iPhone-tråden

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Kommer du att använda den som musikspelare mycket?

Programmässigt tror jag 16 gig räcker långt. Men ska man lyssna mycket på musik och ha filmer och serier o skit med sig är det nog värt att ha det dubbla utrymmet.

Lyssnar mest på radio så som musikspelare kommer den inte utnyttjas som.
Så om man vill ha en hel del program på den så räcker det med 16GB?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
tjenare!
Nu har ja bestämt mig för att det skall bli en iphone och undrar om det är värt pengarna och sattsa på en 32GB istället för 16GB? Eller räcker det med den 16GB?

Nej köp en 32 direkt:tummenupp, du ångrar dig den dan du vill trycka in massa film och musik, ex om du ska ut och resa.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Måste tipsa om en skitbra app om man vill läsa tekniknyheter: sök på idg.se på AppStore.

Eller om man hellre vill läsa den i sin webläsare och ha den ex.vis tillsammans med sina andra bokmärken på läsvärda tekniksajter så kan man knappa sig in på m.idg.se som är deras mobilanpassade sajt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Uppgraderade äntligen till OS 3.1.2 och nästan inga Cydia-prylar fungerar. Jag har fått över alla mina kontakter, appar m m men favoriter som SBSettings fungerar inte. Tänkte också testa Backgrounder men den fungerar inte heller, kan komma in i appen och göra inställningar men inte använda den som det är tänkt, alltså backgrounda andra appar.

Någon som råkat ut för det? :va

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Uppgraderade äntligen till OS 3.1.2 och nästan inga Cydia-prylar fungerar. Jag har fått över alla mina kontakter, appar m m men favoriter som SBSettings fungerar inte. Tänkte också testa Backgrounder men den fungerar inte heller, kan komma in i appen och göra inställningar men inte använda den som det är tänkt, alltså backgrounda andra appar.

Någon som råkat ut för det? :va

Har du 3G eller 3GS ? På min 3G var jag inte nöjd med hur backgrounder arbetade, blev för mycket för luren helt enkelt. Med 3GS'en flyter det hur fint som helst, framförallt tillsammans med Pro-Switcher.

Vad gäller JB apps så lyckades jag inte föra över dessa när jag bytte lur, så jag är nog inte rätt person, försökte med apptbackup (har jag för mig den hette) som jag tog ner från Cydia, men det hände inte ett skit, tror iofs att den bara gjorde en lista åt dig så att du skulle veta vad du skall ta ner efter en nystart på iphonen.

Bättre vetande, speak up! :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har du 3G eller 3GS ? På min 3G var jag inte nöjd med hur backgrounder arbetade, blev för mycket för luren helt enkelt. Med 3GS'en flyter det hur fint som helst, framförallt tillsammans med Pro-Switcher.

Vad gäller JB apps så lyckades jag inte föra över dessa när jag bytte lur, så jag är nog inte rätt person, försökte med apptbackup (har jag för mig den hette) som jag tog ner från Cydia, men det hände inte ett skit, tror iofs att den bara gjorde en lista åt dig så att du skulle veta vad du skall ta ner efter en nystart på iphonen.

Fast i mitt fall går det inte att använda backgrounder alls, bara att göra inställningen i appen men det går inte att aktivera den.

Att JB apparna inte kom över av sig själv räknade jag med då jag uppgraderat tidigare. Man får lägga till AppSync från Cydia så synkar iTunes över dem också så det gick bra.

Det är dock småprylarna från Cydia som inte fungerar, t ex SBSettings som jag använder hela tiden och Backgrounder som var första gången jag skulle prova.

AppSync fungerade dock. Provade också AptBackup men det enda den gjorde var att ta bort mina legitima appar vid restore! Vilket skit!

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Fast i mitt fall går det inte att använda backgrounder alls, bara att göra inställningen i appen men det går inte att aktivera den.

Att JB apparna inte kom över av sig själv räknade jag med då jag uppgraderat tidigare. Man får lägga till AppSync från Cydia så synkar iTunes över dem också så det gick bra.

Det är dock småprylarna från Cydia som inte fungerar, t ex SBSettings som jag använder hela tiden och Backgrounder som var första gången jag skulle prova.

AppSync fungerade dock. Provade också AptBackup men det enda den gjorde var att ta bort mina legitima appar vid restore! Vilket skit!

Har inte haft iPhone såpass länge att jag kan svara med säkerhet, men det låter onekligen skumt ! Prova att göra om igen från början? :huvet

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

konstigt, uppdaterade själv till 3.1.2 för ett tag sen, använde mig av aptbackup och alla mina cydia appar flyter som normalt, bland annat SBSettings och backgrounder.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Nu har jag försökt få igång min 3GS 3.1.2 hela dagen, hjälp tack!

I morses så stod det bara Ingen service efter att jag haft den avstängd över natten. Har den jailbreakad med Blackra1n och kört sn0w vilket fungerat klockrent fram tills nu.

Har återställt hela telefonen och kört Blackra1n igen men det hjälper inte. Även testat ultrasn0w och testat precis allt jag kan komma på.

Får upp ett antal i listan för operatörer i inställningar men vad jag än väljer så har jag bara Ingen service.

Kortet fungerar bra i en annan telefon. Vad sjutton ska jag göra?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nu har jag försökt få igång min 3GS 3.1.2 hela dagen, hjälp tack!

I morses så stod det bara Ingen service efter att jag haft den avstängd över natten. Har den jailbreakad med Blackra1n och kört sn0w vilket fungerat klockrent fram tills nu.

Har återställt hela telefonen och kört Blackra1n igen men det hjälper inte. Även testat ultrasn0w och testat precis allt jag kan komma på.

Får upp ett antal i listan för operatörer i inställningar men vad jag än väljer så har jag bara Ingen service.

Kortet fungerar bra i en annan telefon. Vad sjutton ska jag göra?

Funkade den innan du körde blackra1n ? låter konstigt att den helt plötsligt bara slutar funka...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funkade den innan du körde blackra1n ? låter konstigt att den helt plötsligt bara slutar funka...
Jag körde blackra1n direkt när jag köpte telefonen och sen dess har det fungerat fram tills nu.

Stängde av telefonen igår kväll, satte i laddaren i morses så den startade och när jag tittade på telefonen står det Ingen service och har gjort så sen dess.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag körde blackra1n direkt när jag köpte telefonen och sen dess har det fungerat fram tills nu.

Stängde av telefonen igår kväll, satte i laddaren i morses så den startade och när jag tittade på telefonen står det Ingen service och har gjort så sen dess.

Ja du vet ifaan vad som hänt:va:va, jag har nollat och jb:at om min ett par gånger för jag tyckt att den blivit seg eller haft fel jb men det har alltid funkat tillslut. Du får nog lämna in den där du köpt den, se till att återställ den till original innan bara.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja du vet ifaan vad som hänt:va:va, jag har nollat och jb:at om min ett par gånger för jag tyckt att den blivit seg eller haft fel jb men det har alltid funkat tillslut. Du får nog lämna in den där du köpt den, se till att återställ den till original innan bara.
Jag har köpt den i England och då måste jag även lämna in den där tror jag?

Det är därför inget alternativ. Det är ju uppenbarligen ett mjukvarufel och sådana går att lösa, på ett eller annat sätt.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

sportbike

Guest
Dags att köpa ett navigationsprogram.
Navigon eller TomTom ?
Jag kan inte bestämma mig.
Hjelp.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Navigon eller TomTom ?
Hjelp.

Det jag har läst var att Navigon skulle vara bättre. Men det är väl en sak som "in the eye of the beholder"...
Kör själv Navigon och är jättenöjd.

Sen måste man ju inte tjöpa den om man vill vara lite ful. :D

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Navigon eller TomTom ?
Hjelp.

Har båda och tycker dom är väldigt bra båda två, dock upplever jag Navigon som mer exakt i navigeringen. Tomtom har ju en hållare med inbyggd förstärkare för gpsen om jag fattat det rätt.

Cool app för att styra datorn med iphonen: "logitech air mouse" finns gratis i appstore. Testade den igår, funkade jättebra.

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping