iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
För den som är intresserad så finns nu Bandit som iPhone app (även till Android).

Gratis via app-store, och den har även möjlighet att köras i bakgrunden även om du inte har JB'at din lur.

Jag var tvungen att testa direkCt, dels för att Bandit är det bästa med Stockholm :D, dels för backgroundingen.

Ser att de går över till Safari för att strömma vidare om man lämnar appen och Safari är godkänd av Apple att backgrounda. Inte så elegant men ändå en bra lösning på problemet för "radioappar".

Edit: fel av mig, 106.7 Rockklassiker är bäst. :yoparty

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Härligt med en app för Bandit, men multitaskproblemet var en fullösning som egentligen bara är en länk... men men, snart har vi det förmodligen direkt i OSet.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Härligt med en app för Bandit, men multitaskproblemet var en fullösning som egentligen bara är en länk... men men, snart har vi det förmodligen direkt i OSet.

eller... så JB'ar man på 10-15 sekunder. Installerar Backgrounder och Proswitcher, ytterligare några minuter och sen ler man över hur enkelt det egentligen är. :D :tummenupp

EDIT: vad jag vill säga är att jag håller med föregående talare, det är synd att apple inte fixat backgrounding "för eget" bruk.

Det är först när man har den möjligheten som iPhonen slår ut i blom.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
eller... så JB'ar man på 10-15 sekunder. Installerar Backgrounder och Proswitcher, ytterligare några minuter och sen ler man över hur enkelt det egentligen är. :D :tummenupp

Principsak, jag har kört icke JB i 1,5år nu och tänker inte börja JB'a nu... :)

Men så är det inget jag stör mig på heller faktiskt.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin

Och sedan skriver man inlägg efter inlägg om hur man ska få luren att funka efter att den kukat ur totalt...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det funkar ju skitbra!!

Funktionen är inte sämre när man väl fått det som man vill men själva jb-processen är ju skakigare än en vanlig uppdatering från Apple och mjukvaran via Cydia är ju av sämre kvalitet helt klart även om man hittar mycket nyttigt som fungerar bra också.

Att köra utan jb är som att ha Unix utan terminalaccess. :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Re: iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

Bara tvungen att testa tapatalk + ladda upp en bild från den

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    9.1 KB · Visningar: 34

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Gör Broken Sword nu och så har Beneath a steel sky släppts! Simon 1 var segt men Monkey 1 var kanon! Det klassiska äventyrsspelen gör sig bättre på ajfan är på 386:an man hade då! Det är fanimej underbart!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Går det inte få över musik från ett minneskort till ifönen?! den är inte jb:ad.
Har försökt men jag får inte det att funka, skitbakomskärmensyndrom?

Jag använder mig av två sätt.
Antingen via iTunes genom att lägga den musiken du vill ha på telefonen i Library och sen synca.

Eller genom ett valfritt annat program som kan göra jobbet åt dig, har själv använt CopyTransManager (gratis). Med den kan du synca in både musik och filmer (mp4 format då såklart).

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Tapatalk var ju ett bra tips! :)

edit: Förutom att det buggade ur och stängdes ner när jag skickade detta inlägg. :D

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Jag använder mig av två sätt.
Antingen via iTunes genom att lägga den musiken du vill ha på telefonen i Library och sen synca.

Eller genom ett valfritt annat program som kan göra jobbet åt dig, har själv använt CopyTransManager (gratis). Med den kan du synca in både musik och filmer (mp4 format då såklart).

Ok, nu funkade det. Jag hade visst lyckats att bara spara albumbilderna så det va lite skitbakomskärmen ändå.
Tycker dock att itunes är krångligt som fan, men men nu vet jag ju hur man gör.
Tackar för svaret...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
någon som kan hjälpa mig med ett låsskärms problem?

grejen är att om jag tar mot ett sms eller mail (bitesms och mailnotifier) när telefonen är på lockscreen så vägrar den att släcka skärmen igen efter de 20 sekunderna som den borde göra med 20sec lockscreen.

appar som jag har som bör kunna påverka:
lockinfo
bitesms
mailnotifier
20 second lockscreen

tror dessa är de enda som bör påverka den när den är låst iaf :va

EDIT: testade nyss och samma sak händer när jag själv tänder skärmen med offknappen.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

grejen är att om jag tar mot ett sms eller mail (bitesms och mailnotifier) när telefonen är på lockscreen så vägrar den att släcka skärmen igen efter de 20 sekunderna som den borde göra med 20sec lockscreen.

lockinfo
bitesms
mailnotifier
20 second lockscreen

EDIT: testade nyss och samma sak händer när jag själv tänder skärmen med offknappen.

utan att veta känns det spontant att det borde vara den 20 second lock screen, prova att avinstallera den appen, alt en åt gången för o se om det ordnar sig, ibland avhjälps sånna konflikter med en ominstallation av misstänkta appar. hoppas det löser sig.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
-Rosen- skrev:

lockinfo
bitesms
mailnotifier
20 second lockscreen

Jag har samma uppsättning installerad förutom 20 second lockscreen och har aldrig stött på ngt liknande problem. Testa att ta bort det som en annan föreslog.

EDIT: Tapatalk var ju hur skönt som helst! :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
utan att veta känns det spontant att det borde vara den 20 second lock screen, prova att avinstallera den appen, alt en åt gången för o se om det ordnar sig, ibland avhjälps sånna konflikter med en ominstallation av misstänkta appar. hoppas det löser sig.

hade redan gjort just det, samt ominstallerat en massa annat, efter lite googlande så verkar det knappt finnas en lösning :va finns tydligen de som gjort en restore och ändå inte fått rätt på det :näsblod

Jag har samma uppsättning installerad förutom 20 second lockscreen och har aldrig stött på ngt liknande problem. Testa att ta bort det som en annan föreslog.

EDIT: Tapatalk var ju hur skönt som helst! :)

grejen är lite att jag också kört det en längre tid utan problem, men jag ska googla lite till innan jag gör något drastiskt åt det.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Så nu var det löst. Var 6 icondock som strulade till det så nu kör jag infinidock istället.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning