iPhone-tråden

Nicotin

Guest
Varning för beg " nya " Iphones på blocket

Jag köpte en flång ny 3Gs på blocket och efter ngr veckors användande försvann min täckning,trots reset och allt annat jag kunde komma på fick jag inte luren att funka.

Skickade in den till telenors verkstad där dom kommit fram till att luren är rapporterad stulen..av killen jag köpte den av.

Har nu fått veta att dessa snubbar satt detta i ett rätt skumt system, dom köper telefoner och tecknar ett abb el förlänger.

Säljer dessa oöppnade för ett skapligt pris, låter detta gå ngr veckor sen anmäler dom telefonen stulen.

Detta gör att dom vad jag förstått får ut en ny lur och gör om samma sak igen..och igen

jag som köpare kan inte göra speciellt mycket annat än att se stålarna flyga iväg..för luren behåller verkstaden

jag tog leg kontroll och allt på killen jag köpte luren av, detta hjälper föga då dom vet att snuten inte lägger ned så speciellt mycket tid på ett simpelt bedrägeri fall..dom hade sist jag pratade med telenors verkstad ca 900+ fall..bara från telenor..hur många telia,3 osv har vet jag inte men dom köper ju luran även från dom.

Så ett varningens finger för att köpa beg Iphones..kan stå dig dyrt i slutändan.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag köpte en flång ny 3Gs på blocket och efter ngr veckors användande försvann min täckning,trots reset och allt annat jag kunde komma på fick jag inte luren att funka...mm

Du har möjligtvis inte kvar något telefonnummer till dom?

Är dom lite så smarta så byter dom såklart simkort mellan varven. Annars kanske man kan hitta deras annons nästa gång dom ska sälja!?

Beklagar verkligen :(

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Detta gör att dom vad jag förstått får ut en ny lur och gör om samma sak igen..och igen

jag som köpare kan inte göra speciellt mycket annat än att se stålarna flyga iväg..för luren behåller verkstaden

:mad::mad:
maddafakkas!

saknar ord helt enkelt.... Känner med dig dock. Fi faaaan.
:kulspruta

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
gött att man har gjort en backup då om man skulle bli tvingad att köra en restore innan en funktionsduglig JB är ute igen.

Problemet är ju att din restore ska valideras av Apple, det är därför det är dumt att uppgradera till 3.1.3 nu när de slutat signera 3.1.2.

Har du dock sparat din 3.1.2 SHSH hos Cydia så kan de signera i stället för Apple om du pekat om adressen till Apple's signeringsserver.

Detta gäller dock bara om du har en 3GS.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Problemet är ju att din restore ska valideras av Apple, det är därför det är dumt att uppgradera till 3.1.3 nu när de slutat signera 3.1.2.

Har du dock sparat din 3.1.2 SHSH hos Cydia så kan de signera i stället för Apple om du pekat om adressen till Apple's signeringsserver.

Detta gäller dock bara om du har en 3GS.

ja precis, det var det jag menade med backup
"make my life easier" :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nån som har testat den här appen?: http://greatestroad.com/

eller annat som håller koll på vart man åker och ger en karta med rutt när man kommer hem?
helst med höjd fart mm..

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
nån som har testat den här appen?: http://greatestroad.com/

eller annat som håller koll på vart man åker och ger en karta med rutt när man kommer hem?
helst med höjd fart mm..

Appen verkar ganska ny och eftersom dom själva inte lägger till några rutter så tvivlar jag på att du kommer hitta särskilt många rutter här i krokarna(sverige). Det krävs att vi allihopa hjälps åt att plotta ut rutter.

I stort sätt samma tjänst som finns på SH, Bike och mfl. om jag fattat det rätt. Både SH och Bike's är ju inte direkt mycket att hurra för.

Nicotin

Guest
uppdatering ang den luren jag köpte som visade sig vara stulen..

står såhär på verkstadens hemsida..

"

Telefon har ursprungligen köpts i butik av en bedragare som har utnyttjat en annans persons namn och personnummer.

kund får kontakta Polisen gällande ägandefrågan.

Retur utan åtgärd

"

om man utläser " retur utan åtgärd "..inte skickar dom den tillbaka till mig ?

Om så vad gör man med en spärrad obrukbar iphone ??

Norr

Det är aldrig för sent att ge upp...
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Vfr 800 -99

"

Telefon har ursprungligen köpts i butik av en bedragare som har utnyttjat en annans persons namn och personnummer.

Retur utan åtgärd

"

Kontaktar polisen och hävdar att du köpt den i godtro men det är väl svårt i dagsläget att få igenom det.

schizophrana

Guest
Äntligen har man fått tummarna ur och införskaffat sig en iphone. Enda jag ångrar är att jag inte skaffade en innan, sambon har ju varit så nöjd med sin, underbara lilla maskin :Bugar

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC

"

Retur utan åtgärd

"

Jag tror du är safe. Som tredje man och utan vetskap om att du köpte en stulen telefon så är du väl skyddad i köplagen. Det är bara att börja bläddra i den om du är orolig.

Nicotin

Guest
Jag tror du är safe. Som tredje man och utan vetskap om att du köpte en stulen telefon så är du väl skyddad i köplagen. Det är bara att börja bläddra i den om du är orolig.

jag e inte orolig att bli polisanmäld för själva köpet av telefonen men jag vill ju gärna få " ägande rätten " till telefonen som jag i god tro köpt och hoppas ska få upplåst igen så jag kan använda den.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Om någon sätter i system att sälja telefoner som de sedan spärrar och anmäler stulna borde nätoperatör, försäkringsbolag sätta ner foten om inte polisen gör det.

Var i Paris i helgen och lyckades inte få Navigon att fungera på min Iphone. Den hittade ingen GPS signal. Fungerade varken i bil eller på öppen gata. Rätt dåligt faktiskt. Testade den i bilen här hemma i Sverige och då fungerade det OK i bil. Har ännu inte införskaffat någon hållare till bilen. Vill försäkra mig om att GPS funktionen fungerar tillräckligt bra. Är inte övertygad än så länge. När jag promenerade här hemma innan Paris resan förstod inte telefonen fatta exakt var jag befann mig eller i vilken riktning jag gick. Föga förtroende ingivande. Funderar på om jag har gjort något fel eller om det är någon inställning man kan göra?

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Om någon sätter i system att sälja telefoner som de sedan spärrar och anmäler stulna borde nätoperatör, försäkringsbolag sätta ner foten om inte polisen gör det.

Var i Paris i helgen och lyckades inte få Navigon att fungera på min Iphone. Den hittade ingen GPS signal. Fungerade varken i bil eller på öppen gata. Rätt dåligt faktiskt. Testade den i bilen här hemma i Sverige och då fungerade det OK i bil. Har ännu inte införskaffat någon hållare till bilen. Vill försäkra mig om att GPS funktionen fungerar tillräckligt bra. Är inte övertygad än så länge. När jag promenerade här hemma innan Paris resan förstod inte telefonen fatta exakt var jag befann mig eller i vilken riktning jag gick. Föga förtroende ingivande. Funderar på om jag har gjort något fel eller om det är någon inställning man kan göra?

är mjukvara i luren av senaste version? min fungerar mkt bra att promenera med.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning