iPhone-tråden

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag uppdaterade av misstag min 3g till 3.1.3. Telefonen tvärdog och allt försvann. Kul.
Jag har nu lyckats nedgradera till 3.1.2 igen och jailbreakat den med Blackra1n, men jag får ingen mottagning på luren.
Jag har provat att installera Ultrasn0w utan framgång.
Har någon varit med om samma sak?

Tänk er för innan ni trycker på uppdatera när itunes vill installera 3.1.3...:död
Sn0wbreeze jailbreakar 3.1.3.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Mjow, dessvärre låser den inte upp. : /

Är det någon som vet om man kan se vilken operatör luren är låst till från början?

Tror det e kört om det var själva operatörsupplåsningen du var ute efter då. 3,13 har väl uppgraderat även modemfirmwaren till en nyare.

Du får köpa 3st kontantkort o testa :tummenupp

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Känns det då som att man köpt en produkt man verkligen var ute efter från början? Punkt ett efter att man stoppat i simkortet är att få garantin att sluta gälla. Låter helt klart prisvärt...

Ungefär som att köpa en hoj och sen byta ljuddämpare. Varför köpa hojen om man inte gillar den som den är original?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Fast då måste man först tjuvkoppla den för att den ska starta och alla garantier upphör att gälla?

nej, men du måste mappa om den och du får troligtvis högre DB...

orka, det är ingen som tvingar någon att jailbreaka, de som inte gjort det kan vara nöjda med att garantin fortfarande gäller och att de har en telefon som förvisso är lite begränsad men som är stabil.

De som väljer att jailbreaka får lite fler funktioner och löper risken att det kan strula. Det är egna val. Sen är det väl inte så konstigt att de som nu väljer att pimpa sin mobil lite är glada när det funkar och ger uttryck för detta.

Måste det bli en nördig fajt om hur bäng man är för att man gör något, eller inte gör något. Känner man att man inte vågar JB'a, all respekt från min sida. Tanken med en tråd i ett ämne är väl att vi skall kunna utbyta erfarenheter och ge varandra tips och råd när det inte blir som man tänkt sig, eller bara tipsa om nya goa apps tex.

Kramas mera :krama

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Hejsan alla! har en fundering ang iphone 3gs
Tjejen fick sin telefon förra veckan och jag försöker lära mig den.
Hur ser man när telefonen går på wifi alt mot 3g nätet?

Har valt mitt wlan och knappat in lösenord men hur man att den verkligen kör på det trådlösa nätverket?

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Hejsan alla! har en fundering ang iphone 3gs
Tjejen fick sin telefon förra veckan och jag försöker lära mig den.
Hur ser man när telefonen går på wifi alt mot 3g nätet?

Har valt mitt wlan och knappat in lösenord men hur man att den verkligen kör på det trådlösa nätverket?

uppe på statusraden, till höger om din operatörslogga, ser du antingen 3G eller några vågor, se bild för ex.

iphone_apple.jpg

vågorna = wi-fi :tummenupp

EDIT: nu tog jag en bild från nätet, på en helt orginal iPhone så att jag inte gör någon ledsen här, och våldtar era stackars ögon med en screenshot på min belgian blue iphone :D:tungan

Last edited:

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
uppe på statusraden, till höger om din operatörslogga, ser du antingen 3G eller några vågor, se bild för ex.

iphone_apple.jpg

vågorna = wi-fi :tummenupp

EDIT: nu tog jag en bild från nätet, på en helt orginal iPhone så att jag inte gör någon ledsen här, och våldtar era stackars ögon med en screenshot på min belgian blue iphone :D:tungan

tack för det snabba svaret!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
För er som tröttnat på itunes finns PC Suite for iphone

Ett kinesiskt program men riktigt bra!

Här står hur man ändrar från kinesisk till engelsk text!

Kolla här så ser ni hur det ser ut och vad man kan göra!

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Tror det e kört om det var själva operatörsupplåsningen du var ute efter då. 3,13 har väl uppgraderat även modemfirmwaren till en nyare.

Du får köpa 3st kontantkort o testa :tummenupp

Vilka tre kort är det som den kan vara låst till?
Jag har provat telia, tele2 och tre.
Inget av dessa funkar.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Spotify

btw, är det någon annan som titt som tätt blir utloggad från sin Spotify på iPhonen med meddelandet "du har blivit utloggad då ditt konto används någonannanstans" typ... ? :va

Vet ju att mitt konto inte används någonannanstans, typ hemmadatorn eller liknande. Så man funderar ju på om ens konto blivit kapat eller liknande. Password osv har jag ju bytt så det är ändå inte så troligt.

Funderar på om appen i sig är lite wacko och spelar mig ett spratt?

:va

EDIT: ps. har 2 invites om någon är intresserad, pm:a isf

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
btw, är det någon annan som titt som tätt blir utloggad från sin Spotify på iPhonen med meddelandet "du har blivit utloggad då ditt konto används någonannanstans" typ... ? :va

Vet ju att mitt konto inte används någonannanstans, typ hemmadatorn eller liknande. Så man funderar ju på om ens konto blivit kapat eller liknande. Password osv har jag ju bytt så det är ändå inte så troligt.

Funderar på om appen i sig är lite wacko och spelar mig ett spratt?

:va

EDIT: ps. har 2 invites om någon är intresserad, pm:a isf

Japp, händer mig med lite då och då.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...