INTE har i kontakter på datorn läggs in.

Det har tagit ett par veckor att rodda in alla kontakter och mailadresser åsså vips så försvann allt i ett nafs.
Kan man inte välja bort säkerhetskopiering varenda gång, eller har jag missat nån inställning?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du kan välja att inte automatsynka vid anslutning, finns en checkbox för det.

Har du iTunes både hemma och på jobbet?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu behöver jag hjälp, på riktigt!
Varenda jevvla gång jag ansluter iPhonen til iTunes på datorn via kabel, så synkroniserar den fan, vilket innebär följande:
1.Alla kontakter raderas.
2.Alla mailadresser som jag INTE har i kontakter på datorn läggs in.

Det har tagit ett par veckor att rodda in alla kontakter och mailadresser åsså vips så försvann allt i ett nafs.
Kan man inte välja bort säkerhetskopiering varenda gång, eller har jag missat nån inställning?

Kolla över inställningarna för kontakt/adress-sync i iTunes. Förmodligen stämmer inte inställningarna där överrens med vad du satt i telefonen.
Själv syncar jag kontakter via vår exchangeserver på jobbet och har då stängt av sync i iTunes... så när jag kopplar in så blir det bara backup av luren.

sportbike

Guest
Kolla över inställningarna för kontakt/adress-sync i iTunes. Förmodligen stämmer inte inställningarna där överrens med vad du satt i telefonen.
Själv syncar jag kontakter via vår exchangeserver på jobbet och har då stängt av sync i iTunes... så när jag kopplar in så blir det bara backup av luren.

Ok,ska kolla :tummenupp

Pips

Guest
Slangade hem tapatalk igår, det är en vbulletin-forumklient där vla SH finns med, men även en mängd andra mcforum (smc eller vad de heter mm mm.). Finns på AppStore eller Installus. Rent krasst är det mer ett program för er som befinner sig utanför 3G-täckning alt var för snåla för att lägga till ett ordentligt datapaket på abonnemanget. Dock värt att testa!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Slangade hem tapatalk igår, det är en vbulletin-forumklient där vla SH finns med, men även en mängd andra mcforum (smc eller vad de heter mm mm.). Finns på AppStore eller Installus. Rent krasst är det mer ett program för er som befinner sig utanför 3G-täckning alt var för snåla för att lägga till ett ordentligt datapaket på abonnemanget. Dock värt att testa!

Det är kanon även för oss som har 3G och wlan men som bara vill kolla det senaste som skrivits när man sitter på muggen eller bara har tråkigt och inte orkar slita fram datorn. :)

sportbike

Guest

Exakt vad ska klickas bort i iTunesinställningar?
I luren hittar jag inga synkinställningar.
Ja, ja e trött :gnissla

edit:hittade det.
Om du inte vill att iPhone och datorn ska synkroniseras när du ansluter iPhone till datorn avmarkerar du ”Synkronisera automatiskt när denna iPhone är ansluten” i panelen Sammanfattning

edit 2: och som grädde på moset finns det inget som heter "sammanfattning" :död

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Exakt vad ska klickas bort i iTunesinställningar?
I luren hittar jag inga synkinställningar.
Ja, ja e trött :gnissla

edit:hittade det.
Om du inte vill att iPhone och datorn ska synkroniseras när du ansluter iPhone till datorn avmarkerar du ”Synkronisera automatiskt när denna iPhone är ansluten” i panelen Sammanfattning

edit 2: och som grädde på moset finns det inget som heter "sammanfattning" :död

Om du inte hittar "sammanfattning" så är du illa ute... ;)
Klicka på din telefon i iTunes, då får du flikar högst upp som är innehåller i din telefon... alltså musik, film, tv osv... första fliken heter "Sammanfattning".

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

Det är kanon även för oss som har 3G och wlan men som bara vill kolla det senaste som skrivits när man sitter på muggen eller bara har tråkigt och inte orkar slita fram datorn. :)

Det är mycket snabbare oxå.

Uppfattar det som att varje sida laddas fort som attan. DET är en bra anledning tycker jag.

sportbike

Guest
Om du inte hittar "sammanfattning" så är du illa ute... ;)
Klicka på din telefon i iTunes, då får du flikar högst upp som är innehåller i din telefon... alltså musik, film, tv osv... första fliken heter "Sammanfattning".

Naturligtvis var det alldeles för enkelt för att jag skulle upptäcka det :rolleyes:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Bandit till iPhonen

För den som är intresserad så finns nu Bandit som iPhone app (även till Android).

Gratis via app-store, och den har även möjlighet att köras i bakgrunden även om du inte har JB'at din lur.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning