iPhone-tråden

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag uppdaterade av misstag min 3g till 3.1.3. Telefonen tvärdog och allt försvann. Kul.
Jag har nu lyckats nedgradera till 3.1.2 igen och jailbreakat den med Blackra1n, men jag får ingen mottagning på luren.
Jag har provat att installera Ultrasn0w utan framgång.
Har någon varit med om samma sak?

Tänk er för innan ni trycker på uppdatera när itunes vill installera 3.1.3...:död

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jag har inget minne av det. Var aktiverar man luren?

När du nergraderat till 3,12 så in i itunes så itunes hittar din lur och ditt nr o på så sätt kan synka. Sen när det e gjort ere väl bara o köra blackra1in igen.

Hade nämligen samma problem som dig när min lur fucka ut med 3,01.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
När du nergraderat till 3,12 så in i itunes så itunes hittar din lur och ditt nr o på så sätt kan synka. Sen när det e gjort ere väl bara o köra blackra1in igen.

Hade nämligen samma problem som dig när min lur fucka ut med 3,01.

Jag hajjar inte riktigt, men vill du att jag ska:
Rensa luren, in med 3.1.2
Jailbreaka me blackrain
in i itunes o synka den skulle jag skiva i mitt nummer i itunes?
o sen köra blackrain igen?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Gratis apparna är bara halva grejen, det bästa är dom extra funktioner du får när du jb:ar...

Förstår det.

Vem kan väl motstå appar som: Reboot 2.1, Syntax error 3.5, Cheapbastard 1.1 och inte minst, SHgnäll 3.4.

De extra funktionerna innefattar väl att man blir fingerfärdig eftersom man kopplar luren till datorn så ofta.

Men nu ska jag inte vara anti. Förstår bara inte varför JBfolket inte skaffade en androidlur där allt är gratis från början. Utan meck.

Missförstå mig rätt. Iphonen ÄR en bra och snygg lur. Tyvärr är den lite väl låst.
Något alla som JBar borde hålla med om. Annars är dom ju inte vid sina sinnens fulla bruk.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Jag hajjar inte riktigt, men vill du att jag ska:
Rensa luren, in med 3.1.2
Jailbreaka me blackrain
in i itunes o synka den skulle jag skiva i mitt nummer i itunes?
o sen köra blackrain igen?

Men när du nergradera till 3,12 o när luren starta fick du väl en förfrågan om att aktiver el den säger väl tom att du skall aktivera för att kunna använda den? När du gjort det, så kolla att du har täckning innan du kör blackra1n.

När min dog för ex antal månader sen o jag var tvungen o nergradera gjorde jag precis samma som du.
Nergradera, in snabbt som fan o körde jailbreak. Men vad jag glömde o kolla o göra var o aktivera luren o kolla så att jag hade täckning på luren innan ja körde jb.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Men när du nergradera till 3,12 o när luren starta fick du väl en förfrågan om att aktiver el den säger väl tom att du skall aktivera för att kunna använda den? När du gjort det, så kolla att du har täckning innan du kör blackra1n.

När min dog för ex antal månader sen o jag var tvungen o nergradera gjorde jag precis samma som du.
Nergradera, in snabbt som fan o körde jailbreak. Men vad jag glömde o kolla o göra var o aktivera luren o kolla så att jag hade täckning på luren innan ja körde jb.

Grejen är den att jag får inte igång luren utan blackrain efter återställningen.
Det är bara en usb sladd på displayen innan jag har kört blackrain.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Förstår det.

Vem kan väl motstå appar som: Reboot 2.1, Syntax error 3.5, Cheapbastard 1.1 och inte minst, SHgnäll 3.4.

De extra funktionerna innefattar väl att man blir fingerfärdig eftersom man kopplar luren till datorn så ofta.

Men nu ska jag inte vara anti. Förstår bara inte varför JBfolket inte skaffade en androidlur där allt är gratis från början. Utan meck.

Missförstå mig rätt. Iphonen ÄR en bra och snygg lur. Tyvärr är den lite väl låst.
Något alla som JBar borde hålla med om. Annars är dom ju inte vid sina sinnens fulla bruk.

som KTM säger, gratis appar är en liten del, för mig försvinnande liten tom. Har någon gjort ett bra jobb skall man ha betalt, via Cydia tex så får du tag på apps som Apple inte godkännt än. Och sen alla sätt du kan tweaka luren.

Men du har helt rätt, i orginalutförande är iPhonen väldigt begränsad framförallt när du ställer den mot konkurrenter eller att JB'a. Dock kräver det ju att man har lite mer koll. Skulle inte rekommendera farsan att JB'a tex.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping