iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
De visade ju lite av 3.2 idag även om det inte blev nån jätterevolution... ;)
Jag tror att den stora uppdateringen i OS4 kommer vara multitasking och den kommer komma i juni ungefär. :saida

Ryktena säger att den långa väntan på en OS-uppdatering beror på iPad:en så nu kommer 3.2 snart men det blir troligen inte mycket nytt i den utan den stora uppdateringen blir OS 4 i sommar ihop med en ny iPhone.

Jag är i alla fall nyfiken på om 3.2 innebär något för iPhone alls eller om det bara är tillägg för iPad. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ryktena säger att den långa väntan på en OS-uppdatering beror på iPad:en så nu kommer 3.2 snart men det blir troligen inte mycket nytt i den utan den stora uppdateringen blir OS 4 i sommar ihop med en ny iPhone.

3.2 kommer enligt uppgifter från SDK bara till iPad...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Någon länk till info om nästa version av iPhone? Kanske blir att vänta till nästa generation sådan... Men hade varit kul att veta vad som kommer skilja från dagens 3gs.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Någon länk till info om nästa version av iPhone? Kanske blir att vänta till nästa generation sådan... Men hade varit kul att veta vad som kommer skilja från dagens 3gs.

Finns ingen info, finns rykten men ingen fakta.... precis som med iPhone OS 4.0.

Däremot är det mycket som talar för en ny version av iPhone till sommaren.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Att det blir en ny iPhone i sommar är nog så säkert det kan bli då varje version hittills presenterats på sommaren (iPhone 2G -07, 3G -08, 3GS -09). Men vad den innehåller kommer nog inte vara säkert förrän Steve Jobs visar den. Kolla på iPad:en, det var löjligt mycket rykten och nästan alla var fel. T o m namnet var helt osäkert, visst gissade många på iPad men lika många på t ex iTablet och iSlate.

Jag hoppas på:

- lysdioder kring kameran som kan användas som blixt och ficklampa
- frontkamera för videosamtal
- högre upplösning på skärmen
- samma formfaktor men något större skärm om det går
- tillåt vissa appar, som Spotify/radioappar, multitaska
- wifi-synk till iTunes

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Att det blir en ny iPhone i sommar är nog så säkert det kan bli då varje version hittills presenterats på sommaren (iPhone 2G -07, 3G -08, 3GS -09). Men vad den innehåller kommer nog inte vara säkert förrän Steve Jobs visar den. Kolla på iPad:en, det var löjligt mycket rykten och nästan alla var fel. T o m namnet var helt osäkert, visst gissade många på iPad men lika många på t ex iTablet och iSlate.

Jag hoppas på:

- lysdioder kring kameran som kan användas som blixt och ficklampa
- frontkamera för videosamtal
- högre upplösning på skärmen
- samma formfaktor men något större skärm om det går
- tillåt vissa appar, som Spotify/radioappar, multitaska
- wifi-synk till iTunes

Kan bara helt och hållet hålla med, dels angående när det borde vara dags men också önskelistan.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Nu när man ryckt in i denna stolta nations väpnade styrkor och således spenderar helgerna på resande fot så vore det ju trevligt att kunna glo på en schysst rulle på bussen. Frågan är då; Hur fan gör jag för att fixa AVI och dylika format att omvandlas till ett lämpligt format som min iPhone kan spela upp? Vilket program använder jag för ett enkelt och snabbt konverterande och till vilket format ska jag ändra? :)

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nu när man ryckt in i denna stolta nations väpnade styrkor och således spenderar helgerna på resande fot så vore det ju trevligt att kunna glo på en schysst rulle på bussen. Frågan är då; Hur fan gör jag för att fixa AVI och dylika format att omvandlas till ett lämpligt format som min iPhone kan spela upp? Vilket program använder jag för ett enkelt och snabbt konverterande och till vilket format ska jag ändra? :)

du vill ha dem i mpeg4, finns en drös med converters
eller var outlaw och plocka på sjörövarbukten ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Om du har Mac är det Handbrake som gäller för konvertering, har färdig profil för iPhone.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur hoppar man in på forumet, som vanligt?

Hehe, BRA jobbat Svensken! :tummenupp
App Store -> Tapatalk och sök på Sporthoj.com. Tadaaa.

Se bara till att stänga av inställningen så det inte står "Sent from my iPhone using Tapatalk " hela tiden efter varje inlägg.

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Nu måste jag klaga på Apple.

Här i Sverige tar de inte emot min telefon eftersom jag köpt den i England, även om jag är villig att betala för servicen själv.

Efter kontakt med Apple Support UK vill de byta ut telefonen men det finns inget sätt alls att göra detta på så länge jag inte har en adress där. Jag har inte några släktingar kvar där längre och har därför inte heller någon där de kan hämta den eller dit de kan skicka den nya.

Det är totalt omöjligt att få skicka telefonen direkt till dem och ännu omöjligare att få sin utbytestelefon skickad hit, eller att lösa det på något annat sätt heller överhuvudtaget.

Hur kan det vara så på ett globalt företag som Apple? Ge fan i att flytta om du vill ha någon garanti på dina produkter verkar vara deras policy.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nu måste jag klaga på Apple.

Här i Sverige tar de inte emot min telefon eftersom jag köpt den i England, även om jag är villig att betala för servicen själv.

om du är beredd att pynta själv för att få luren fixad kanske lika bra o vända sig till typ mumien.se eller liknande och skita i apple just denna gången. :va

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning